fourradi 0 Geplaatst 9 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2009 christenen hebben tog windpriesters? ik wil er graag meer over weten.. want sommige zeggen dat ze slecht zijn en je vervloeken en anderen zeggen dat ze je zegenen? in bijlmer heb je soms kwakoe is een festival daar komen veel windpriesters en die maken dan eten maar veel mensen zeggen dat je daar niks moet eten want ze doen foodoo ofzo? Link naar bericht Deel via andere websites
Ol Moth 0 Geplaatst 9 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2009 Priesters eten vast wel eens chili con carne, maar van Windpriesters heb ik nog nooit gehoord. Dus ik denk dat ik gerust kan zeggen dat christenen(Katholieken) die niet hebben. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 9 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2009 Winti. En winti staat erom bekend dat het de minst christelijke elementen bevat van alle Afroamerikaanse religies. Admod note: En daarom een schop naar levensbeschouwing Link naar bericht Deel via andere websites
anastasia 0 Geplaatst 9 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2009 Winti betekent wind, dus zo gek is dat "windpriester" niet. Winti is geen christelijk geloof, maar er bestaan mengvormen, maar met christelijk geloof pur sang heeft het niks te maken. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 9 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2009 Inderdaad. Met het christendom heeft het niets te maken. Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 10 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2009 Het katholicisme en de orthodoxie kennen wel priesters. Dat zijn gewijde mannen die de sacramenten bedienen en als herders over hun parochies (plaatselijke gemeentes) zijn aangesteld. Zo assisteren zij de bisschop in zijn bestuur over het bisdom. Maar de term windpriesters komt uit winti, een natuurgodsdienst (zo had ik begrepen) wat juist weer strijdig is met zowel het christelijke als het joodse geloof. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 10 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2009 Winti is voor sommige Surinamers toch wat Santeria voor sommige Cubanen is? Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 10 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2009 Quote: Op vrijdag 10 juli 2009 11:55:56 schreef Harm-Jan het volgende: Winti is voor sommige Surinamers toch wat Santeria voor sommige Cubanen is? ja en meer voodoo-like "godsdiensten". Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten