Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Klopt. Adam en Eva vervreemden van God en behoorden vanaf toen niet meer tot Gods huisgezin. Dit gold voor de hele mensheid. Alleen de mensen die met God verzoend werden door het Offer van Jezus Christus, behoren tegenwoordig tot de familie van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Klopt. Adam en Eva vervreemden van God en behoorden vanaf toen niet meer tot Gods huisgezin. Dit gold voor de hele mensheid. Alleen de mensen die met God verzoend werden door het Offer van Jezus Christus, behoren tegenwoordig tot de familie van God.

en dat heb je persoonlijk gehoord van God? Of is het een veronderstelling van je, gebaseerd op de woorden: "De bijbel is geheel waar, en het woord van God en bij mij in de kerk leggen ze het precies goed uit"

Mocht het tweede waar zijn, kun je beter niet zo stellig dingen zeggen. Dat jij er in gelooft maakt iets nog niet een feit.

Wat een treurige boodschap is dat eigenlijk ook. Alleen WIJ komen in de Hemel, want WIJ geloven precies goed. De andere 80% (schatting) zullen worden verbrand in de vuurpoel.

Als Christenen dit geloven kunnen ze twee dingen doen:

A) bij de deuren van anderen langsgaan om zoveel mensen te redden als ze kunnen

B) depressief worden (als je niet alleen aan jezelf denkt in ieder geval.

Aangezien de meeste Christenen niet bij hun buren en anderen langs de deur gaan, EN ook niet depressief worden GELOVEN ze er niet zo in, of ze zijn heel egoïstisch (als ik zelf maar in de Hemel kom, en mijn familie dan is het goed).

Dit is niet Godslasterlijk bedoeld, maar een veronderstelling van mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit staat in de Bijbel, dus is het waar.

Het is geen treurige boodschap, maar een blijde boodschap. De blijde boodschap van Noach was dat mensen met zijn ark mochten meegaan en zo konden worden gered van de zondvloed. De blijde boodschap van Mozes was dat mensen met hem mochten meegaan en zo konden worden bevrijd uit Egypte. De blijde boodschap (evangelie) nu is dat mensen Jezus kunnen aannemen als Heer en zo kunnen worden gered.

Er zijn veel christenen die evangeliseren en zendeling worden om deze blijde boodschap te verkondigen, maar helaas zijn ook veel gelovigen in slaap geraakt en een beetje gelijk geworden aan de wereld, waardoor deze gelovigen niet meer al te alert zijn om de blijde boodschap aan iedereen te vertellen.

Gen. 3

23 Toen zond de HERE God hem weg uit de hof van Eden om de aardbodem te bewerken, waaruit hij genomen was. 24 En Hij verdreef de mens en Hij stelde ten oosten van de hof van Eden de cherubs met een flikkerend zwaard, dat zich heen en weer wendde, om de weg tot de boom des levens te bewaken.

2 Kor. 5

18 En dit alles is uit God, die door Christus ons met Zich verzoend heeft en ons de bediening der verzoening gegeven heeft, 19 welke immers hierin bestaat, dat God in Christus de wereld met Zichzelf verzoenende was, door hun hun overtredingen niet toe te rekenen, en dat Hij ons het woord der verzoening heeft toevertrouwd. 20 Wij zijn dus gezanten van Christus, alsof God door onze mond u vermaande; in naam van Christus vragen wij u: laat u met God verzoenen.

Rom. 10

9 Want indien gij met uw mond belijdt, dat Jezus Heer is, en met uw hart gelooft, dat God Hem uit de doden heeft opgewekt, zult gij behouden worden;

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dit staat in de Bijbel, dus is het waar.

En wat als de Joden dit niet als WAAR hebben opgeschreven maar als mythe met een mooie boodschap erachter? Het verhaal voor het gewone volk (dat in die tijd niet kon schrijven of lezen) en voor de leiders zat er een andere bedoeling ACHTER/ONDER?

Wat doen Christenen met archeologische vondsten die de verhalen uit de Bijbel tegenspreken. De stad van David en Salomo was niet zo groot als wel beweerd wordt. De steden AI en Jericho waren in verschillende tijdperken bewoond, en niet vlak na elkaar verwoest door God en de Israëlieten. In Egypte komt het volk van de Joden niet voor, en al helemaal geen uittocht van zoveel duizenden mensen tegelijkertijd.

En zo zijn er meer dingen, waar de orthodox (waar ik jou maar onder schaar Eulogia, als je het niet erg vind big-smile.gif) de ogen voor sluit.

De geschriften van de Bijbel zijn in tijden geschreven dat men niet zo letterlijk was, zoals heden ten dage het geval is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De joden hebben het niet als mythe met een mooie boodschap opgeschreven, maar als waarheid. Destijds was men net zo letterlijk als nu. Verder laat ik het aan jou over of je het als fabel ziet of als waarheid. Als je het aanneemt als waarheid, zul je ook zien dat het de waarheid is en zal het in je leven tot verandering leiden. Zo niet, dan zal het niet tot zegen in je leven leiden. God wil je leven graag tot grote zegen brengen en wil graag dat je het aanneemt als waarheid, zodat het een goede uitwerking in je leven zal hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof dat de Bijbel geheel waar is. Ik geloof niet dat de aarde in zes dagen geschapen is, noch dat iedereen die geen christen is naar de hel gaat. Die tegenstelling tussen "waar" en "symbolisch" vind ik erg kunstmatig en voor mij persoonlijk nietszeggend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De joden hebben het niet als mythe met een mooie boodschap opgeschreven, maar als waarheid. Destijds was men net zo letterlijk als nu. Verder laat ik het aan jou over of je het als fabel ziet of als waarheid. Als je het aanneemt als waarheid, zul je ook zien dat het de waarheid is en zal het in je leven tot verandering leiden. Zo niet, dan zal het niet tot zegen in je leven leiden. God wil je leven graag tot grote zegen brengen en wil graag dat je het aanneemt als waarheid, zodat het een goede uitwerking in je leven zal hebben.

en alle mythes van andere volken, die waren net zo letterlijk bedoeld? Als je de Joden als een uniek volkje ziet, dat unieke bedoelingen had, dan kun je stellen dat ze alles letterlijk bedoelen. Maar als je weet dat de Joden beïnvloed werden door volken rondom hen, en dat ze dus ook hun schrijfstijl overnamen, DAN kan je met zekerheid stellen: Het is nooit de bedoeling geweest om alles letterlijk te lezen. Er zit zoveel symboliek in, met het cijfer 7 bijvoorbeeld, of het cijfer 12 en ga zo maar door. Plus: Zoveel miljoen Joden die uit Egypte trokken, en toch kan er niks van terug gevonden worden door archeologen, terwijl ze wel van hele kleine uittochten bewijzen vinden. Tevens is bijna iedereen in de archeologie en wetenschap het erover eens dat Israel altijd al in twee stukken verdeeld was, en dat Salomo geen levensgroot paleis heeft gesticht. Ten eerste vinden ze er niks van in het vroegere Israël, en ten tweede vinden ze het niet de geschiedenisboeken van andere volken rondom hen. Als ze werkelijk het grootste en mooiste paleis hadden, zouden andere volken er toch wel over verhaald hebben?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Merk op dat de Schrift niet zegt dat God de mens schiep naar het beeld van een wild dier, een huisdier of een vis. De mens werd „naar Gods beeld†gemaakt; hij was een „zoon van Godâ€.

Wat de vorm of de gestalte van Gods lichaam betreft, daarover lezen wij: „Nooit heeft iemand God aanschouwd†. Niemand op aarde weet hoe Gods glorierijke, hemelse, geestelijke lichaam er uitziet, en wij kunnen het menselijk lichaam dus niet met Gods lichaam vergelijken. „God is een Geest.â€

De mens werd echter in die zin „naar Gods beeld†geschapen dat hij dezelfde morele eigenschappen als God bezit, namelijk liefde en gerechtigheid.

Hij beschikt ook over vermogens en wijsheid die hem superieur aan de dieren maken. Op deze wijze kan hij de dingen die God vreugde bereiden, zoals schoonheid, kunst, het vermogen om te spreken en te redeneren en soortgelijke processen van de geest en het hart, dingen waartoe de dieren niet in staat zijn, naar waarde schatten. Bovendien kan de mens geestelijke dingen bevatten, hij kan God leren kennen en met hem communiceren.

Om deze redenen kon de mens ervoor in aanmerking komen Gods vertegenwoordiger te zijn en alle vormen van dierlijk leven in de lucht, op de aarde en in de zee in onderworpenheid te hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid