Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, zijn er katholieken onder ons die bekend zijn met wijlen Fr. Malachi Martin? Wat vinden jij van hem? Hebben jullie misschien boeken van deze man gelezen? Alvast bedankt!

gr. mackie


Samengevoegd:

Voor degenen die hem niet kennen:

Malachi Brendan Martin Ph.d (23 July 1921 ?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>“ 27 July 1999) was een voormalig Jezuiten preister, theoloog, schrijver over de Rooms-Katholiek Kerk en professor aan de Vatican's Pontifical Biblical Institute. Hij was ook auteur van 60 boeken die over religieuze en geopolitiek onderwerpen gingen. Hij was een controversieel commentator voor Vaticaanc en andere kerk gerelateerde onderwerpen. Tevens was had hij intieme vriendschappen met voormalig drie pausen. Hij was vel voorvechter van Fatima en behoorde tot de enige drie mensen die de Fatima geheimen uit eerste hand heeft gelezen.

link

link

aantal youtube audiofragmenten:

link

gr. mackie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gelukkig 1 reactie. Het verbaast mij eigenlijk dat niemand hem kent. Hij is zeer invloedrijk geweest en heeft ik-weet-niet hoeveel (bekende) boeken geschreven zoals Windswept House. Maar Vegaloog de naam Amorth komt mij bekend voor...ik zal eens meer over hem opzoeken. Volgens mij is er niets in het nederlands, maar ik kan als je wil nog meer informatie over Malachi geven als je dat wil...

gr. mackie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niet nodig. Ik heb hem even opgezocht op amazon.de. Een groot deel van zijn boeken is gelukkig vertaald in het Duits - net als een aantal boeken van Pater Amorth.

Waarom verbaast het je eigenlijk? Afgelopen week is Farah Fawcett gestorven. Een groot actrice; de originele serie van Charlie's Angels, de Six Million Dollar Woman, en een aantal films. Bijna niemand die haar kent op dit forum. En ik lees alleen Nederlandsch en Duitsch. Engelsch probeer ik te vermijden. Jammer voor die man. Maar... als ik weer eens wat geld heb, zal ik proberen een paar boeken van hem te kopen en te lezen. Nu heb ik eerst twee boekjes gekocht van Flannery O'Connor. Dat was een geweldige schrijfster, en heel katholiek. Las ik laatst een artikel over in KN.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja maar ik vroeg aan katholieken of ze Malachi Martin kende omdat hij zo bekend en invloedrijk binnen de RKK was. Als ik zelfs al bekend ben met de man, dan had ik toch wel verwacht dat katholieken op dit forum (over het algemeen toch zeer ingewijd m.i.) hem ook zouden kennen. Waarom probeer je engels eigenlijk te vermijden vegaloog?

gr. mackie


Samengevoegd:

hier staat trouwens een mooie site over hem met veel archiefmateriaal.

link

gr. mackie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja maar ik vroeg aan katholieken of ze Malachi Martin kende omdat hij zo bekend en invloedrijk binnen de RKK was. Als ik zelfs al bekend ben met de man, dan had ik toch wel verwacht dat katholieken op dit forum (over het algemeen toch zeer ingewijd m.i.) hem ook zouden kennen. Waarom probeer je engels eigenlijk te vermijden vegaloog?

gr. mackie


Samengevoegd:

hier staat trouwens een mooie site over hem met veel archiefmateriaal.

gr. mackie

Ik probeer niet zozeer Engels te vermijden. Ik probeer de veramerikanisering van Europa zoveel mogelijk tegengas te geven. Denk je eens in, hoeveel woorden de laatste twintig jaren zijn verdwenen en vervangen door een Engels woord. Ons ape(n)staartje is bijna uitgestorven, onze luidsprekers zijn speakers geworden, de oude koptelefoon is nu een headset, en ga zo maar door. Vanaf het begin, toen ik voor het eerst hoorde over de plannen van Obama, had ik de idee, dat hij wel eens de grote Antichrist zou kunnen zijn, die in de eindtijd komt. En sinds gisteravond ben ik dan ook bezorgd over deze draad, want ik zag na het volgen van jouw links bij youtube behoorlijk wat filmpjes die precies datzelfde schijnen te bevestigen. En de afgelopen maanden hebben al genoeg duidelijk gemaakt; Obamas idee-en over abortus, de eis dat het Christusmonogram bij de Rooms-Katholieke Universiteit zou worden afgedekt toen hij daar kwam, zijn reis naar Berlijn nog vóór hij president was, de mediahype met koppen als 'De president van de wereld'; ik heb van meet af aan al hele rare gevoelens over deze man. En aangezien de RKK de enige Kerk is die dit door Gods barmhartigheid zou kunnen tegenhouden, wordt het wel eens tijd om héél hard te gaan bidden, en vooral te vragen om een gemeenschappelijke Europese taal, die juist nìet Engels is. Dan hebben de Amerikanen immers altijd het voordeel tegenover ons, dat zij hun moedertaal kunnen spreken.

Maar terug naar je onderwerp; Malachi Martin zit natuurlijk wel in een bepaald segment van de Kerk, namelijk exorcisme, net als P. Gabriele Amorth. Dat is een niet alledaagse hobby, om het maar even zo te zeggen. Zoals ik je al schreef, wil ik ergens later wel wat van hem lezen. Maar dan graag in het Nederlandsch of in het Duitsch. Dat gaat nu eenmaal sneller voor mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Denk je eens in, hoeveel woorden de laatste twintig jaren zijn verdwenen en vervangen door een Engels woord. Ons ape(n)staartje is bijna uitgestorven, onze luidsprekers zijn speakers geworden, de oude koptelefoon is nu een headset, en ga zo maar door.

Niks aan te doen. knipoog_dicht.gif

In honderden jaren oude documenten kom ik vreselijk veel Franse leenwoorden tegen. En nog véééél verder terug schreven mensen weer veel in zo'n oude Italianen taal. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Genoeg aan te doen, we moeten gewoon al die Engelse woorden boycotten, erasen, en die hele stress losen. DAt is toch totaal niet cool, dat we onze eigen taal niet meer goed genoeg kennen om alleen de eigen taal te spreken? Anyway, de meesten denken waarschijnlijk whatever, halen de schouders op over deze hele shit, en zeggen 'no problem' terwijl ze met het dagelijkse leven doorgaan. Dan denk ik op gegeven moment ook 'shake it, baby'.

Maar ik weiger Engelse woorden in mijn taal! boosrood.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik probeer niet zozeer Engels te vermijden. Ik probeer de veramerikanisering van Europa zoveel mogelijk tegengas te geven. Denk je eens in, hoeveel woorden de laatste twintig jaren zijn verdwenen en vervangen door een Engels woord. Ons ape(n)staartje is bijna uitgestorven, onze luidsprekers zijn speakers geworden, de oude koptelefoon is nu een headset, en ga zo maar door. Vanaf het begin, toen ik voor het eerst hoorde over de plannen van Obama, had ik de idee, dat hij wel eens de grote Antichrist zou kunnen zijn, die in de eindtijd komt. En sinds gisteravond ben ik dan ook bezorgd over deze draad, want ik zag na het volgen van jouw links bij youtube behoorlijk wat filmpjes die precies datzelfde schijnen te bevestigen. En de afgelopen maanden hebben al genoeg duidelijk gemaakt; Obamas idee-en over abortus, de eis dat het Christusmonogram bij de Rooms-Katholieke Universiteit zou worden afgedekt toen hij daar kwam, zijn reis naar Berlijn nog vóór hij president was, de mediahype met koppen als 'De president van de wereld'; ik heb van meet af aan al hele rare gevoelens over deze man. En aangezien de RKK de enige Kerk is die dit door Gods barmhartigheid zou kunnen tegenhouden, wordt het wel eens tijd om héél hard te gaan bidden, en vooral te vragen om een gemeenschappelijke Europese taal, die juist nìet Engels is. Dan hebben de Amerikanen immers altijd het voordeel tegenover ons, dat zij hun moedertaal kunnen spreken.

Maar terug naar je onderwerp; Malachi Martin zit natuurlijk wel in een bepaald segment van de Kerk, namelijk exorcisme, net als P. Gabriele Amorth. Dat is een niet alledaagse hobby, om het maar even zo te zeggen. Zoals ik je al schreef, wil ik ergens later wel wat van hem lezen. Maar dan graag in het Nederlandsch of in het Duitsch. Dat gaat nu eenmaal sneller voor mij.

Maar waarom moest die Christusmonogram worden afgeplakt? Er waren trouwens ook messiasafbeeldingen met obama erop net voor hij president werd. Wat deed hij trouwens in Berlijn?

Hij is toch zelf christen? Hij is bijvoorbeeld wel tegen het homohuwelijk. Ik heb ook wel eens gedacht dat hij het misschien zou zijn, maar als ik Malachi moet geloven is de antichrist er al wel alleen zal hij pas veel later op het wereldtoneel verschijnen. Neemt niet weg dat dit nu wel hele belangrijke tijden zijn...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Anglisismen, Andreas, anglicismen. De beste man heeft het niet over Perzië.

Deze katholiek heeft nog nooit van Malachi Martin gehoord, maar kritiek op het Vaticaan, mits opbouwend, kan goed zijn voor de Kerk he smile.gif

Lijkt me wel interessant om eens wat van hem te lezen yes.gif

Wellicht heeft de UB wat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar waarom moest die Christusmonogram worden afgeplakt? Er waren trouwens ook messiasafbeeldingen met obama erop net voor hij president werd. Wat deed hij trouwens in Berlijn?

Hij is toch zelf christen? Hij is bijvoorbeeld wel tegen het homohuwelijk. Ik heb ook wel eens gedacht dat hij het misschien zou zijn, maar als ik Malachi moet geloven is de antichrist er al wel alleen zal hij pas veel later op het wereldtoneel verschijnen. Neemt niet weg dat dit nu wel hele belangrijke tijden zijn...

Satan zelf gelooft in God. Hij gelooft ook in de verrijzenis. Geen wonder, hij kreeg meteen daarna bezoek thuis... Ieder H. Mis bidden wij na de preek 'die nedergedaald is ter helle, de derde dag verrezen uit de doden,' en in een van de Misformulieren staat 'Hij heeft de dood ontwapend en gedood'.

Als Satan dus al in Hem gelooft, waarom dan Obama niet? Maakt dat hem meteen tot een christen? In de eerste helft van de 20ste eeuw waren veel Duitsers Luthers. Juist de Luthersen hebben in groten getale Hitler verwelkomd. Een kerk zonder een opperste leergezag, waar iedereen zijn eigen visie kan ontwikkelen, zolang het maar binnen bepaalde grenzen blijft. Gevolgen: juist de Lutherse broeders en zusters (geen klooster, maar wel samen in één huis) hebben meegeholpen met het opruimen van Lebensunfähigen. Juist enkele hoge Lutherse bisschoppen hebben en orde uitgesteld voor het voortreffelijke werk van Dr. Martin Luther tegen de Joden. Getuige boeken als Brief wider die Sabbather an einen guten Freund (1538), Von den Juden und iren Lügen (1543), Vom Schem Hamphoras und vom Geschlechte Christi (1544). Hier vind je Luthers denken over de Joden; Joden zijn volgens Luther de ergste vijanden van de christenheid. Een en ander kun je ook prima nalezen in een of ander boek over Luther en zijn visie op het Jodendom. Weet even niet hoe dat heet, is dik en heel erg saai en gortdroog theologisch.

Obama kan dus heel goed de Antichrist zijn. Hij kan ook een belangrijke wegbereider voor de Antichrist zijn. Vanaf het eerste moment vertrouw ik die man niet. Omdat hij zwart is? Beslist niet! Dat heb ik ook onderzocht. Ik was jaren geleden juist heel erg geinteresseerd in Jesse Jackson, de zwarte dominee. Ook Martin Luther King had ik graag eens op die stoel gezien.

Nee, er is iets aan die man, waarvan mij de haren ten berge rijzen. Hij speelt zijn rol ongetwijfeld goed, en dat al jáááren! Maar helaas - mensen met Asperger zijn erg gevoelig voor gevaar en foute dingen. En mijn alarmbellen gingen meteen rinkelen, toen ik die man voor het eerst zag.

Quote:

Anglisismen, Andreas, anglicismen. De beste man heeft het niet over Perzië.

Deze katholiek heeft nog nooit van Malachi Martin gehoord, maar kritiek op het Vaticaan, mits opbouwend, kan goed zijn voor de Kerk he
smile.gif

Lijkt me wel interessant om eens wat van hem te lezen
yes.gif

Wellicht heeft de UB wat.

Lieverd, het feit dat je jezelf als katholiek omschrijft, laat me helemaal smelten op mijn oude dag. Wat ben je toch een popje van een lurker in het Theater van Rome!

Mocht je in de UB (UniversiteitsBibliotheek, voor wie dat niet meteen doorhad) iets vinden, laat het even weten. Trouwens, is het niet mogelijk voor credible, om een eigen bibliotheek aan te leggen? Ik bedoel, zoiets is ook bij google mogelijk. Als ik nou een interessant boek heb, dan scan ik het bladzijde voor bladzijde in, sla het op als document, en iedere ingelogte crediblist kan dan dat boek op zijn/haar beeldscherm lezen. Scheelt een boel lopen naar de biep, zeulen met het boek, duimkramp van het openhouden, natte kleren van het in de regen boek terug brengen, geld van telaatkosten betalen... Als iemand van jullie dat nou eens even aan de mods vraagt, die zijn meer van jullie leeftijd. Jullie spreken die taal en stuk beter. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Obama kan dus heel goed de Antichrist zijn. Hij kan ook een belangrijke wegbereider voor de Antichrist zijn.

Ik vind het zelf wat, euh, wat verkeerd om over mensen zulke verdenkingen uit te spreken als je het feitelijk niet hard kunt maken zoals dat nog min of meer kan bij een Hitler of bij bepaalde Romeinse keizers.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik vind het zelf wat, euh, wat verkeerd om over mensen zulke verdenkingen uit te spreken als je het feitelijk niet hard kunt maken zoals dat nog min of meer kan bij een Hitler of bij bepaalde Romeinse keizers.

Ik respecteer je mening. Maar als ik denk, dat het wel eens koud kan worden, raad ik mijn kinderen aan een jas, muts en sjaal mee te nemen, omdat het wel eens zou kunnen dat het vriest. En als je toch Adolf erbij neemt, als mensen vooraf waren gewaarschuwd, waren ze misschien veel voorzichtiger geweest. En als Obama over 25 jaar blijkt, een veelvoud van de gruwelijkheden van Hitler, Stalin, Mao en Pol Pot begaan te hebben, is het te laat. 'Weest waakzaam, want gij kent dag noch uur!'

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid