Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

En zelfs als je wél weet wat je wilt doen en die studie met veel interesse en succes vervolmaakt, gebeurt het nog dat je zomaar ineens plannen maakt om iets helemaal anders te gaan bijstuderen in een of ander vaag buitenland met afgrijselijke culinaire tradities en een onmogelijke huurmarkt. Ik bedoel, he, je bent verdorie 16, je moet natuurlijk tijd en aandacht steken in een zo goed mogelijke studiekeuze, maar vergeet niet het ook een beetje te relativeren he. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

...in een of ander vaag buitenland met afgrijselijke culinaire tradities en een onmogelijke huurmarkt.

Wil jij je wel eens inbinden, mademoiselle! Toevallig is boerenkool met worst een fantastisch recept dat ver uit stijgt boven de patat-met-bier-recepten van onze zuiderburen. yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey cmatse,

Ik ben vorig jaar geslaagd voor VMBO-TL, met cijfers goed genoeg dat ik kon doorstromen naar de havo. Dit heb ik dan ook gedaan, aangezien ik nog geen idee had/heb wat ik wil doen.

Misschien ook aan te raden voor jou? heb je nog 2 jaar extra om even te kijken wat je wil. het was voor mij in elk geval een klap in mn gezicht toen duidelijk werd dat ik een keuze moest gaan maken xD want ik had echt geen flauw idee.

En anders is er altijd nog SPW he knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

heb je het topic überhaupt gelezen?


Samengevoegd:

Quote:

Jep, daar heb ik nog over na gedacht! Mijn ouders zijn daar opzich ook voorstander van, maar mijzelf lijkt het me niet echt leuk omdat ik zelf echt een 'doener' ben en nu al 4 jaar niet echt interesse gericht heb gewerkt, meer om jezelf te ontwikkelen. En de leraren adviseren mij ook om wat doelgerichts te doen, daar ben ik ook meer gemotiveerd voor. Dus het word toch een mbo'tje....

Maar wat....?
puh2.gif

over havo dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat vaak handig is van een MBO opleiding, dat je daarna een HBO kan volgen in een kortere periode.

Wat ik hiermee wil zeggen, kijk wat je misschien met HBO wil doen (als je dat wil doen) en dat je daarvoor een MBO gaat volgen. Al moet ik wel zeggen dat ik voor mensen die dit doen echt bewondering heb, want je hebt wel een lange schoolperiode.

YFC tussenjaar heeft een vriend van mij gedaan. Ik kwam daar wel eens langs en ging is bij een voorstelling van de theatergroep kijken. Hij heeft het super naar zijn zin gehad en je bent lekker afwisselend bezig. Dus voor ene tussendoorjaar denk ik dat het zeker aan te raden is.

Oh ja, ik heb mijn VWO afgemaakt op avondschool en heb een jaar gewerkt (3 dagen). Ik heb toen na kunnen denken over wat ik wilde worden en na deze studie een baan die bij mij past. Maar ik wist het ook niet en toen was ik 18 en wilde bijna alles worden: van hoefsmid tot criminologie studeren. En nu ben ik leerkracht big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het is ook wel bizar! Je moet even snel beslissen wat je de rest van je leven wilt doen.

Mijn schoonmoeder is kindertherapeut of iets dergelijks, en die vertelde een keer dat door de groei van je hersenen je tot je twintigste (ca.) sowieso eigenlijk niet in staat bent tot het nemen van dergelijke grote beslissingen voor de rest van je leven, omdat er nog zo veel verandert in je hoofd. Eigenlijk zouden we daar het onderwijssysteem op aan moeten passen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid