Gast Anon_phpbb Geplaatst 28 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2009 Wie weet misschien een leuk onderwerp waar we het over kunnen hebben op een meidenavond met meisjes(12-14) die geïnterresseerd zijn in het het geloof? En er nog niet veel van weten? Willen jullie reageren? Danke schön! Link naar bericht Deel via andere websites
Arabei 0 Geplaatst 28 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2009 Nog niet veel van weten? Wat moet ik mij daarbij voorstellen? Dat ze niet gelovig zijn opgevoed, niet op een christelijke school hebben gezeten? En anders kun je altijd met het scheppingsverhaal beginnen Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 28 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2009 Het ligt eraan; hebben deze jongeren een katholieke, protestante, evangelische achtergrond? Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 28 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2009 Over die vrouwelijke richteres? Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 28 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2009 Over Dorkas? geen reactie op morpho Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 28 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2009 Over Esther? (Geen reactie op wie dan ook ) Link naar bericht Deel via andere websites
Benedictus17 0 Geplaatst 28 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2009 Ik weet niet hoeveel ze er al van weten, maar ik zou het in ieder geval niet te ver van huis zoeken. Ik kan even niet heel precies een voorbeeld geven, maar misschien kan je een onderwerp wat nu in de maatschappij speelt nemen ofzo. Zodat het ook actueel is en ze er ook een beetje over mee kunnen praten. Een onderwerp wat dus ook in de context van het geloof te plaatsen is. (En volgens mij klinkt dit een beetje vaag, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.) Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 28 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2009 Quote: Op woensdag 28 oktober 2009 20:16:47 schreef Morphogenesis het volgende: Over die vrouwelijke richteres? Debora (toch?) Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 28 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2009 Kan wel, moet ik na zoeken. Ze beukte zo'n pin door het hoofd van Sisera, Sicoero, naja, in ieder geval een vijandelijke officier. * Morpho hoopt stiekmpjes dat on aller Barbpje weet waar ik het over heb, en uit zijn hoofd het gehele hoofdstuk hier neer kan zetten Link naar bericht Deel via andere websites
xxlisetxx 0 Geplaatst 28 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2009 Als ze er niks vanaf weten zou ik eerst met ze erover praten hoe ze eigenlijk over het geloof denken, En niet meteen beginnen met bijbelverhalen enz.. Link naar bericht Deel via andere websites
tigerente 0 Geplaatst 29 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2009 Ik ben het inderdaad met xxlisetxx eens, ga voor zo'n eerste avond niet te reli zitten. Misschien is het juist beter om te laten zien dat het in je geloof niet alleen (of juist niet, maar dat moet je eigen visie zijn) gaat over de bijbelverhalen, maar meer over het hier en nu. Gister na 't kijken van Dr. Phill (don't ask ) over gevaarlijke trends onder tieners, moest ik denken aan dit topic. Uitzending ging over bijv. achtbanen berijden met zulke hoge krachten dat je er even high van wordt en vervolgens bewusteloos raakt, over 'sexting' (naaktfoto's van jezelf verspreiden) en over drugsgebruik. In die uitzending kwam het naar voren dat a) jongeren vaak een heel negatief beeld van hun eigenwaarde hebben en dat jongeren het eigenlijk best fijn vinden om met elkaar te praten over deze onderwerpen. Misschien inhakend op de maatschappelijke ontwikkelingen en internet enzo kan je het eens hebben over die jonge meisjes (hun eigen leeftijdsgroep) die allerlei gewaagde/sexy/... foto's van zichzelf op internet zetten. Wat vinden ze daarvan, doen ze het misschien zelf ook, waarom, hoe speelt geloof hierin een rol en praat dan door over eigenwaarde, respect voor jezelf, respect voor de schepper en er mogen zijn zoals je bent geschapen. Evt. kan je hier ook nog een stukje bijhalen uit het begin van Henri Nouwen's boek 'Een parel in Gods ogen' over de valkuil van zelfafwijzing, waardoor je niet meer inziet dat je geliefd bent. Bij God en bij anderen. Link naar bericht Deel via andere websites
ode 0 Geplaatst 27 november 2009 Rapport Share Geplaatst 27 november 2009 Hoeveel avonden heb je nu met ze gehad? Hoe ging het? Hoeveel heb je d'r bekeerd? Heb je behoefte aan meer onderwerpen? Of was het een eenmalig gebeuren? Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 27 november 2009 Rapport Share Geplaatst 27 november 2009 ga je weer een boek schrijven? Link naar bericht Deel via andere websites
ode 0 Geplaatst 29 november 2009 Rapport Share Geplaatst 29 november 2009 Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten