Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

Ik vind het een beetje eng en had eigenlijk niet verwacht dat dat mogelijk zou zijn.

Genesis hoofdstuk zoveel, vers zoveel: "Als je die appel eet, zul je als een God zijn" De slang had blijkbaar gelijk.... Het scheppen van leven is overigens waar ik een beetje op zat te wachten, we manupileren leven al duizenden jaren trouwens. Niets om je zorgen over te maken, dit kan op goede en slechte manieren gebruikt worden. Zoals ongeveer alles....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het artikel op nu is een beetje kort. Die op Volkskrant.nl ( link ) is langer en gedetailleerder.

Waar men het hier over heeft, het DNA van bacterie X in een lege cel van bacterie Y stoppen, waarna de bacterie alle eigenschappen van bacterie X heeft, is al een paar keer eerder gelukt (klonen). Het nieuwigheidje is dat bij klonen de lege cel en het DNA van eenzelfde soort afkomstig zijn en bij deze bacteriën niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Waar men het hier over heeft, het DNA van bacterie X in een lege cel van bacterie Y stoppen, waarna de bacterie alle eigenschappen van bacterie X heeft, is al een paar keer eerder gelukt (klonen). Het nieuwigheidje is dat bij klonen de lege cel en het DNA van eenzelfde soort afkomstig zijn en bij deze bacteriën niet.

O, ik heb het niet zo goed gelezen dan. Maar raar dat ze het 'de creatie van synthetisch leven' noemen dan eigenlijk.


Samengevoegd:

Ergens werd dit besproken onder de kop "Eeuwig leven dichterbij". Zouden er echt veel mensen in geloven, dat wij dat op een gegeven moment zouden kunnen bereiken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bovendien was die 'lege cel' niet helemaal leeg. Alle eiwitfabriekjes die een cel nodig heeft om te leven had hij al, alleen het DNA ontbrak nog. Das net zoiets als een nieuwe motor in een andere auto zetten waar verder alles nog inzat, behalve de motor dan. En het DNA van bacterie X was niet het natuurlijke DNA van bacterie X, maar het synthetisch nagemaakte DNA van bacterie X. Dus wat deze wetenschapper heeft gedaan gaat alweer een stukje verder dan wat Dagmar nu beschrijft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja dat is wel een goede vergelijking ja. Net als een motor in een auto zetten en zeggen dat je een auto gebouwd hebt.

Maargoed, het blijft knap wat deze man gedaan heeft en ws zullen wij er weer een heleboel van leren. Het zou me niks verbazen als ze een synthetisch DNA maken binnen een paar jaar waarin de eigenschappen van verschillende bacteriesoorten zijn verenigd. Dat gaat al weer een stuk verder dan de huidige gentechnologie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid