Spring naar bijdragen

Afzien van het hebben van seks


Aanbevolen berichten

Soms spelen mijn gevoelens op en dan heb ik erg zin in een date om seks te hebben. Tja, nogal lust gevoelens uit op sensatie en uitdaging. Wat ik probeer te doen om dit te voorkomen en me zelf te beheersen is dat ik ga masturberen. Want dan heb ik geen zin meer in een date en hoeft dat niet want de spanning is dan weg. Zijn er meer mensen die met dit probleem kampen? En hoe los jij het op? Bijvoorbeeld hard te gaan bidden of iets anders?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nuja, een langdurige relatie gaan als "hulpmiddel" om niet meer in het rond te willen n*uken, dat vind ik nu als vrouw ook niet zo fijn overkomen eigenlijk. Als je zo nodig je zaad ergens in kwijt moet, neem dan maar een vaste vriendin. noparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nuja, een langdurige relatie gaan als "hulpmiddel" om niet meer in het rond te willen n*uken, dat vind ik nu als vrouw ook niet zo fijn overkomen eigenlijk. Als je zo nodig je zaad ergens in kwijt moet, neem dan maar een vaste vriendin.
noparty.gif

Ik bedoelde het niet zo dat een partner er alleen is voor de seks, maar bij de meeste stellen met een serieuze relatie is seks daar op de lange duur ook een onderdeel van. Vandaar dat 'langdurige' En dat mag je natuurlijk ook in kerkelijke context zien, dus na het huwelijk.

Maar misschien heeft ikbenBen wel een andere geaardheid? Nogmaals ik weet niks van Ben, ik reageer slechts op iemand die in zijn profiel heeft staan 32 jaar oud te zijn, dat vind ik nu niet de leeftijd om dates voor one night stands te zoeken.... De gemiddelde mens is dan toch bezig met wat serieuzers, of is dan al tot de conclusie gekomen dat voor hem of haar niet gaat werken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weet je....? masturberen is maar even fijn, maar uiteindelijk voel je jezelf nog steeds leeg . Mijn ervaring is, hoe vaker jezelf je masturbeert hoe vaker je het gaat doen. Het vult je leegte niet op.

Als je God gaat zoeken en Hem gaat betrekken in je verlangens en gevoelens dan gaat God met zo een toename komen in jou leven dat je niet een kan denken aan onreine handelingen en dan zul je gaan ervaren dat Gods aanwezigheid toe gaat nemen in jou leven. Dat voelt beter aan dan jezelf helpen.

Ik bidt jou toe dat God met Zijn omarmbare liefde en zegen jou gaat toerusten.

Bless

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zorg voor een goede dagindeling en een gezond sociaal leven. Wees eerlijk met jezelf over je verlangens en of je wel gelukkig bent. Accepteer dat je lichaam bepaalde gevoelens heeft die je niet kunt of hoeft te verslaan maar die je moet integreren binnen een gezonde manier van leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

Quote:

ik vraag me af waarom masturberen überhaupt als zonde gezien wordt.

Waarschijnlijk omdat masturbatie in bepaalde gevallen meer is dan jezelf even ontladen. Het kan als psychologisch gevolg hebben dat je je in die ervaring opsluit in jezelf. Ik denk dat daar ergens de reden zit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

...

Alle gekheid op een stokje. Voor mij is hierin altijd 1 Kor. 7 een kerntekst geweest trouwens.

Wat de weduwen en weduwnaars betreft, zeg ik dat het goed voor hen zou zijn alleen te blijven, zoals ik. 9 Maar wanneer ze dat niet kunnen opbrengen, moeten ze trouwen, want het is beter te trouwen dan te branden van begeerte.

Dat gaat natuurlijk niet specifiek over mijn situatie (ik ben weduwe noch weduwnaar), maar ik denk wel dat ook voor mij de boodschap geldt dat het beter is een vaste partner te hebben dan maar een beetje aan te rommelen, aangezien het celibaat voor mij niet haalbaar bleek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 6 months later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid