Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik heb een vraag m.b.t. de volgende vers

\"Integendeel, in alle omstandigheden proberen wij ons te gedragen als dienaren van God door het standvastig verduren van moeilijkheden, nood, ellende, 5 slagen, gevangenschap, oproer, zwaar werk, slaapgebrek, te weinig eten; 6 maar ook door zuiverheid, inzicht, geduld, goedheid, door een geest van heiligheid en oprechte liefde, 7 door het woord van de waarheid en de kracht van God. Wij vallen aan en verdedigen ons met de wapens van de gerechtigheid. 8 Eer en smaad, laster en lof zijn ons deel; wij zijn als bedriegers die de waarheid spreken, 9 als onbekenden die iedereen kent, als stervenden die blijven leven, als streng gestraften die niet worden gedood, 10 als treurenden die altijd verheugd zijn, als armen die velen rijk maken, als havelozen die toch alles hebben. \"

Bedoelt Paulus hiermee dat we klappen moeten krijgen?smile.gif Hoe zou je deze vers voor ons in deze huidige tijd moeten zien? Alvast bedankt!

gr. mackie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij staat er dat we ons moeten gedragen als dienaren van God, ook al worden we nog zo slecht en onrechtvaardig behandeld. Hoe anderen ons behandelen is geen excuus om dan niet het goede te doen.

Althans, zoiets uit mijn hoofd met een eerste blik op die tekst.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Bedoelt Paulus hiermee dat we klappen moeten krijgen?
smile.gif

Nee. Paulus bedoelt dat je standvastig moet zijn en God moet dienen, ook als de wereld tegen je is. In die tijd was er nogal veel christenvervolging, dus riep hij christenen op om standvastig te blijven, ook als ze in de gevangenis terecht kwamen of werden gemarteld. Dat is nog steeds actueel voor mensen in Noord-Korea, Eritrea, en dat soort landen.

Wij hebben niet echt deze christenvervolging, maar ik vind het soms wel moeilijk om christen te zijn in deze tijd. Ik geloof in dingen waar de meerderheid niet in gelooft, ik leef ook op een andere manier dan de meeste mensen. Soms doen mensen alsof ik gestoord bent dat ik niet hetzelfde denk als zij. En we hebben een samenleving die zegt dat we voor onszelf moeten leven en moeten doen wat goed voelt. Maar God draagt ons op om voor Hem te leven en soms dingen te doen die niet goed voelen.

Kortom, ook in Nederland anno 2010 kan het moeilijk zijn te geloven. En de tekst van Paulus zegt dat we toch standvastig moeten blijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Paulus zelf is ook gemarteld en heeft toen ook gezegd dat we lijden voor de Heer.

Ik denk dat hij bedoeld dat we als we gemarteld worden (lichamelijk of geestelijk) dat we moeten blijven vertrouwen op God en zijn trouw.

Net zoals Job deed.

Verder sluit ik me bij Skippy aan smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid