Spring naar bijdragen

God ervaart leed door Christus


Aanbevolen berichten

God is onverandelijk: 1Samuel15:29,Maleachi 3:6,Hebreeen 13:8,Jacobus1:17

God haat de zondaar: Psalm 5:6,Psalm 11:5

God houd van vijhand: Matheus 5:40

Hieruit haal ik dat God pas door Jezus Christus er achter kwam wat lijden inhield & daardoor van iedereen ging houden.

Klopt dit?

Graag hoor ik hier jullie gedachtes over.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

God is onverandelijk: 1Samuel15:29,Maleachi 3:6,Hebreeen 13:8,Jacobus1:17

God haat de zondaar: Psalm 5:6,Psalm 11:5

God houd van vijhand Matheus 5:40

Hieruit haal ik dat God pas door Jezus Christus er achter kwam wat lijden inhield & daardoor van iedereen ging houden.

Klopt dit?

Graag hoor ik hier jullie gedachtes over.

haat\liefde verhouding? smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar ik ben wel benieuwd hoe je aan die conclusie bent gekomen
smile.gif

God is onveranderlijk dus dan kan God niet het ene moment van iemand houden & 't andere moment diezelvde persoon haten.

Of er moet door de jaren heen iets veranderd zijn aan 't begrip zondaar(vijhand van God).

't eenigste wat in mijn ogen veranderd is is dat Christus op aarde kwam.


Samengevoegd:

Quote:
haat\liefde verhouding?
smile.gif

Aan een boom van haat kunnen geen vruchten van lievde groeien.

Of haat & lievde moeten alletwee rechtvaardige vruchten van een rechtvaardige boom zijn.

Maarja heb je dan ook een soort boom waar rechtvaardige & onrechtvaardige vruchten aan groeien?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

God is onveranderlijk dus dan kan God niet het ene moment van iemand houden & 't andere moment diezelvde persoon haten.

God is onveranderlijk dat is inderdaad zo. Dat is het mooie eraan. Hij heeft ons dingen beloofd en wij mogen Hem aan zijn belofte houden.

Maar wij veranderen. En dat is soms het probleem. Iedereen heeft z'n ups en downs. We moeten eigenlijk gewoon bidden zodat we bij de ups blijven.

Wat jij wilt zeggen is als God eenmaal van ons houd dan blijft Hij van ons houden, no matter what?

En wat als je nou de verkeerde kant op gaat. Ga je er dan nog steeds vanuit dat God onverandert is, wat dat betreft?

In Maleachi 3,7 staat:

Keer terug tot Mij, dan keer Ik terug tot u - zegt de heer van de machten.

Hier zegt God eigenlijk al dat Hij wel veranderlijk is, wat betreft zijn aanwezigheid met ons.

Quote:

Of er moet door de jaren heen iets veranderd zijn aan 't begrip zondaar(vijhand van God).

't eenigste wat in mijn ogen veranderd is is dat Christus op aarde kwam.

Quote:

Hieruit haal ik dat God pas door Jezus Christus er achter kwam wat lijden inhield & daardoor van iedereen ging houden.

Persoonlijk denk ik niet dat omdat Jezus op aarde heeft geleden, dat God pas dan heeft beseft wat leed is.

Na... vriend, God is perfect. Onder andere omdat Hij onveranderlijk is. Wat ik zelf denk wat God bedoelt met dat Hij onveranderlijk is is dat God altijd werkt volgens één dezelfde weg.

Hij is niet hetzelfde als ons als wij bijvoorbeeld een groot project moeten organiseren dat we het maar eerst gaan proberen te organiseren en dan komen we erachter dat het niet goed georganiseerd was. Dus de volgende keer pakken we het anders aan. En dan gaat er weer iets mis, dus doen we het weer op een héél ander manier. kortom, wij twijfelen soms; en vragen ons af; Hoe zullen we het nu aanpakken, we weten niet hoe het écht moet.

Of soms dan zijn we heel heilig als we in de kerk zijn. Maar als we weer uit de kerk gaan dan... hebben we weer alles vergeten wat we hebben gehoord of geleerd. Dus eens zijn we zo en dan zijn we weer zo.

Dat is veranderlijk, wij veranderen. Wij hebben twijfel; moet ik die kant op of die kant?

Als jij zegt dat er een verandering is geweest in het begrip zondaar, dan suggereer jij dat God een foutje heeft gemaakt. Dus God dacht eerst op een bepaalde manier en toen vanwege de leed van Jezus dacht God weer anders. Dat kan toch niet. Dat is niet Goddelijk.

God blijft één manier op werken. Anders hadden sommige van ons kunnen zeggen; 'Maar daar zegt U dit, en hier zegt U weer iets anders'

En ik kan je ook zeggen dat God te ingewikkeld is voor ons. Naar mijn gevoel, vanwege het volgende:

Er staat inderdaad dat God iedereen haat die kwaad doet. Maar diep in mijn hart kan ik je zeggen dat God ook nog steeds van hem houdt. Best ingewikkeld, als je met je brein denkt. Daarom als je met je hart denkt dan zul je ook van je vijand houden.

quote v. mezelf:

"Hier zegt God dat Hij wel veranderlijk is, wat betreft zijn aanwezig met ons."

God is (naar mijn gevoel) ook niet veranderlijk wat betreft "het houden van ons". Want hoe ver we ook zijn van Hem, Hij blijft kloppen aan onze deur. Hij is er ook voor die mensen die er niet willen zijn voor hem, bijvoorbeeld ongelovige etc.

Conclusie:

Omdat juist wij veranderen gaan we verder weg van God, terwijl God bij ons blijft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

God is onverandelijk: 1Samuel15:29,Maleachi 3:6,Hebreeen 13:8,Jacobus1:17

OK

Quote:
God haat de zondaar: Psalm 5:6,Psalm 11:5

Er staat 'God haat de werkers der ongerechtigheid' dus niet een rücksichtslos 'haat de zondaar'. Indien een 'werker der ongerechtigheid' zich bekeerd en een 'werker der gerechtigheid' wordt houdt God van hem. Mensen die in hun zonde blijven zullen verloren gaan, niet omdat God niet van hen hield maar omdat ze zich niet bekeerden.

Quote:
God houd van vijhand: Matheus 5:40

Daar staat 'En zo iemand met u rechten wil, en uw rok nemen, laat hem ook den mantel'. Ik denk dat je een ander vers bedoeld smile.gif

Quote:
Hieruit haal ik dat God pas door Jezus Christus er achter kwam wat lijden inhield & daardoor van iedereen ging houden.

Klopt dit?

Graag hoor ik hier jullie gedachtes over.

Ik zie niet hoe je dat er uit kunt halen. God houdt niet van iedereen. Houden van is voor ons iets anders dus ik weet niet hoe je dat moet plaatsen. God wil dat er niemand verloren gaat (Ezechiel geloof ik), maar aangezien Hij zowel volmaakt rechtvaardig als volmaakt barmhartig (en heilig, etc) kan Hij geen 'gemeenschap hebben aan de zonde' en kan Hij ook een werker van het kwaad niet toelaten in de hemel. Tenzij.. die werker in het tijdelijke zich bekeerd heeft en door het bloed van Jezus Christus gereinigd is van al zijn zonden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

God is onverandelijk: 1Samuel15:29,Maleachi 3:6,Hebreeen 13:8,Jacobus1:17

God haat de zondaar: Psalm 5:6,Psalm 11:5

God houd van vijhand: Matheus 5:40

Hieruit haal ik dat God pas door Jezus Christus er achter kwam wat lijden inhield & daardoor van iedereen ging houden.

Klopt dit?

Graag hoor ik hier jullie gedachtes over.

Te menselijk-chronologisch benaderd. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ik zie niet hoe je dat er uit kunt halen. God houdt niet van iedereen. Houden van is voor ons iets anders dus ik weet niet hoe je dat moet plaatsen.

God houd niet van iedereen? " Hou van uw vijhanden dan bent U als uw hemelse vader die 't laat regenen over de rechtvaardige zoals ook over de onrechtvaardigen."

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Dat betekent niet dat Hij van iedereen houdt hoor
smile.gif
.

Wat betekent 't dan?


Samengevoegd:

Quote:

Als jij zegt dat er een verandering is geweest in het begrip zondaar, dan suggereer jij dat God een foutje heeft gemaakt. Dus God dacht eerst op een bepaalde manier en toen vanwege de leed van Jezus dacht God weer anders. Dat kan toch niet. Dat is niet Goddelijk.

Ik ontken dat er een verandering in 't begrip zondaar is geweest.Vandaar dat ik ook tot m'n conclusie kwam.

Ik zeg dat God altijd 't zelvde denkt maar dat door de ogen van Christus God 'n andere blik op zonde kreeg voorgeschoteld.Dan is God niet veranderd maar alleen de relatie tot de mensheid.Wat zich ook weer uit in 't gebod om te houden van vijhanden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

God is onverandelijk: 1Samuel15:29,Maleachi 3:6,Hebreeen 13:8,Jacobus1:17

God haat de zondaar: Psalm 5:6,Psalm 11:5

God houd van vijhand: Matheus 5:40

Hieruit haal ik dat God pas door Jezus Christus er achter kwam wat lijden inhield & daardoor van iedereen ging houden.

Klopt dit?

Graag hoor ik hier jullie gedachtes over.

Jezus is God..God is jezus..Dus helemaal fout

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

God houd niet van iedereen? " Hou van uw vijhanden dan bent U als uw hemelse vader die 't laat regenen over de rechtvaardige zoals ook over de onrechtvaardigen."

Ik zal het proberen te benaderen vanuit onze Nederlandse taal (dit gaat ook op voor alle andere talen dus ook de grondteksten). In het Nederlands kun je houden van op verschillende manieren gebruiken.

Ik hou van eten, ik hou van slapen, ik hou van mijn vrienden, ik hou van mijn vriendin, ik hou van Jezus en ik hou van God bijvoorbeeld. Voor mij persoonlijk betekenen ze allemaal wel iets anders.

Houden van eten; omdat ik dat lekker vind.

Houden van slapen; ook omdat het lekker is, alleen is die lekker weer anders. Lekker eten heeft met 'smaak' te maken en slapen bijvoorbeeld niet.

Houden van mijn vrienden, lijkt me duidelijk; dat een andere houden van dan van mijn vriendin. Het komt allebei voort uit liefde, toch weer anders.

Houden van God en houden van Jezus zijn weer anders. Ik zou ze niet zo snel gebruiken, voor mij hebben ze een verkeerde 'inhoud' ofzo. Ik ontken echter niet dat ik van God hou, als me dat zou vragen.

God houdt van de mensen in b.v. de zin dat 'Hij niet zou willen dat er één verloren zou gaan'. God kan echter geen gemeenschap hebben aan de zonde en haat degenen die Hem haten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Jezus is God..God is jezus..Dus helemaal fout

Ja, nadat God Christus alle macht had gegeven

kon Jezus 't zelvde als God de vader.

De vader & de zoon zijn 1.

Maar de vader heeft (toen) niet op aarde gewandeld.


Samengevoegd:

Quote:

Houden van God en houden van Jezus zijn weer anders. Ik zou ze niet zo snel gebruiken, voor mij hebben ze een verkeerde 'inhoud' ofzo. Ik ontken echter niet dat ik van God hou, als me dat zou vragen.

" 1e gebod:Hou van God met heel uw hart, ziel & verstand. 2e gebod hieraan gelijk: Hou van een ander zoals van U zelf." Matheus 22:37

&

"Wat U doet voor de kleinste onder U doet U voor mij"

Dus hoe je van een ander houd. Zo hou je ook van God. En van jezelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid