Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Het is gezelliger met z'n tweeën dan alleen, zo simpel is het in mijn ogen. Vooral als je ouder wordt en iedereen paartjes heeft gevormd. Verder is een relatie (huwelijk) leuk omdat je de vaste lasten kunt verdelen, omdat in deze tijd het moeilijk is om een hypotheek te krijgen als single, omdat je dan de k**klusjes in het huishouden op de ander kunt afschuiven etc. etc.

De antwoorden in dit topic dat het gaat om de specifieke persoon en niet om de relatie klinken leuk, maar ik denk niet helemaal waar. smile.gif Uiteindelijk wil bijna elk mens zich speciaal, geliefd en veilig voelen, wil bijna elk mens kinderen, en vastigheid.. vanuit die gevoelens val je voor iemand. Het maakt uiteindelijk, zeker als de tijd begint te dringen, niet zoveel uit wie dat is..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar je kan heel goed uit negatieve ervaringen in het leven de conclusie trekken 'voor mij hoeft het niet meer' (een relatie) en als je dat accepteert veel gelukkiger worden, dan wanneer je maar blijft hopen op die 'ene'.

Zo val ik bijvoorbeeld op vrouwen die het moeilijk hebben met het leven, omdat ik dan tenminste herkenning vind - en dat blijken ook de vrouwen te zijn die mij leuk vinden - maar dat zijn dan steeds weer zulke moeilijke vrouwen dat ik het er maar drie maanden mee uit houd (het is bijna exact op de dag af een wet van Meden en Perzen - of zij maken het uit, of ik hou het voor gezien na 90 dagen).


Samengevoegd:

voor wie twijfelt

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]
smile.gif
sorry, maar ik zou niet weten hoe. Of waarom. "Relatie" is niet beter dan "single".

ok

Quote:
[...]Is dat niet voldoende argument dan?

goede vraag

Quote:
[...]Is ook nergens voor nodig. Celibaat is de regel, tot je huwt. Je hebt geen "roeping tot het celibaat nodig", wel een roeping tot het huwelijk.

ok, zo kun je het ook bekijken

Quote:
[...]Ervaringen of waarnemingen?

waarnemingen, laf he


Samengevoegd:

Quote:

Audacity, waarom wil je per se dat relaties "zo leuk zijn?" Is het dan echt niet mogelijk om serieus de optie van het celibataire leven te onderzoeken? Misschien kan besluiten tot díé levenswijze óók meer rust opleveren en verdwijnen die kriebels dan wel, omdat je dan immers je keuze gemaakt hebt.

Vergeet niet dat het celibataire leven ook net zo'n mooie en bijzondere manier van leven is. Je hebt een bijzondere vorm van vrijheid in verbondenheid met God en je naasten, je kunt meer één met jezelf raken (een-zaam) zodat mensen veel vrijer met je kunnen omgaan, en je kunt op geheel eigen, unieke wijze je toewijden aan God, zoals binnen een huwelijk minder goed tot niet mogelijk is. Als je daar eenmaal bewust voor kiest, zal God je daarin zeker overvloedig zegenen en toerusten.

Zowel het huwelijk als het celibaat kennen hun zegeningen en hun offers. De vraag is dan welk offer je wilt brengen, of wat je voor de bij de levensstaat behorende zegeningen over hebt. Richt je dus niet enkel en alleen op "de relatie," maar geef het bewust ongehuwd leven ook een ruimhartige kans.

Ik heb lang de overtuiging gehad dat ik niet geschikt zou zijn voor een relatie. Daar wil ik vanaf. Ik snap dat dat niet meteen inhoudt dat ik dus voor een relatie kies. Je hebt gelijk dat ik beide keuzes moet overwegen.

De vorige generaties zijn allemaal gescheiden / hebben slechte huwelijken gehad. Dat wilde ik altijd graag beter doen en ik heb altijd gevonden dat deze zonde bij mij zou moeten stoppen, omdat ik anders straks als ik dood ga niet voor God kan komen. Dat zou ik zo erg vinden.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Jawel, wel eens. Maar als hoofdregel zou ik zeggen dat een relatie, wil het een goede zijn, nauwelijks moeite zou moeten kosten.

hmmm, hier kan ik me nou echt helemaal niets bij voorstellen, al wil ik je wel geloven.


Samengevoegd:

Quote:

Als ik zo nieuwsgierig mag zijn: wat weet je dan? Wat heb je er nu uit gehaald?
smile.gif

ik heb er even over nagedacht.....soms moet een onderwerp ff in de week....


Samengevoegd:

Quote:

Is het ook niet een stukje onzekerheid en gebrek aan vertrouwen?

Je moet de juiste daarvoor tegenkomen, maar je moet dan zelf ook wel op het punt zijn dat je een relatie kan accepteren, dat je kan accepteren dat je mooi wordt gevonden, slim en knap, dat je gewaardeert en geliefd wordt. Oh en dat natuurlijk ook allemaal andersom. En totdat je daar niet toe in staat bent (ik weet niet of dat in jou specifieke geval van toepassing is) zal een relatie veel minder kans van slagen hebben.

auw.....weer een pijnpunt, waarin je helemaal gelijk hebt. Ben aan dit punt wel hard aan het werk. Dus wie weet.


Samengevoegd:

Quote:

Het is gezelliger met z'n tweeën dan alleen, zo simpel is het in mijn ogen. Vooral als je ouder wordt en iedereen paartjes heeft gevormd. Verder is een relatie (huwelijk) leuk omdat je de vaste lasten kunt verdelen, omdat in deze tijd het moeilijk is om een hypotheek te krijgen als single, omdat je dan de k**klusjes in het huishouden op de ander kunt afschuiven etc. etc.

Dat is ook waar....gelukkig lopen er nog wel wat singles in mijn omgeving rond, dus helemaal alleen ben ik gelukkig niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]waarnemingen, laf he

Laf? Nee hoor. In dit soort wezenlijke kwesties, en je levensstaat IS een wezenlijke kwestie, is het helemaal niet verkeerd om voorzichtig te zijn. Te grote voorzichtigheid kan jezelf in de weg zitten, maar te grote onvoorzichtigheid ook. Ik vind het niet laf als je probeert realistisch te zijn.


Samengevoegd:

Quote:

hmmm, hier kan ik me nou echt helemaal niets bij voorstellen, al wil ik je wel geloven.

Ik kom uit een familie van echtbrekers, ik ken vrijwel geen enkel huwelijk dat stand heeft gehouden door de jaren. Maar in mijn eigen relatie heb ik ontdekt dat het niet alleen mogelijk is, maar zelfs kinderlijk eenvoudig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik kom uit een familie van echtbrekers, ik ken vrijwel geen enkel huwelijk dat stand heeft gehouden door de jaren. Maar in mijn eigen relatie heb ik ontdekt dat het niet alleen mogelijk is, maar zelfs kinderlijk eenvoudig.

Vind ik best wel apart om te lezen, totaal anders dan wat ik altijd van mensen lijk te horen. Kan je daar wat meer over kwijt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Laf? Nee hoor. In dit soort wezenlijke kwesties, en je levensstaat IS een wezenlijke kwestie, is het helemaal niet verkeerd om voorzichtig te zijn. Te grote voorzichtigheid kan jezelf in de weg zitten, maar te grote onvoorzichtigheid ook. Ik vind het niet laf als je probeert realistisch te zijn.


Samengevoegd:

[...]

Ik kom uit een familie van echtbrekers, ik ken vrijwel geen enkel huwelijk dat stand heeft gehouden door de jaren. Maar in mijn eigen relatie heb ik ontdekt dat het niet alleen mogelijk is, maar zelfs kinderlijk eenvoudig.

hmmmmm.....interessant, maar ik snap er helemaal niets van. Sorry.....wil je er iets meer over vertellen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Tot voor kort had ik daar graag inhoudelijk op gereageerd. Maar mijn gevoel van veiligheid op dit forum is recent te zeer aangetast. Het spijt mij, ervaringen uit het verleden maken me wat voorzichtiger.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid