Spring naar bijdragen

Psalm 42 op hele noten


Aanbevolen berichten

Aaaah, hele noten, het protestantse gregoriaans... En in dat filmpje zelfs mét modulatie!

En na de modulatie komt het gejubel:

Maar de HEER zal uitkomst geven,

Hij, die 's daags Zijn gunst gebiedt;

'k Zal in dit vertrouwen leven,

En dat melden in mijn lied;

'k Zal Zijn lof zelfs in den nacht

Zingen, daar ik Hem verwacht;

En mijn hart, wat mij moog' treffen,

Tot den God mijns levens heffen.

Wat een mooie psalm is dit toch.. :Y

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja, ik vind het grappig dat verschillende mensen het te traag vinden. Dit is een vrij hoog tempo voor het zingen op hele noten ;)

Ik vind het prachtig om zo te zingen, ik mis het ook wel eens. In onze enorme kerk met maar 200 man krijg je nooit hetzelfde gevoel als wanneer je met 1000 man in een kerk zingt; waarbij al die 1000 mensen de psalmen ook echt goed kennen ipv nu met de gezangen die soms nogal onbekend zijn. Zo nu en dan lijkt je alleen het orgel te horen.. jammer hoor. Wat ik het allermooist vind is zo zingen als in het youtubefilmpje in de OP, maar dan met een bovenstem erbij. _O_

Zullen we gewoon een Crediblemeet doen bij 'Massale Samenzang in ...' of 'Urk zingt in ...' :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid