Spring naar bijdragen

Gelovige partner vinden


Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Hallo allemaal,

Ten eerste wil ik even zeggen dat ik het idee van dit forum waardeer. De aandacht die mensen hier insteken: geweldig!

Verder heb ik zelf nog een vraag:

Ik vind het heel belangrijk dat mijn toekomstige partner ook gelovig is (heb ook de discussies op dit forum gevolgd). Dit geeft toch een grote versterking van je geloof en je kan samen over het geloof praten. Voor een gelovige is de beslissing 'wel of niet je leven aan God wijden' de belangrijkste beslissing in het leven. Veel ongelovigen staan hier vrijwel niet bij stil.

Maar mijn vraag is: Hoe vind je nu een christelijke partner? Je kan moeilijk, als je iemand tegenkomt, gelijk vragen: Ben je christelijk? Natuurlijk moet je de liefde in God's hand leggen, maar hoe kom je christenen tegen? Ik woon zelf in een ongelovige omgeving (veel niet-christenen) en ik wil echt graag een christelijke vriendin vinden, maar hoe (en ik bedoel naast de kerk)?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Credible knipoog_dicht.gif Hier zijn al een aantal relaties ontstaan smile.gif

Verder heb je christelijke datingsites maar kun je ook in je kerk rondkijken natuurlijk smile.gif (Hoewel, dat ligt eraan wat de gemiddelde leeftijd is, bij mij in de kerk zou het niet lukken).

Heeft je kerk mensen van jouw leeftijd die je bij bijbelstudie ofzo tegen kan komen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zijn veel landelijke christelijke organisaties met veel activiteiten, daar ben ik vroeger ook jaren deelgenoot van geweest. Het barst er van de jonge mensen en er komen heel wat relaties uit voort:

voorbeeld

YouthforChrist link

Er zijn er nog veel meer, maar ik ben een beetje vergeten hoe al die afkortingen waren. Ze organiseren vaak conferenties en kampen voor jeugd, tieners, maar ook jong volwassenen en ouderen. Ik heb er nog mooie herinneringen aan...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben er zelf niet zo'n type voor maar als je een account aanmaakt op een datingsite en erbij zet dat je Christen bent en een christin zoekt dek je al aardig de lading denk ik.

Verder, kerken/Christelijke evenementen/hier op credible/op christelijke vakanties/...enz.

Wees i.i.g. open en eerlijk over je eigen identiteit en je wensen m.b.t. je partner.

Beter gelijk duidelijk dan later pijnlijk!

Succes ermee.

Mount Zion

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je hebt ook christelijke datingsites. Funkyfish.nl is min of meer gratis, en ik geloof dat link betaald is.

Maar een andere goede manier is om plekken te bezoeken waar je christelijke leeftijdsgenoten tegenkomt. Ik weet niet hoe oud je bent, maar voor jongeren zijn er bijvoorbeeld zat plekken waar je met andere christelijke jongeren bijbelstudies kunt houden en zo. Dat is een mooie en ongedwongen manier om met christenen in contact te komen, en wie weet kom je daar de ware ineens tegen.

O ja, je hebt ook nog singlereizen, van bijvoorbeeld Beter-Uit. Maar daar is het nu, net na de zomervakantie, niet zo'n handige tijd voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Ik snap je punt!

Ik zit daar zelf nu ook mee!

Heb een relatie met een gelovige jongen gehad en ben blij dat ik weet wat dit inhoud.

Vindt nu een niet-gelovige jongen leuk, maar besef dat dit niks kan en mag worden!

Het enige wat ik nu kan doen is bidden tot God, om te vragen of Hij die jongen uit mijn hoofd wil zetten en een gelovige jongen in mijn leven wil "zetten"

Ook ben ik aan het kijken voor reizen bij de HGJB, maar deze zijn bijna allemaal al volgeboekt!

Deze reizen (zoals al eerder aangegeven) brengt je onder de christelijke jongeren. En heb ook al meerdere verhalen dat daar een goede relatie is ontstaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zit nu zelf bij Funkyfish.nl te neuzen (via vriend doorgelinkt gekregen)

Het geeft vaak wel meteen duidelijkheid over hoe diegene is!

Ben zelf niet echt van de datingsite, maar om er te kunnen kijken, moet je aanmelden... (geloof ik)

Daarnaast kun je op funkyfish.nl ook vriendschappen opbouwen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alhoewel ik heel blij ben dat ik een gelovige partner gevonden heb, wil dat niet zeggen dat dan alle problemen die je in relatie tegenkomt als sneeuw voor de zon verdwijnen. Het prettige er aan is dat je vanaf hetzelfde punt vertrekt in goede en in slechte tijden. Maar voor de rest blijf je allebei gewoon mens met alle bijbehorende goede en minder goede eigenschappen. Dus het is prima een gelovige partner te zoeken maar idealiseer het niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vond het voor mezelf veel makkelijker om met een jongen een relatie te hebben die hetzelfde geloofde als mij (zelfde kerk)

Als iemand die uit een anderen kerk kwam, dit kwam omdat de verschillen groot en opvattingen anders waren!

Nu ben ik helemaal geen persoonlijke prater, houd liever mijn mond en luister! Maar wat mijn vorige vriend bij mij heeft losgekregen is heel veel! Door hem ben ik nu ook opener geworden.

Ik zoek veel liever iemand uit mijn eigen gemeente op om mee te praten over het geloof dan een "buitenstaander"

Ik denk dat je vanzelf de ware tegen het lijf loopt. Ik ga niet lopen zoeken! Ik wacht af, zo oud ben ik nou ook weer nietpuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn vorige vriendin was atheïste pur sang. Ik heb hier echter leuke discussies om gehad moet ik zeggen. Op een bepaald moment stuurde ze me zelfs een link naar Regina Spektor's 'Laughing at God'. Ik had bij ons die-hard ontkennertje blijkbaar toch iets losgemaakt. Dat het niets is geworden, had hoegenaamd niets met ons verschillende opvattingen te maken. Dit terzijde.

Het zou wel makkelijker zijn om iemand te vinden die tenminste mijn relatie met God respecteert. Hiermee bedoel ik: liever géén commentaar, dan negatieve, denigrerende reacties. Iemand met anti-religieuze opvattingen zou ik dus nooit kunnen appreciëren, laat staan graag zien.

Het einde zou zijn om een Christelijk iemand te vinden, om samen de Bijbel te lezen en te bestuderen. Toch blijft het eerste punt het belangrijkste, je moet heden ten dage nu eenmaal veel water bij de wijn voegen...


Samengevoegd:

Quote:

Alhoewel ik heel blij ben dat ik een gelovige partner gevonden heb, wil dat niet zeggen dat dan alle problemen die je in relatie tegenkomt als sneeuw voor de zon verdwijnen. Het prettige er aan is dat je vanaf hetzelfde punt vertrekt in goede en in slechte tijden. Maar voor de rest blijf je allebei gewoon mens met alle bijbehorende goede en minder goede eigenschappen. Dus het is prima een gelovige partner te zoeken maar idealiseer het niet.

Neen, dat is zeker waar. Maar ik kan me wel voorstellen dat die gemeenschappelijke houvast enorm bindend moet zijn. Samen bidden, het is imo net zo helend als het vuur staken en samen vrijen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ook op het punt gestaan om een relatie aan te gaan met iemand van een christelijk forum (en zelf ook christelijk was), maar dat is niks geworden uiteindelijk. Toch werd toen wel steeds duidelijker dat ik toch graag wel een christelijke vriend wil. Er is dan toch een soort van binding.

Ik ben het met je eens TS dat het 'lastig' is om iemand te vinden die christelijk is en natuurlijk is niet het eerste wat je vraagt aan iemand 'Ben je christelijk?'. Aangezien ik niet standaard iedere zondag naar de kerk ga, is er daar ook geen kans om iemand te vinden. Ik vind het ook best lastig soms, soms mis je echt dat gevoel dat er iemand is die onwijs veel om je geeft (tuurlijk is die Iemand er, maar ik bedoel op aarde.), tegen wie je soms aan mag schreeuwen als je ruzie hebt en die een arm om je heen slaat als je het moeilijk hebt.

Maar ik kan me er niet druk om maken, ik zie wel wat Gods plan hiermee is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik jaren heb gedaan is meegaan op jeugdreizen/kampen/etc. als je wat langer met luitjes bij elkaar bent is het makkelijker om verschillende mensen te leren kennen.

Maar wat het vinden van een lifemate betreft, ik zou genoeg bammetjes inpakken en je voorbereiden om door te zetten knipoog_dicht.gif, ook al kost het misschien veel tijd. Sommigen lopen direct tegen hun partner aan en anderen (ondergetekende) moesten er toch nog wat langer op wachten. Daar moet ik wel aan toevoegen dat de Heer in mijn geval geen half werk geleverd heeft ook al duurde het wat langer! yes.gif

Kortom, geduld wordt beloond!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Multatuli, als ik over het algemeen in de kerk rondkijk, lig ik sterk onder de gemiddelde leeftijd... Maar stel dat er toch een jonge vrouw in de kerk zit, die vrijgezel is wtv, dan nog lijkt het me niet bepaald de plaats.

Je gaat je ook teveel focussen op 'vrouwen in de kerk' en focussen werkt sowieso niet.

Ik vrees dat ik daar nog steeds geen bezwaar zal tegen optekenen. Al zou het zo tof zijn wél een christelijk iemand tegen te komen. Maar ja, wie kom je zoal tegen in je leven...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

ik vond mijn vriend via het werk,

zelf had ik een vage katholieke achtergrond maar deed er weinig mee.

Ik verdiepte me steeds meer in het christendom maar ging niet naar de kerk o.i.d. toen kwam ik mijn huidige vriend tegen, deze is vrijgemaakt en vond het wel jammer dat ik niet geloofde maar niet erg, hij gaf me het steuntje om door te zetten om er voor uit te komen dat ik geloof. Ik geloof sterk en ik geloof dat dit de wil is van god.

het heeft 3 jaar geduurd voordat wij echt bij elkaar kwamen, volgens mij zit hier een boodschap in.

wat ik wil zeggen is: Soms pakken dingen positiever uit dan je denkt.

groetjesss

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid