Spring naar bijdragen

Het ultieme vakantieboek


Aanbevolen berichten

Wij zuchten in onze aardse tent en zouden willen dat onze hemelse woning er nu al over wordt aangetrokken.

2 Kor 5:2

Maar dat neemt niet weg dat ik binnenkort zal gaan kamperen. Naast andere zeer belangrijke zaken als muggenolie, primus, slaapzak, blikopener en niet te vergeten tent, moeten er natuurlijk ook boeken mee. Dus ik zal binnenkort op expeditie gaan naar de bibliotheek, op zoek naar ultieme vakantieboeken. Maar wat is jullie ultieme vakantieboek? En wat kenmerkt het ultieme vakantieboek?

Ik heb geselecteerd:

- Augustinus: Belijdenissen

- Clarissa Dickson Wright: Spilling the beans

Er zit dus nu al geen systeem meer in.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn ultieme vakantieboek is (zijn?) de serie Anderland van Tad Williams. Superdikke boeken, jezelf verliezen in een fantasiewereld, spannend, lekker vreemd - perfect! Ik wil in mijn vakantie lichte kost lezen maar wel iets met 'substantie', dus geen boekjes van maar een centimeter dik ofzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik klikte dit topic aan, en ik dacht, goh, wát zou Eulogia hier nou hebben gepost? En weet je? Ik had het nog goed ook! Knap hè?

puh2.gif

Ik lees de zevendelige serie "Dark Tower" van Stephen King, ben nu in deel vijf. Verder gaat dit jaar mee: de Graaf van Monte Christo (gekregen van echtgenoot, enorm dik boek!) en een werkje van William van St. Thierry.

Ik vind het fijn om iets mee te hebben waar ik echt over na kan denken en op kan kauwen en herkauwen, daarnaast wat puur vermaak maar geen tijdschriften en ik neem vaak een boek mee waar ik in mijn normale leven gewoon niet aan toe kom. Nu dus van al deze zaken iets smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mijn ultieme vakantieboek: de Bijbel.

Het kenmerk van een ultiem vakantieboek is voor mij dat ik op geloofsgebied wordt opgebouwd in de vakantie.

Lees, kijk of luister jij wel eens iets waar geen God in voorkomt? Is geen veroordeling, maar ben gewoon benieuwd smile.gif Het lijkt me ook wel eens fijn om met luchtige of grappige dingen bezig te houden zoals een fijne comedy of iets dergelijks en dat lees ik eigenlijk nooit van jou, maar dat kan natuurlijk ook komen omdat je het daarover niet wil hebben op een christelijk forum. Het lijkt me namelijk niet zo erg om je niet altijd bezig te houden met jezelf te onderrichten.

Qua boeken, daar zou ik liever tips over willen krijgen, dus ik ga dit topic goed bijhouden. Ik heb vroeger veel gelezen, maar ben er op een gegeven moment mee gestopt. Ik hou van boeken die over het echte leven gaat met een tikkie extra drama of humor etc. Dus als mensen tips hebben, ik hoor het graag! smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op vakantie lees ik graag dikke boeken (moet niet met 1 dag uit zijn) maar niet al te 'zwaar', dus ik moet er niet te veel bij na hoeven denken. Prima om Francine Rivers of Lynn Austin (je moet wel tegen wat zoetsappigheid hier en daar kunnen). Oh, en de driedelige reeks over Grace O'Malley door Ann Moore, ook een goede wegdromer. Allemaal geschiedenis boeken smile.gif

Meer eigentijds: detectives van Ted Dekker yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb vroeger veel gelezen, maar ben er op een gegeven moment mee gestopt. Ik hou van boeken die over het echte leven gaat met een tikkie extra drama of humor etc. Dus als mensen tips hebben, ik hoor het graag!
smile.gif

Verken het oeuvre van Roddy Doyle eens zou ik zeggen. Grappig, dramatisch, en over het echte leven. Volop in het Nederlands vertaald ook. Met name de Barrytown Trilogy is echt geweldig.

Ik bedenk me dat ik niet alles van die knakker gelezen heb. Eerst maar eens even gereserveerd bij de bieb.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Lees, kijk of luister jij wel eens iets waar geen God in voorkomt? Is geen veroordeling, maar ben gewoon benieuwd
smile.gif
Het lijkt me ook wel eens fijn om met luchtige of grappige dingen bezig te houden zoals een fijne comedy of iets dergelijks en dat lees ik eigenlijk nooit van jou, maar dat kan natuurlijk ook komen omdat je het daarover niet wil hebben op een christelijk forum. Het lijkt me namelijk niet zo erg om je niet altijd bezig te houden met jezelf te onderrichten.

Om de aandacht niet op mezelf te richten in dit topic, heb ik even in je profiel gepost.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

oh leuk topic.. ik was ook al aan het bedenken wat ik moet gaan lenen bij de bieb.. in de vakantie lees ik altijd thrillers, juridische thrillers.. is dat een woord? John grisham, david baldacci e.a... en vorig jaar heb ik ook veel van Nicholas Sparks gelezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

oh leuk topic.. ik was ook al aan het bedenken wat ik moet gaan lenen bij de bieb.. in de vakantie lees ik altijd thrillers, juridische thrillers.. is dat een woord? John grisham, david baldacci e.a... en vorig jaar heb ik ook veel van Nicholas Sparks gelezen.

Oh, een mooie aanrader dan (denk ik): Craig Parshall heeft twee juridische spannende boeken geschreven (wil het niet per se thrillers noemen, zo spannend waren ze ook nou al weer niet puh2.gif) Wel vanuit christelijk perspectief.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vorig jaar zomer heb ik 'Oorlog en Vrede' van Tolstoj gelezen, dit jaar mag 'De gebroeders Karamazov' van Dostojevski eraan geloven. smile.gif

Beide boeken kenmerken zich door een veelheid aan pagina's die maakt dat ze niet te lezen zijn als je niet veel tijd over hebt. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik merk dat ik op vakantie graag boeken lees die iets te maken hebben met de plek waar ik ben of het soort reis dat ik maak. In India heb ik bvb massa's boeken over India gelezen, in Spanje las ik graag Spaanstalige schrijvers. Maar eigenlijk lees ik vanalles op reis, van theologie tot kookboeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

oh leuk topic.. ik was ook al aan het bedenken wat ik moet gaan lenen bij de bieb.. in de vakantie lees ik altijd thrillers, juridische thrillers.. is dat een woord? John grisham, david baldacci e.a... en vorig jaar heb ik ook veel van Nicholas Sparks gelezen.

Bedoel je misdaadboeken? Het schijnt dat de boeken van Patricia Cornwell erg goed zijn, over Cay Scarpetta.


Samengevoegd:

Quote:

[...]Is dat leesbaar? Om de een of andere reden trekt het me wel aan maar ik lees alleen op vakantie en in bad.

Augustinus is erg leesbaar over het algemeen. Het hangt ook wel van de vertaling af.


Samengevoegd:

Quote:

Vorig jaar zomer heb ik 'Oorlog en Vrede' van Tolstoj gelezen, dit jaar mag 'De gebroeders Karamazov' van Dostojevski eraan geloven.
smile.gif

Is leuk ja.


Samengevoegd:

Quote:

Ik merk dat ik op vakantie graag boeken lees die iets te maken hebben met de plek waar ik ben of het soort reis dat ik maak.

Maar wat moet ik dan lezen? Ik ga kamperen in Denemarken...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Oh, een mooie aanrader dan (denk ik): Craig Parshall heeft twee juridische spannende boeken geschreven (wil het niet per se thrillers noemen, zo spannend waren ze ook nou al weer niet
puh2.gif
) Wel vanuit christelijk perspectief.

oh thanks.. Van wat ik uit de beschrijvingen lees lijkt het me alleen wel een beetje te christelijk maar ik zal het eens proberen.. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:

Wij zuchten in onze aardse tent en zouden willen dat onze hemelse woning er nu al over wordt aangetrokken.

Ik heb geselecteerd:

- Augustinus: Belijdenissen

- Clarissa Dickson Wright: Spilling the beans

Belijdenissen is prachtig!

En je kan ook nog Vader Joe (weet de schrijver even niet meer) aan je lijstje toevoegen! Zelfs als je in Denemarken gaat kamperen... *denk ik*....

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid