Spring naar bijdragen

Bijbelstudie: Onze Vader; deel 4/6


Aanbevolen berichten

Brood.

Lees Matteus 6: 11 en Exodus 16: 1-5

-Wat betekent het dat God slechts manna voor één dag geeft en wij bidden om brood voor één dag ?

-Wat is de tweeledige betekenis van brood in deze bede? Lees ook Johannes 6: 1-5 en 30-35.

-Zie je ook het verband met het Avondmaal of de Eucharistie ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Brood.

-Wat betekent het dat God slechts manna voor één dag geeft

Zoals in Exodus staat:

De mensen moeten er dan elke dag op uit gaan om net zo veel te verzamelen als ze voor die dag nodig hebben. Daarmee stel ik hen op de proef: ik wil zien of ze zich aan mijn voorschriften houden.

Een soort beproeving zegmaar

Quote:
en wij bidden om brood voor één dag ?

Dat zal daar wel uit voortkomen? Elke dag vertrouwen op de Heer, dat Hij zal voorzien

Quote:
-Wat is de tweeledige betekenis van brood in deze bede? Lees ook Johannes 6: 1-5 en 30-35.

Ik neem aan het lichaam van Christus

Quote:
-Zie je ook het verband met het Avondmaal of de Eucharistie ?

Zie vorig antwoord, ja dat verband zie ik dus wel yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lukas’ verslag luidt: „Geef ons ons brood voor de dag naar de dag het vereist†(Lukas 11:3).

God vragen om te voorzien in het noodzakelijke voedsel „voor vandaagâ€, bevordert geloof in zijn vermogen om van dag tot dag voor onze behoeften te zorgen.

De Israëlieten moesten ’ieder van dag tot dag zijn hoeveelheid’ manna verzamelen, niet voor een week of langer (Exodus 16:4).

Dit is geen gebed om delicatessen en een rijke overdaad van voedselvoorraden maar voor onze dagelijkse behoeften naar deze zich voordoen. Alleen ons dagelijks brood te vragen, zal ons ook helpen niet hebzuchtig te worden. 1 Korinthiërs 6:9, 10.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid