Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Zoals sommige wellicht weten volg ik op dit moment een bijbeltrainingschool genaamd Christformation. Afgelopen 7 t/m 21 juni waren we op missiereis naar Nepal om daar de lokale kerk te steunen, en uit te reiken naar mensen. Ik wil hier kort getuigen van een aantal dingen die God heeft gedaan tijdens de reis.

We waren in totaal met 11 studenten en 3 stafleden. De eerste 2 dagen zijn we in de hoofdstad van Nepal, Kathmandu geweest. We hebben de stad verkend, een beetje toeristische dingetjes gedaan en gewoon wat gewend aan het land. Na die twee dagen zijn we uiteen gegaan in 3 groepen die elk naar een ander gebied zijn gegaan buiten de hoofdstad.

Mijn team ging naar een gebied ten noordwesten van Kathmandu, en gingen en berg op. We verbleven bij een voorganger van een kleine kerk in het bergdorp. Tijdens de kerkdienst heeft ons team iets mogen delen in de kerk. Een aantal hebben hun getuigenis verteld, zelf vertelde ik iets over Gods liefde en genade. De mensen werden zichtbaar gezegend door God, wat geweldig was.

Die avond hebben we met de jeugd gezeten, en ze onderwijs gegeven over de doop, aangezien nog niemand van hen gedoopt was. Helaas was de dichstbijzijnde rivier 1,5 uur lopen en was het qua tijd niet mogelijk om ze ook daadwerkelijk te dopen, maar ze begrepen wel de noodzaak, en bij het bidden voor de Heilige Geest na afloop spraken ook een aantal van hen spontaan in nieuwe tongen, wat ook geweldig is natuurlijk.

Daarna zijn we nog bij een aantal mensen thuis geweest, hebben daar gebeden en fellowship gehad wat echt goed was. De mensen daar waren al zo gezegend door het feit dat we uberhaupt al van zover helemaal naar Nepal waren gekomen, wat echt bijzonder was om te zien. De laatste dag hebben we gesproken op een leidersbijeenkomst. We hebben gesproken over leven om te geven, over offers en tienden, aangezien ze hadden aangegeven dat ze geld nodig hadden voor allerlei dingen. Het was nieuw onderwijs en ze waren allemaal ontzettend dankbaar.

Wat nog het meeste indruk heeft gemaakt op me is wat er daarna gebeurde. We reden in een jeep de berg af, en op een gegeven moment konden we niet verder omdat een graafmachine bezig was de weg te verbreden. We moesten wachten en stapten daarom maar even uit. Op een gegeven moment kwamen er echter ontzettend veel mensen tegenover ons staan die naar ons bleven kijken. Iemand van ons team besloot toen dat het misschien een goed idee was om het evangelie maar te delen, aangezien ze toch zo naar ons stonden te kijken.

Dus zo gezegd zo gedaan, we vertelden dat de reden dat we naar Nepal waren gekomen, en vertelde nog een getuigenis van een vrouw waarvoor we gebeden hadden, die eerst doodziek was maar daarna spontaan volledig genezen. We vroegen of er daar mensen waren die ziek waren waar we voor konden bidden, en een man kwam naar voren die iets aan zijn rug had. Ik samen met 2 anderen legden onze handen op zijn rug en begonnen te bidden. Toen we (via de vertaler) vroegen of hij zich beter voelde getuigde hij dat alle pijn helemaal weg was!

Daarna kwam er ineens een vrouw naar voren die iets met haar buik had. Op hetzelfde moment tikte een andere man op mijn schouder die ook en probleem had. En vanaf toen werd het eigenlijk een soort heilige chaos. Van alle kanten kwamen mensen op ons af voor genezing, op een gegeven moment riepen ze zelfs hun familie erbij die in het dorp was achtergebleven. En iedereen bij wie ik heb gecheckt werd ook direct volledig genezen! Veel mensen hadden last van hun rug, en zodra ik mijn hand op hun rug legde en begon te bidden voelde ik hoe er iets bewoog in hun ruggenwervel, heel bijzonder.

In totaal zijn er minimaal 40 mensen spontaan genezen van verschillende kwalen, waaronder 2 blinden die weer konden zien, en een doofstomme man die 20 jaar lang niet heeft kunnen praten die spontaan genezen werd. Toen dat gebeurde en de andere mensen deze man zijn vriend hoorde napraten waren alle gezichten die kant op gekeerd en waren ze echt helemaal van slag. Heel bijzonder. Eén van de blinde mensen die werd genezen schijnt ook rond te hebben gelopen en aan iedereen in het Nepalees te vertellen: \"ik kan weer zien! Het is echt waar wat ze allemaal zeggen!\"

Een aantal mensen gaven ook direct hun leven aan Jezus nadat ze genezen waren, en aan het einde hebben we nog aan de hele groep gevraagd wie zijn leven aan Jezus wilde geven, en uiteraard de andere goden afleggen. Zeker 3 kwart van de mensen deed dit! Vanuit de kerk in Kathmandu waar we verbleven zal er waarschijnlijk contact gelegd worden met deze mensen om daar een kerk te gaan starten.

De volgende dag was ook erg bijzonder. We gingen op bezoek bij een ander team dat beneden de berg was gebleven. Zij hadden de dag daarvoor een gevangenis bezocht, en het bleek dat ze daar maar een half uur per dag schoon drinkwater hadden. Daarom hadden ze een waterfilteringssysteem gekocht, welke we met z'n allen gingen uitreiken die dag. We kregen een uur de tijd in de gevangenis, en na de uitreiking van het filter heeft iemand van ons team nog wat verteld over het levende water dat Jezus geeft.

Een lid van het andere team gaf zijn getuigenis, hij was zelf in aanraking geweest met justitie maar Jezus heeft zijn leven totaal veranderd. Daarna besloten we te getuigen van wat God de dag daarvoor allemaal had gedaan aan wonderen, en deden we hier ook weer een uitnodiging voor alle zieken mensen om gebed te ontvangen. Ook hier zijn uiteindelijk tientallen mensen genezen van allerlei kwalen, en hebben zeker 30 mensen hun leven aan Jezus gegeven. De lokale kerk daar zal het werk in de gevangenis voortzetten.

Nadat we weer terug waren in Kathmandu zijn we nog mee geweest met een aantal leiders van de kerk naar verschillende projecten in de stad. We zijn vooral veel op huisgezoek geweest, en naar een aantal verzorgingstehuizen voor bejaarden. We konden tot zegen zijn voor de mensen daar door onderwijs en gebed.

Ik heb dus echt een onzettend goede tijd gehad! God heeft zo ontzettend veel gedaan. Vooral de genezingen door mijn eigen handen waren erg bijzonder om mee te maken. Het heeft me ook wel laten zien hoe weinig geloof ik eigenlijk heb. Ik vertel hier nu heel mooi het verhaal, maar toen ik daar stond geloofde ik ten diepste eigenlijk geen bal dat de persoon voor wie ik bad ook echt zou genezen. Voor de zekerheid bad ik daarom altijd nog maar wat langer door enz. Maar iedereen voor wie ik bad getuigde gewoon volledig genezen te zijn! De kracht van God was gewoon daar, en het had gewoon totaal niets met mij te maken, wat op zich logisch is maar in zo'n situatie wel even wennen.

Het is toch best een lang verhaal geworden, maar ik hoop dat ik er mensen mee kan zegenen smile.gif God is aan het werk, overal ter wereld!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooi dat je zo'n interessant land hebt kunnen leren kennen en dat je ervaringen daar je gesterkt hebben in je geloof. Ik hoop dat de genezing van die mensen ook later nog merkbaar was. Mooi dat jullie een waterzuiveringssysteem geschonken hebben, het evangelie verspreiden is natuurlijk heel mooi en nobel maar je ogen niet sluiten voor reële fysieke noden van de mensen daar is ook belangrijk!

Even een vraagje, wat moet ik me voorstellen bij "fellowship hebben" met mensen? Ik ken de term niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mooi dat je zo'n interessant land hebt kunnen leren kennen en dat je ervaringen daar je gesterkt hebben in je geloof. Ik hoop dat de genezing van die mensen ook later nog merkbaar was. Mooi dat jullie een waterzuiveringssysteem geschonken hebben, het evangelie verspreiden is natuurlijk heel mooi en nobel maar je ogen niet sluiten voor reële fysieke noden van de mensen daar is ook belangrijk!

Even een vraagje, wat moet ik me voorstellen bij "fellowship hebben" met mensen? Ik ken de term niet.

Daarmee bedoel ik gewoon (gezellig) samenzijn, praten enz.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wow! Mooi! Tof! big-smile.gif

Doet me denken aan de tijd die mijn man en ik in India hebben doorgebracht: ook rondtrekkend van plaats naar plaats en christenen ontmoeten, 'fellowship hebben', voor ze bidden. Gaaf dat GOD ons jonge, onervaren christenen gebruikt om Zijn geweldige Kracht te laten zien!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid