Spring naar bijdragen

Ontmoeting met Jezus


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]
yes.gif

Joh 14,6

Jezus zeide tot hem: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij.

[...]
yes.gif

Ps. 86

7 Ten dage mijner benauwdheid roep ik U aan,

want Gij antwoordt mij.

Ps 63,8

Want Gij zijt mij een hulp geweest, in de schaduw van uw vleugelen jubel ik.

Thnx voor de bevestigingsmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 59
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Wacht een doof stom iemand die zijn eigen oren en ogen niet gelooft?
hamer.gif
Volgens mij volg ik je niet meer sorry
hamer.gif

[...]

engel.gif

Maar heb je al een antwoord op mijn vraag?

[...]

Ja, maar dat denk ik dus niet!

Ik heb dan zoiets als een dominee zegt dat het mogelijk is om het waar te nemen, dan moet dat toch mogelijk zijn? En als je een aantal reacties terug leest, zijn er meer mensen met die ervaring.

Wie zegt dat een dier dat besef niet heeft? Naar mijn idee heeft het dier echt wel het besef als hij dood gaat.

Wie zegt dat hij dat niet heeft?

Ik geloof toch wel dat een dier een soort van doodsbesef heeft. Ik lees net dat olifanten terug keren naar de botten van hun familie en dan ook echt rouwen. Trouwens vond dit hier op het forum.

Ik denk trouwens dat het niet onmogelijk is om voor god zich te verplaatsen in ons. Hij heeft ons tenslotte gemaakt toch?

En god heeft zich toch al in ons verplaats? Via Jezus toch? Hij heeft toch verteld over God?

Of raak ik nou helemaal de draad kwijt?
hamer.gif

Voor iemand die zoekende is reageer je wat gefrustreerd op een onschuldige handreiking. Zodra je Jezus hebt gezien wil je dan een foto maken en die hier in dit topic posten? Dan reageer ik dan wel eens weer. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Voor iemand die zoekende is reageer je wat gefrustreerd op een onschuldige handreiking. Zodra je Jezus hebt gezien wil je dan een foto maken en die hier in dit topic posten? Dan reageer ik dan wel eens weer.
smile.gif

Wie is hier nou gefrustreerd...?

Hij geeft toch zelf aan zoekende te zijn, waarom nou zo'n sneer?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Voor iemand die zoekende is reageer je wat gefrustreerd op een onschuldige handreiking. Zodra je Jezus hebt gezien wil je dan een foto maken en die hier in dit topic posten? Dan reageer ik dan wel eens weer.
smile.gif

Het verzoek om je toon te wijzigensmile.gif. Iets respectvoller mag best.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Voor iemand die zoekende is reageer je wat gefrustreerd op een onschuldige handreiking. Zodra je Jezus hebt gezien wil je dan een foto maken en die hier in dit topic posten? Dan reageer ik dan wel eens weer.
smile.gif

hamer.gifverbaasd.gif

Nu begrijp ik je echt niet meer.....

Maar goed, wat in mijn reactie ben ik gefrustreerd? Het is niet mijn bedoeling in ieder geval! Het was ook zeken niet mijn bedoeling om je aan te vallen, krijg het idee dat ik dat namelijk gedaan heb.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Leander: Een ontmoeting met Jezus? Hoe doe je dat?

Het doet me denken aan onderstaande tekst van Martin Brand

Quote:
Ik heb Jezus nooit gezien,

Nooit zachtjes aangeraakt,

Nooit hoorde ik Hem lachen aan mijn tafel om een grap!

Of iets dat Hij had mee gemaakt,

Nog nooit zag ik Hem eten, of dansen op een feest.

Al die alledaagse dingen ben er nooit echt bij geweest.

Dus hoe kan ik dan zeggen, dat ik zoveel van Hem hou.

En hoe kan ik dan zeggen, dat ik in Hem geloof en vertrouw.

Ik heb Jezus nooit gezien

En ik heb Zijn stem nog nooit gehoord

Zijn haar kleur en Zijn ogen ik heb geen flauw idee.

Zo weinig dat ik zeker weet.

En ik heb Hem niet zien lijden, voordat Hij stierf aan het kruis voor mij.

En toen Hij opstond was ik er weer niet bij.

Maar hoe kan ik dan zeggen dat ik zoveel van Hem hou.

En hoe kan ik dan zingen dat ik in Hem geloof en Hem vertrouw.

Ja ik weet het klinkt onlogisch en snap dat je sceptisch bent.

Maar sinds ik Hem mijn hart gaf, heeft mijn hele wezen God erkent.

Mijn hele leven is veranderd, sinds ik knielde voor mijn Heer.

Hij heeft mijn schuld vergeven en mijn hart weer zacht gemaakt.

Hij leid mij stap voor stap.

Hij vult mij met Zijn kracht, zodat ik weet JEZUS LEEFT!

En je zal het nooit begrijpen, als je aan de zijlijn staat.

Maar als je eerlijk zoekt naar Jezus, als je bidt en vraagt om Jezus,

als je knielt en bidt tot Jezus, weet ik dat er iets veranderen gaat!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Interessant topic.

Ik zelf zou ook niet kunnen zeggen dat ik Jezus ooit ontmoet heb, maar/dus ben ik wel erg bezig met de vraag waarom sommige mensen die ik ken wel heel veel van God/Jezus zeggen te ervaren (ik neem aan dat je dat een ontmoeting kunt noemen), terwijl anderen dat dus niet 'lukt'.

Wat ik me dan vooral afvraag: waar 'ligt dat dan aan'? Doen die mensen (en ja, daar reken ik mezelf dan ook toe) iets verkeerd? Of is Jezus 'ontmoeten' niet noodzakelijk, kan geloven ook iets compleet rationeels zijn? Of, zoals al gesuggereerd, kan het zijn dat wij ons heel vaak niet bewust zijn van Jezus' of Gods aanwezigheid omdat we dat gewoonweg niet kunnen bevatten? Maar waarom sommigen dan weer wel? verbaasd.gif

(Ik eindig met meer vragen dan ik begon. Pfuh. puh2.gif )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@ Leander: mooi verhaal.

smile.gif

Quote:

Laat het niet van je roven door mensen die je voor wat dan ook verklaren.

Het doet me denken aan onderstaande tekst van Martin Brand

[...]

Mooie tekstsmile.gif

Quote:
En je zal het nooit begrijpen, als je aan de zijlijn staat.

Maar als je eerlijk zoekt naar Jezus, als je bidt en vraagt om Jezus,

als je knielt en bidt tot Jezus, weet ik dat er iets veranderen gaat!

Heb jij dat ervaren? en hoe?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een letterlijke ontmoeting met Jezus heb ik nooit gehad.

Ik heb hem nooit persoonlijk ontmoet (voor zover ik weet), maar voor mij is dat ook niet echt het allerbelangrijkst van het Christelijk geloof.

(Zalig zij die niet zien maar toch geloven)

Dat Jezus bestaat zoals in de Bijbel beschreven staat zie ik nog vaker in de levens van mensen die ik ken en meemaak dan in dat van mezelf.

Hoe ik het ZELF ervaren heb? Daar moet ik even over nadenken... Ik weet niet hoe ik dat dan weer moet gaan verwoorden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

hamer.gifverbaasd.gif

Nu begrijp ik je echt niet meer.....

Maar goed, wat in mijn reactie ben ik gefrustreerd? Het is niet mijn bedoeling in ieder geval! Het was ook zeken niet mijn bedoeling om je aan te vallen, krijg het idee dat ik dat namelijk gedaan heb.

Ik dacht dat je me duidelijk wilde maken dat het onzin was wat ik verkondigde door de vele hamer.gif

Maja blijkbaar een kleine kink in de kabel. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik dacht dat je me duidelijk wilde maken dat het onzin was wat ik verkondigde door de vele
hamer.gif

Maja blijkbaar een kleine kink in de kabel.
smile.gif

Nee, was zeker niet mijn bedoeling. Ik bedoelde daarmee dat ik me voor mijn eigen kop sla.

Maar goed, ben blij dat het recht gezet is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nee, was zeker niet mijn bedoeling. Ik bedoelde daarmee dat ik me voor mijn eigen kop sla.

Dergelijke handelingen wil ik bij niemand teweeg brengen, want nogmaals, het was een onschuldige handreiking, doe er mee wat je wilt! smile.gif

Quote:

Maar goed, ben blij dat het recht gezet is.

Ik ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Interessant topic.

Ik zelf zou ook niet kunnen zeggen dat ik Jezus ooit ontmoet heb, maar/dus ben ik wel erg bezig met de vraag waarom sommige mensen die ik ken wel heel veel van God/Jezus zeggen te ervaren (ik neem aan dat je dat een ontmoeting kunt noemen), terwijl anderen dat dus niet 'lukt'.

Daar ben ik ook benieuwd naar. En hoopte een antwoord te krijgen. Maar het blijkt toch lastiger te zijn dan ik dacht. Vooral het vertellen hoe het ervaren wordt blijk ook lastig.

Quote:
Wat ik me dan vooral afvraag: waar 'ligt dat dan aan'? Doen die mensen (en ja, daar reken ik mezelf dan ook toe) iets verkeerd? Of is Jezus 'ontmoeten' niet noodzakelijk, kan geloven ook iets compleet rationeels zijn? Of, zoals al gesuggereerd, kan het zijn dat wij ons heel vaak niet bewust zijn van Jezus' of Gods aanwezigheid omdat we dat gewoonweg niet kunnen bevatten? Maar waarom sommigen dan weer wel?
verbaasd.gif

Leuke vragensmile.gif

Quote:
(Ik eindig met meer vragen dan ik begon. Pfuh.
puh2.gif
)

Ik hoop voor je dat ze worden beantwoord, ben ook nieuwsgierig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hoe bedoel je dat van God houden een leeg begrip is?

Ik heb het laatst gepost, maar kan het topic zo snel niet weer vinden. Daar schreef ik dat 'houden van God' voor mij een leeg begrip is omdat houden van zo enorm veel verschillende zaken kan betekenen.

Houden van bier, houden van slapen, houden van muziek luisteren, houden van je ouders en houden van God. Allemaal totaal verschillende zaken. Als jij mij vraagt 'Hou je van God' zal ik waarschijnlijk wel ja antwoorden omdat jij dit verwacht van een medechristen. Toch zou ik niet snel mijn 'relatie (ook zo'n woord)' met God zo benoemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ik heb het laatst gepost, maar kan het topic zo snel niet weer vinden. Daar schreef ik dat 'houden van God' voor mij een leeg begrip is omdat houden van zo enorm veel verschillende zaken kan betekenen.

Houden van bier, houden van slapen, houden van muziek luisteren, houden van je ouders en houden van God. Allemaal totaal verschillende zaken. Als jij mij vraagt 'Hou je van God' zal ik waarschijnlijk wel ja antwoorden omdat jij dit verwacht van een medechristen. Toch zou ik niet snel mijn 'relatie (ook zo'n woord)' met God zo benoemen.

Ik denk dat ik snap wat je bedoelde. Wat vind je dan van het begrip liefhebben?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik denk dat ik snap wat je bedoelde. Wat vind je dan van het begrip
liefhebben
?

Het zit hem niet in de woorden, maar meer in de begrippen. Het zijn min- of meer allemaal proposities die uitdrukking geven aan dat wat mensen voelen, ervaren, geloven e.d.

Ik vind het alleen nogal moeilijk om zomaar 'eens' te zijn, niet om het 'niet-eens-zijn', maar om het vreemde van heel veel bewoordingen. Het zijn zovaak, voor mij, lege begrippen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Het zit hem niet in de woorden, maar meer in de begrippen. Het zijn min- of meer allemaal proposities die uitdrukking geven aan dat wat mensen voelen, ervaren, geloven e.d.

Ik vind het alleen nogal moeilijk om zomaar 'eens' te zijn, niet om het 'niet-eens-zijn', maar om het vreemde van heel veel bewoordingen. Het zijn zovaak, voor mij, lege begrippen.

Maar het volgende vers is toch geen leeg begrip voor je mag ik hopen?

Deut 6,5

Zo zult gij de HEERE, uw God, liefhebben, met uw ganse hart, en met uw ganse ziel, en met al uw vermogen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb nooit een ervaring gehad die ik zou omschrijven als ontmoeting met Jezus. Toen ik nog geloofde was dat geloof meer gefocust op God de Schepper. Ik had als kind de observatie gedaan dat al die ervaringen van mensen slechts een overeenkomst hadden: Ze waren altijd zonder uitzondering persoonlijk. De een zegt zus, de ander zo, en sommigen zeiden niks. Welnu daar hoorde ik dan blijkbaar ook bij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Daar ben ik ook benieuwd naar. En hoopte een antwoord te krijgen. Maar het blijkt toch lastiger te zijn dan ik dacht. Vooral het vertellen hoe het ervaren wordt blijk ook lastig.

Dat is het geval omdat Hij niet maar op één manier naar een mens toekomt, maar dat Hij op heel veel manieren naar de mens toe kan komen. Ik heb al meerdere keren in dit topic rijtjes opgesomd over soorten van ontmoetingen. Hij kan bv. iets tegen je zeggen in je gedachten of Hij kan je zo heftig aanraken met Zijn Geest dat je bijna niet meer kan lopen.

Quote:
1 Sam. 10

5 Daarna zult gij te Gibea Gods komen, waar de bezetting der Filistijnen ligt. Zodra gij daar de stad ingaat, zult gij een schare profeten tegenkomen, die van de hoogte afdalen, vóór hen uit harpen, tamboerijnen, fluiten en citers; zelf zullen zij in geestvervoering zijn. 6 Dan zal de Geest des HEREN u aangrijpen; gij zult met hen in geestvervoering geraken en tot een ander mens worden. 7 Wanneer deze tekenen aan u geschieden, doe dan wat uw hand vindt, want God is met u. 8 Gij zult u voor mij uit naar Gilgal begeven, en zie, ik zal tot u komen om brandoffers te offeren en vredeoffers te slachten. Zeven dagen zult gij wachten, totdat ik bij u kom en u te kennen geef wat gij doen zult.

9 Terwijl hij zich omkeerde om van Samuël weg te gaan, schonk God hem een ander hart. En al de genoemde tekenen geschiedden op die dag. 10 Toen zij daar te Gibea kwamen, zie, een schare profeten trad hem tegemoet; de Geest Gods greep hem aan en hij geraakte onder hen in geestvervoering. 11 En allen die hem van vroeger kenden, zagen hoe hij met de profeten profeteerde; en men zeide tot elkander: Wat is toch de zoon van Kis overkomen? Is Saul ook onder de profeten? 12 Toen antwoordde iemand daarvandaan: Wie is hun vader? - Daarom is het tot een spreekwoord geworden: Is Saul ook onder de profeten?

13 Toen er een einde gekomen was aan zijn geestvervoering, begaf hij zich naar de hoogte.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Maar het volgende vers is toch geen leeg begrip voor je mag ik hopen?

Deut 6,5

Zo zult gij de HEERE, uw God, liefhebben, met uw ganse hart, en met uw ganse ziel, en met al uw vermogen.

Natuurlijk wel knipoog_dicht.gif 'Hoe' heb je God lief met 'gansche hart' of 'gansche ziel' en 'al uw vermogen'.. Op welke manier? Wat hoe etc.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Joh 14,15

Wanneer gij Mij liefhebt, zult gij mijn geboden bewaren.

Joh 14,21

Wie mijn geboden heeft en ze bewaart, die is het, die Mij liefheeft; en wie Mij liefheeft, zal geliefd worden door mijn Vader en Ik zal hem liefhebben en Mijzelf aan hem openbaren.

Joh 15,10

Indien gij mijn geboden bewaart, zult gij in mijn liefde blijven, gelijk Ik de geboden mijns Vaders bewaard heb en blijf in zijn liefde.

1 Joh 5,3-4

Want dit is de liefde Gods, dat wij zijn geboden bewaren. En zijn geboden zijn niet zwaar, want al wat uit God geboren is, overwint de wereld; en dit is de overwinning, die de wereld overwonnen heeft: ons geloof.

Mat 11,30

want mijn juk is zacht en mijn last is licht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid