Spring naar bijdragen

Bijbelstudie: Onze Vader; deel 2/6


Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...

Ik denk dat de heiliging slaat op de belofte die in de Naam is vastgelegd. Als de naam 'Ik Ben Er', of 'Ik Zal Er Zijn' is is Uw koninkrijk kome een vervulling en een heiliging van de Naam.

Of in ieder geval iets in die richting, het sluit naar mijn idee niet waterpas. Maar op een of andere manier denk ik dat 'Uw Naam worde geheiligd' niet een compleet andere insteek is in het Onze Vader dan Uw koninkrijk kome. Zoals ik het hierboven een beetje heb weergegeven liggen deze in het verlengde.

EN natuurlijk sluit dat geenszins uit dat de Heiliging van de Naam ook onze woorden en werken tot Zijn aanbidding zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat "uw koninkrijk kome" gaat toch over dat God echt over de aarde zal heersen en iedereen zal luisteren en het dan zal zijn zoals Hij bedoeld heeft?

yes.gif volgens mij ook

DAt wordt ook vervolgt in de volgende zin:

Uw wil geschiedde op aarde, zo ook in de hemel

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Door onze woorden en werken Zijn naam groot maken.

En hoe gaat dat dan in z'n werk?

Quote:

Dat "uw koninkrijk kome" gaat toch over dat God echt over de aarde zal heersen en iedereen zal luisteren en het dan zal zijn zoals Hij bedoeld heeft?

Dat denk ik ook smile.gif En daarmee is het denk ik ook gelijk een heel persoonlijk bede, namelijk dat Gods wil ook in jouw leven gebeurt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

En hoe gaat dat dan in z'n werk?

Door te leven naar Zijn wil, mensen te vertellen van God (evangeliseren), Zijn grootheid te laten zien aan de mensen om ons heen.

Moet ineens denken aan de 40-dagen cursus 'doelgericht leven', waarin wordt behandeld wat het doel is in je leven. Dit is er 1 van

Link naar bericht
Deel via andere websites

Over de heiliging van Gods naam zat ik nog te denken trouwens. God zegt in zijn Naam (ik ben die ik ben of ik ben die er zijn zal in de NBV) wie Hij is, dus bij het eren van Gods Naam eren we God zelf.

Verder denk ik dat het nog aangeeft dat we respect moeten hebben voor God, juist omdat Hij een heilig God is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is veel smaad op de naam van God geworpen door vals religieuze leerstellingen zoals :'Dat God mensen voor eeuwig pijnigt in een vuur'.

Door de leerstelling 'dat alles voorbeschikt is' krijgt God ook al de schuld van al het kwaad dat er bestaat!

Dan last but not least: de honderden miljoenen die hebben menen te moeten oorlog voeren in naam van God.Twee wereldoorlogen gestreden door de zogezegd christelijke landen!

Mag Gods Naam van al die smaad gezuiverd worden!

Dit kan naar mijns inzien alleen maar door een wereldomvattende prediking ,gedaan door mensen die part nog deel hebben aan bovenstaande walgelijkheden anders zouden hun woorden geen draagvlak hebben!

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid