Hongerige Wolf 0 Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Wij zuchten in onze aardse tent en zouden willen dat onze hemelse woning er nu al over wordt aangetrokken. 2 Kor 5:2 Maar dat neemt niet weg dat ik binnenkort zal gaan kamperen. Naast andere zeer belangrijke zaken als muggenolie, primus, slaapzak, blikopener en niet te vergeten tent, moeten er natuurlijk ook boeken mee. Dus ik zal binnenkort op expeditie gaan naar de bibliotheek, op zoek naar ultieme vakantieboeken. Maar wat is jullie ultieme vakantieboek? En wat kenmerkt het ultieme vakantieboek? Ik heb geselecteerd: - Augustinus: Belijdenissen - Clarissa Dickson Wright: Spilling the beans Er zit dus nu al geen systeem meer in. Link naar bericht Deel via andere websites
Esther 0 Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Mijn ultieme vakantieboek is (zijn?) de serie Anderland van Tad Williams. Superdikke boeken, jezelf verliezen in een fantasiewereld, spannend, lekker vreemd - perfect! Ik wil in mijn vakantie lichte kost lezen maar wel iets met 'substantie', dus geen boekjes van maar een centimeter dik ofzo. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Mijn ultieme vakantieboek: de Bijbel. Het kenmerk van een ultiem vakantieboek is voor mij dat ik op geloofsgebied wordt opgebouwd in de vakantie. Link naar bericht Deel via andere websites
Bumblebee 7 Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Ik klikte dit topic aan, en ik dacht, goh, wát zou Eulogia hier nou hebben gepost? En weet je? Ik had het nog goed ook! Knap hè? Ik lees de zevendelige serie "Dark Tower" van Stephen King, ben nu in deel vijf. Verder gaat dit jaar mee: de Graaf van Monte Christo (gekregen van echtgenoot, enorm dik boek!) en een werkje van William van St. Thierry. Ik vind het fijn om iets mee te hebben waar ik echt over na kan denken en op kan kauwen en herkauwen, daarnaast wat puur vermaak maar geen tijdschriften en ik neem vaak een boek mee waar ik in mijn normale leven gewoon niet aan toe kom. Nu dus van al deze zaken iets Link naar bericht Deel via andere websites
Liset 0 Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Quote: Op vrijdag 25 juni 2010 11:51:06 schreef EulogÃa het volgende: Mijn ultieme vakantieboek: de Bijbel. Het kenmerk van een ultiem vakantieboek is voor mij dat ik op geloofsgebied wordt opgebouwd in de vakantie. Lees, kijk of luister jij wel eens iets waar geen God in voorkomt? Is geen veroordeling, maar ben gewoon benieuwd Het lijkt me ook wel eens fijn om met luchtige of grappige dingen bezig te houden zoals een fijne comedy of iets dergelijks en dat lees ik eigenlijk nooit van jou, maar dat kan natuurlijk ook komen omdat je het daarover niet wil hebben op een christelijk forum. Het lijkt me namelijk niet zo erg om je niet altijd bezig te houden met jezelf te onderrichten. Qua boeken, daar zou ik liever tips over willen krijgen, dus ik ga dit topic goed bijhouden. Ik heb vroeger veel gelezen, maar ben er op een gegeven moment mee gestopt. Ik hou van boeken die over het echte leven gaat met een tikkie extra drama of humor etc. Dus als mensen tips hebben, ik hoor het graag! Link naar bericht Deel via andere websites
Jalikaatje 1 Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Op vakantie lees ik graag dikke boeken (moet niet met 1 dag uit zijn) maar niet al te 'zwaar', dus ik moet er niet te veel bij na hoeven denken. Prima om Francine Rivers of Lynn Austin (je moet wel tegen wat zoetsappigheid hier en daar kunnen). Oh, en de driedelige reeks over Grace O'Malley door Ann Moore, ook een goede wegdromer. Allemaal geschiedenis boeken Meer eigentijds: detectives van Ted Dekker Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Quote: Op vrijdag 25 juni 2010 11:56:16 schreef Bumblebee het volgende: Ik klikte dit topic aan, en ik dacht, goh, wát zou Eulogia hier nou hebben gepost? En weet je? Ik had het nog goed ook! Knap hè? Ja, ik ben zo voorspelbaar Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 25 juni 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Quote: Op vrijdag 25 juni 2010 11:59:06 schreef Liset het volgende: Ik heb vroeger veel gelezen, maar ben er op een gegeven moment mee gestopt. Ik hou van boeken die over het echte leven gaat met een tikkie extra drama of humor etc. Dus als mensen tips hebben, ik hoor het graag! Verken het oeuvre van Roddy Doyle eens zou ik zeggen. Grappig, dramatisch, en over het echte leven. Volop in het Nederlands vertaald ook. Met name de Barrytown Trilogy is echt geweldig. Ik bedenk me dat ik niet alles van die knakker gelezen heb. Eerst maar eens even gereserveerd bij de bieb. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Quote: Op vrijdag 25 juni 2010 11:59:06 schreef Liset het volgende: Lees, kijk of luister jij wel eens iets waar geen God in voorkomt? Is geen veroordeling, maar ben gewoon benieuwd Het lijkt me ook wel eens fijn om met luchtige of grappige dingen bezig te houden zoals een fijne comedy of iets dergelijks en dat lees ik eigenlijk nooit van jou, maar dat kan natuurlijk ook komen omdat je het daarover niet wil hebben op een christelijk forum. Het lijkt me namelijk niet zo erg om je niet altijd bezig te houden met jezelf te onderrichten. Om de aandacht niet op mezelf te richten in dit topic, heb ik even in je profiel gepost. Link naar bericht Deel via andere websites
Arthurvd 0 Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Vorig jaar heb ik in de (weinige)loze uurtjes veel plezier gehad van Martin Bril. Martin Bril kon over álles schrijven. Geen voorwerp, decor of gebeurtenis zo futiel en schijnbaar onooglijk of er viel in taal wel een monumentje voor op te richten. - NRC Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 oh leuk topic.. ik was ook al aan het bedenken wat ik moet gaan lenen bij de bieb.. in de vakantie lees ik altijd thrillers, juridische thrillers.. is dat een woord? John grisham, david baldacci e.a... en vorig jaar heb ik ook veel van Nicholas Sparks gelezen. Link naar bericht Deel via andere websites
Jalikaatje 1 Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Quote: Op vrijdag 25 juni 2010 16:44:39 schreef Luxuria het volgende: oh leuk topic.. ik was ook al aan het bedenken wat ik moet gaan lenen bij de bieb.. in de vakantie lees ik altijd thrillers, juridische thrillers.. is dat een woord? John grisham, david baldacci e.a... en vorig jaar heb ik ook veel van Nicholas Sparks gelezen. Oh, een mooie aanrader dan (denk ik): Craig Parshall heeft twee juridische spannende boeken geschreven (wil het niet per se thrillers noemen, zo spannend waren ze ook nou al weer niet ) Wel vanuit christelijk perspectief. Link naar bericht Deel via andere websites
Eli7 0 Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Vorig jaar zomer heb ik 'Oorlog en Vrede' van Tolstoj gelezen, dit jaar mag 'De gebroeders Karamazov' van Dostojevski eraan geloven. Beide boeken kenmerken zich door een veelheid aan pagina's die maakt dat ze niet te lezen zijn als je niet veel tijd over hebt. Link naar bericht Deel via andere websites
BookerT 0 Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Ik ga van de zomer eens beginnen in Magician van Raymond E Feist. Link naar bericht Deel via andere websites
Credible 0 Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Quote: Op vrijdag 25 juni 2010 10:03:57 schreef Hongerige Wolf het volgende: - Augustinus: Belijdenissen Is dat leesbaar? Om de een of andere reden trekt het me wel aan maar ik lees alleen op vakantie en in bad. Zelf neem ik mee: Puberbrein binnenstebuiten. Niet voor mijn werk hoor, puur ter ontspanning. Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Ik merk dat ik op vakantie graag boeken lees die iets te maken hebben met de plek waar ik ben of het soort reis dat ik maak. In India heb ik bvb massa's boeken over India gelezen, in Spanje las ik graag Spaanstalige schrijvers. Maar eigenlijk lees ik vanalles op reis, van theologie tot kookboeken. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 26 juni 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 juni 2010 Quote: Op vrijdag 25 juni 2010 16:44:39 schreef Luxuria het volgende: oh leuk topic.. ik was ook al aan het bedenken wat ik moet gaan lenen bij de bieb.. in de vakantie lees ik altijd thrillers, juridische thrillers.. is dat een woord? John grisham, david baldacci e.a... en vorig jaar heb ik ook veel van Nicholas Sparks gelezen. Bedoel je misdaadboeken? Het schijnt dat de boeken van Patricia Cornwell erg goed zijn, over Cay Scarpetta. Samengevoegd: Quote: Op zaterdag 26 juni 2010 00:41:11 schreef Rudibu het volgende: [...]Is dat leesbaar? Om de een of andere reden trekt het me wel aan maar ik lees alleen op vakantie en in bad. Augustinus is erg leesbaar over het algemeen. Het hangt ook wel van de vertaling af. Samengevoegd: Quote: Op vrijdag 25 juni 2010 23:33:08 schreef Eli7 het volgende: Vorig jaar zomer heb ik 'Oorlog en Vrede' van Tolstoj gelezen, dit jaar mag 'De gebroeders Karamazov' van Dostojevski eraan geloven. Is leuk ja. Samengevoegd: Quote: Op zaterdag 26 juni 2010 01:43:24 schreef Iriacynthe het volgende: Ik merk dat ik op vakantie graag boeken lees die iets te maken hebben met de plek waar ik ben of het soort reis dat ik maak. Maar wat moet ik dan lezen? Ik ga kamperen in Denemarken... Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 26 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2010 Quote: Op vrijdag 25 juni 2010 22:49:27 schreef Jalikaatje het volgende: [...] Oh, een mooie aanrader dan (denk ik): Craig Parshall heeft twee juridische spannende boeken geschreven (wil het niet per se thrillers noemen, zo spannend waren ze ook nou al weer niet ) Wel vanuit christelijk perspectief. oh thanks.. Van wat ik uit de beschrijvingen lees lijkt het me alleen wel een beetje te christelijk maar ik zal het eens proberen.. Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 26 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2010 Quote: Op zaterdag 26 juni 2010 08:01:01 schreef Hongerige Wolf het volgende: Maar wat moet ik dan lezen? Ik ga kamperen in Denemarken... Geen idee, ik ben er nooit geweest. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 27 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2010 Ik neem een ereader mee met heul veul boeken. Link naar bericht Deel via andere websites
Dubito 0 Geplaatst 27 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2010 Donald Duck's Groot Vakantieboek Link naar bericht Deel via andere websites
nanouschka 0 Geplaatst 7 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2010 Quote: Op vrijdag 25 juni 2010 10:03:57 schreef Hongerige Wolf het volgende: Wij zuchten in onze aardse tent en zouden willen dat onze hemelse woning er nu al over wordt aangetrokken. Ik heb geselecteerd: - Augustinus: Belijdenissen - Clarissa Dickson Wright: Spilling the beans Belijdenissen is prachtig! En je kan ook nog Vader Joe (weet de schrijver even niet meer) aan je lijstje toevoegen! Zelfs als je in Denemarken gaat kamperen... *denk ik*.... Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 8 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2010 Quote: Op zondag 27 juni 2010 14:57:05 schreef Dubito het volgende: Donald Duck's Groot Vakantieboek Link naar bericht Deel via andere websites
Lent 0 Geplaatst 8 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2010 Tip voor HW: Kristins lavransdochter.Heb deel 1 (in het engels, daar gekocht)in noorwegen gelezen. En het mag in Denemarken hoor, Sigrid Undset is geboren Dense Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten