Spring naar bijdragen

Doodziek van oppervlakkigheid.


Aanbevolen berichten

Quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 21:58:03 schreef ikke2004 het volgende:

Ik wordt er helemaal gek van. Iedereen lijkt zoooo simpel te leven. Zo vreselijk oppervlakkig allemaal. Ik stond gister in de kroeg en ik dacht tssss... wat zijn jullie eigenlijk zielig. En dat zie ik overal! Nergens gaan mensen nog diepe gesprekken met elkaar aan. Zelfs in de kerk niet. Allemaal leuk en aardig lachen tegen elkaar en gezelligheid.

Ik kan wel janken als ik bedenk dat ik anders WIL zijn, maar meegetrokkend wordt! Ik wil diepgang in mn leven, maar kan het nergens vinden. Iedereen denk zo verd*md simpel! AAaaah!

Ik snap je wel... Ik vind het zelf ook, zelfs onder veel christenen. Kweet wat je voelt. En je kan er niet tegen op, of toch bijna niet, want je vind bijna niemand die hetzelfde voelt zoals jij. boosrood.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
  • Antwoorden 98
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik begrijp je punt goed, ikke2004. Als ik eens toevallig word aangesproken in een kroeg of discotheek door een onbekende (niet dat ik vaak in zulke gelegeheden kom), dan heb ik het meestal al na een paar seconden gehad. Ik kan niet praten over loze onderwerpen, over koetjes en kalfjes. Het is dan ook de kunst om die mensen te vinden die wel wat te zeggen hebben, en die echt over zaken nadenken. Maar in de loop van de jaren heb ik zulke mensen gevonden, en die behoren vandaag de dag grotendeels tot mijn vriendengroep. Hiertussen zitten ook vele niet-christenen, waarmee ik soms tot diep in de nacht in discussie kan gaan over geloofszaken, maar ook over allerlei andere onderwerpen... Afijn knipoog_dicht.gif

Daarbij moet ik overigens wel opmerken dat ik in mijn leven geleerd heb me vaak te hebben vergist in mensen. Sommige personen lijken op het eerste gezicht totaal niet interessant, vooral het modebewuste type. Je kent dat wel, bij mannen zijn het de types met stekeltjes, 3-kwartsbroeken, de juiste kleuren en andere modetinten. Maar als je maar de juiste snaar weet te raken, kom je er soms achter dat deze oppervlakkig ogende figuur veel meer te melden heeft dan hij op het eerste gezicht doet blijken...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 21:58:03 schreef ikke2004 het volgende:

Ik wordt er helemaal gek van. Iedereen lijkt zoooo simpel te leven. Zo vreselijk oppervlakkig allemaal. Ik stond gister in de kroeg en ik dacht tssss... wat zijn jullie eigenlijk zielig. En dat zie ik overal! Nergens gaan mensen nog diepe gesprekken met elkaar aan. Zelfs in de kerk niet. Allemaal leuk en aardig lachen tegen elkaar en gezelligheid.

Ik kan wel janken als ik bedenk dat ik anders WIL zijn, maar meegetrokkend wordt! Ik wil diepgang in mn leven, maar kan het nergens vinden. Iedereen denk zo verd*md simpel! AAaaah!

Ik vind de kroeg nu niet bepaald DE plek om n goed diepzinnig gesprek te voeren...de kerk evenmins, want daar heb je toch even de tijd voor nodig en meestal heb je na de koffie niet zo lang......Ik heb mijn beste gesprekken vaak op msn.....

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Wat ga ik hier van zeggen? eigenlijk vind ik dat je op zn tijd zeker wel 'diepe' gesprekken MOET hebben.. Zodat je kwijt kan wat je denkt...wat er in je gedachten afspeelt.

Dit kan weer juist positief zijn, ipv negatief te worden, zoals sommige mensen denken.

Soms is het gewoon even lekker om je zelf even af te reageren door negatief te zijn...lekker klagen is af en toe een opluchting.

Je zou er zelfs negatief van kunnen worden als je alleen de gedachten voor je zelf houd!! en er vaak veel meer mee zit.

gedeelde smart is halve smart.

Ik wordt er wel blij van als ik mn verhaaltje kwijt kan..En vind het ook mooi, om zo iemand anders een goed gevoel te kunnen geven, doordat hij/zij het verhaal bij mij kwijt kan.

En lol moet er ook op zn tijd zijn! natuurlijk!

En als je het niet leuk vind dat je geen diepe gesprekken kan beginnen op die 'bepaalde'plekken...

Ga er dan niet meer naartoe!!! (misschien helpt t wel, als je naar plaatsen toe gaat, waar mensen zo als jij zijn)

gewoon weer even een mening van mij smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben het echt totaal met de laatste post van Oogje eens.

Trouwens, soms lijkt het wel of mensen krampachtig 'niet oppervlakkig' proberen te zijn. De hele wereldbevolking over één kam scheren en zelf de enige denken te zijn die anders is. Ik vind dat een beetje denigrerend tegenover andere mensen. Hoe kun je van iemand zeggen dat diegene oppervlakkig is? Het risico is groot dat je iemand dan naar JOUW maatstaven gaat beoordelen.

Joh, wat maakt het uit of je 'anders' bent dan anderen? Wie er diepzinniger is, wie er een sterkere mening op nahoudt? Je bent al uniek, God ziet je al, je hoeft niet je best te doen om er een interessante levensstijl op na te houden. Daar bedoel ik niet mee dat je dan maar niet meer over dingen moet nadenken (juist wel!), maar wel dat je je niet teveel moet vergelijken met andere mensen.

Leef gewoon je leven zoals dat je gegeven is. Zoek eerst het koninkrijk van God en Zijn gerechtigheid. En al het andere ontvangt U bovendien. Toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom Sheepie,

Je hebt helemaal gelijk, amen. Hier geldt een mooi spreekwoord: "Er is niets zo burgelijk dan de angst om burgelijk te zijn". Doe er je voordeel mee. God wil dat je Hem liefhebt met heel je wezen en je naaste als jezelf. En dat bereik je niet alleen met filosoferen, maar soms ook met de meest stompzinnige, superoppervlakkige gesprekjes...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Ik weet wat jullie bedoelen, zelf heb ik dat ook wel eens als ik uitga ofzo, dat het nooit ergens over gaat. Ik houd zelf ook van diepzinnige gesprekken, maar ja als je uitgaat doe je dat meestal voor ontspanning, je bespreekt met bekenden wat je die week weer hebt meegemaakt etc. Als je met mensen eenmaal aan de praat raakt en ze beter leert kennen, kun je het echt wel over diepgaandere onderwerpen hebben! Waar ik wel een hekel aan heb is dat de muziek overal te hard staat, en dat je tegen elkaar moet schreeuwen om elkaar te kunnen verstaan. Dat nodigt ook niet echt uit tot een diepgaand gesprek nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 18:45:44 schreef Brains het volgende:

Tja, is uitgaan bedoeld om diepzinnige gesprekken te voeren? Diepgaande gesprekken voer je ergens anders, ( op dit forum bijv
knipoog_dicht.gif
).

uitgaan is meer bedoeld om op n ontspannen manier andere mensen te ontmoeten...en daaruit kunnen diepere gesporekken kunnen ontstaan..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wil ff kwijt,dat ik me met enige regelmaat heel oppervlakkig gedraag,maar dat wil niet zeggen dat ik geen diepgaande gesprekken kan voeren! Vooral op een gezellig avondje uit met vrienden beginnen we vaak onwijs oppervlakkig,maar na verloop van tijd worden de gesprekken best diepgaand, maar als je meteen diepgaande gesprekken gaat verwachten kan je (bij mij) heel lang wachten...

Heb gewoon geduld, dan kom je een heleboel mensen tegen die wel zeker heel diepgaand kunnen zijn!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hej Elsien!

wordt jou sig ook al verkeerd begrepen big-smile.gif

Ikke, het lijkt me fijn voor jou om te weten dat er meer mensen zijn die een diepzinnig gesprek willen voeren.

de wereld is te groot om in zijn geheel te haten. elke plek is anders. het zou erg oppervlakkig zijn om de hele wereld als oppervlakkig te beschouwen.

duitsers en Tsjechen zijn bijvoorbeeld veel serieuzer dan nederlanders. Australiers zijn vaak erg streng gelovig. Fransen zijn erg patriotistisch en engelsen zijn.... zal ik doorgaan?

(ik vermoed dat je een meisje van ongeveer 14-17 bent, en ik kan je dan vertellen: het gaat vanzelf weer over knipoog_dicht.gif)

Greetz van Opti

Link naar bericht
Deel via andere websites

sorry ikke,

je bent een jongen van net zo oud als ik.

maar het advies blijft hetzelfde: als je alleen maar oppervlakkige mensen ziet moet je gewoon ff wachten dan kom je vanzelf mensen tegen met wie je het wel kan vinden. (ik ken genoeg serieuze mensen dus dat moet lukken)

sterkte ermee,

Greetz Opti

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is het niet zo dat de mensen niet zozeer simpel zijn, maar gewoon bang zijn om zich 'bloot'te geven.. Om echt een mening te hebben?

Veel jongens en meiden die ik ken en die geen diepgang leken te hebben bleken toch, als ik ze apart nam, een heel verhaal te hebben.

Veel jongeren (die ik ken) vinden ook dat ze zo'n k*tleven hebben, dat ze naar de kroeg gaan om gewoon ff oeverloos te kunnen ouwenelen zonder na te hoeven denken over hun leven.

Tja...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 years later...

Ik ken ook een "naaste" die erg oppervlakkig is. En als je diegene wakker probeert te schudden en dingen verteld, is het net alsof er een waas om diegene heen zit en het gewoon niet begrijpt...

Altijd maar dezelfde burgerlijke dingen doen, en exact dezelfde dingen zeggen en manier van reageren. En wil ook nooit iets aparts doen zoals uitgaan en vernieuwende dingen...

Het is eerlijk gezegt soms allemaal erg moeilijk...

Kan iemand me tips en/of ervaringen geven?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ken ook een "naaste" die erg oppervlakkig is. En als je diegene wakker probeert te schudden en dingen verteld, is het net alsof er een waas om diegene heen zit en het gewoon niet begrijpt...

Altijd maar dezelfde burgerlijke dingen doen, en exact dezelfde dingen zeggen en manier van reageren. En wil ook nooit iets aparts doen zoals uitgaan en vernieuwende dingen...

Het is eerlijk gezegt soms allemaal erg moeilijk...

Kan iemand me tips en/of ervaringen geven?

rofl.gif

als hij/zij gelukkig is, wat is dan het probleem? smile.gif

Sommige mensen vinden het helemaal het einde om ieder weekend uit te gaan.

Ik vind het helemaal niets. Ik kijk net zo lief lekker relax een filmpje op de bank.

Wie is er dan oppervlakkig? Geen van beide denk ik knipoog_dicht.gif

Mensen hebben nou eenmaal andere interesses en worden blij van andere dingen. Dat heeft niets met oppervlakkigheid te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid