Spring naar bijdragen

Komt een Creationist bij de dokter


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Quote:

Wat ik me dan wel weer afvraag (hou me tegen als ik het topic kaap) hoe je dan als christen nog bioloog (o.i.d.) kunt zijn. Natuurlijk, dat kan prima, maar als je aan de ene kant de meest valide theorie op sommige vlakken aanneemt maar aan de andere kant grotendeels verwerpt - hoe kun je er dan ooit mee werken?

Op dezelfde manier waarop je kunt weten van de relativiteitstheorie en de quantum-mechanica, en toch newtoniaanse mechanica kan toepassen waar dat nuttig is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat is bijna hetzelfde als geloven in Genesis én in de Big Bang, schier onmogelijk dus

Waarom? De boodschap van Genesis is dat God schepper van alles is. Hoe of hij dat gedaan heeft en in hoeveel tijd is niet erg interessant. Er wordt heel vaak een valse tegenstelling gecreëerd tussen evolutie/bigbang en geloven. Dat is onterecht want de bijbel is geen wetenschappelijk theorieboek en evolutietheorie is niet iets waarin je gelooft maar iets dat je de meest waarschijnlijkste mogelijkheid vindt totdat het tegendeel (op onderdelen) bewezen wordt. De manier waarop met evolutietheorie omgegaan wordt begint echter steeds meer op religie te lijken maar het is het nog steeds niet!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat ik me dan wel weer afvraag (hou me tegen als ik het topic kaap) hoe je dan als christen nog bioloog (o.i.d.) kunt zijn. Natuurlijk, dat kan prima, maar als je aan de ene kant de meest valide theorie op sommige vlakken aanneemt maar aan de andere kant grotendeels verwerpt - hoe kun je er dan ooit mee werken?

Je kunt toch heel goed de evolutietheorie als een 'leuk symbolisch verhaal' aannemen, dat mee laten werken, binnen dat 'systeem' denken, werken en doen.

Een bioinformaticus zal vast wat vandoen hebben met evolutietheorie, maar voornamelijk toegepast op een heel beperkt gedeelte; zijn wetenschapsdiscipline.

Quote:
Om het heel algemeen te stellen, ik denk dat je dan ver bent van het christendom dat ooit de basis was voor de wetenschap. Je kunt jezelf wel afsluiten (dit bedoel ik verder niet persoonlijk) maar dan schakel je jezelf ook uit in het academische denken.

Dat is heel algemeen ja. Je sluit je misschien uit in het academische wereldje, maar dan wordt je beoordeeld op gedachten en ideeën en niet op wat je doet en leert.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid