Jome 0 Geplaatst 15 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2009 Hoi Allemaal, Psalm 25 vind ik een hele mooie psalm, wie heeft hier achtergrondinformatie over of waar kan ik dit vinden? vr.gr. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 15 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2009 Misschien kun je hier iets mee? Link naar bericht Deel via andere websites
Jome 0 Geplaatst 15 juni 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 juni 2009 Quote: Op maandag 15 juni 2009 22:11:29 schreef Barbapapa het volgende: Misschien kun je hier iets mee? Deze link had ik zelf ook al gevonden, maar 't probleem is dat ik de studie niet kan openen op mn pc.. Wel bedankt i.i.g.! Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 15 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2009 Ik had inderdaad alleen een link gegeven, maar bij mij doet het bestand ook raar en kan ik 'em ook niet openen (Ik had de link gegeven omdat ik wel positief ben over Derek Prince.) Het is inderdaad een mooie psalm. Link naar bericht Deel via andere websites
Nunc 0 Geplaatst 16 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2009 Ik zal later vandaag ook een stukje plaatsen, iets wat ik voor bijbelstudie op onze huiskring had gemaakt bij ps 25: allemaal vragen waarin je de psalm zelf induikt. Het is natuurlijk gericht op samen bestuderen. [edit]oeps... dit was E-line, niet Nunc[/edit] Link naar bericht Deel via andere websites
E-line 0 Geplaatst 16 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2009 Zoals beloofd: Bijbelstudie over Psalm 25 Algemeen over psalm 25: Psalm 25 is een acrostichon: de verzen beginnen steeds met een volgende letter van het Hebreeuwse alfabet. Er zijn kleine onregelmatigheden in vers 2 en in vers 18; de letter waw ontbreekt. Het afsluitende vers 22 valt buiten de alfabetische reeks (van commentaar in de NBV overgenomen). Vragen voor groepsbespreking bij psalm 25: 1. Lees de psalm. 2. Zet eens op een rijtje wat er in deze psalm wordt gezegd over: a. wie de HERE is b. wat Hij doet c. wie de 'ik' is (in wat voor situatie) d. wat de 'ik' doet e. wat de 'ik' vraagt f. wat de 'ik' voor algemeen geldende uitspraken doet 3. Bespreek per onderdeel: a. Is dit meer een ratio-, of emotio- of juist relatio-uitspraak? b. Herkennen jullie hiervan iets in je eigen geloofsleven? 4. Probeer je eigen geloof te beschrijven aan de hand van de vragen a t/m e bij 2. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 16 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2009 Ik heb circa 1 A4 met informatie over Psalm 25 gevonden, maar ik heb geen scanner helaas. Die hoop ik over een tijdje wel te hebben; wil je dat ik het dan opstuur? Link naar bericht Deel via andere websites
Aimé 0 Geplaatst 16 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2009 Quote: [edit]oeps... dit was E-line, niet Nunc[/edit] Zo leert nen mens altijd bij zie.... Link naar bericht Deel via andere websites
E-line 0 Geplaatst 17 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2009 Quote: Op dinsdag 16 juni 2009 19:54:41 schreef Aimé het volgende: [...] Zo leert nen mens altijd bij zie.... Er waren al wel meer mogelijkheden om achter onze relatie te komen hoor Zie bijv. m'n ontertitel Samengevoegd: Quote: Op dinsdag 16 juni 2009 21:33:00 schreef Jome het volgende: [...] Laat maar horen als je een scanner heb! @ E-line, bedankt, vooral voor de vragen voor de groepsbespreking! Graag gedaan! Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 17 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2009 Quote: Op woensdag 17 juni 2009 16:21:01 schreef E-line het volgende: [...] Er waren al wel meer mogelijkheden om achter onze relatie te komen hoor Zie bijv. m'n ontertitel Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 27 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2009 Zoals beloofd, de scans: link link link Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten