Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Wie heeft God eigenlijk bedacht?

Is het een esoterische manier om het leven in kaart te brengen? Zelf geloof ik wel dat er meer is tussen hemel en aarde, maar ik kan me niet voorstellen dat er maar 1 godsdienst gelijk heeft. Hoe kun je trouwens je gelijk hebben wanneer het om geloof gaat? Volgens mij bestaat dit niet hoor.

Groetjes,

Oost

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ten eerste denk ik dat God ons bedacht heeft en niet andersom, en ik geloof dat het christendom waar is door hetgene wat Jezus gezegd heeft en laten zien heeft.

Bovendien is het christelijk geloof het enige geloof waar men een relatie met God kan hebben, door middel van Jezus Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

God wilde graag een relatie met personen waar Hij een (bijna) gelijkwaardige relatie mee kon hebben. Hij had ook (alleen) planten en dieren kunnen maken, maar daar had Hij geen (bijna) gelijkwaardige relatie kunnen hebben. Hij wil graag interactie en weerwoord en relatie en liefde. Daarom maakte Hij de mens. Hij wil de mens graag liefhebben en Zijn liefde tonen aan de mens en relatie hebben. En Hij wil graag reacties van mensen die nadenken en meer kunnen dan reageren volgens instinct. Hij heeft alles aan de mensen gegeven om de mensen Zijn liefde te laten zien. Hij gaf de mens een heel groot leefgebied, rijkdommen, capaciteiten, mogelijkheden en vrijheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

God is niet onze creatie, maar wij zijn Zijn creatie.

Als ouders kinderen hebben, weet je dat eerst de ouders er waren en daarna pas de kinderen. De ouders lijken niet op de kinderen, maar de kinderen lijken op de ouders.

De mensen zijn oorspronkelijk voortgekomen uit God, gemaakt door God.

Ook zijn de mensen van oorsprong 'opgevoed' door God. God heeft mensen lief zoals goede ouders van hun kinderen houden.

Door de Bijbel te lezen kan een mens God leren kennen en steeds beter gaan begrijpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik bedoel eigenlijk een geestelijke creatie. En mijn vader lijkt wel een beetje op mij moet ik zeggen. En je kunt je ouders ook nog weleens wat bijbrengen. Bewust of onbewust.

O.k., ja veel mensen hebben een bepaald beeld van God, maar mensen zitten er al gauw naast van hoe Hij echt is. Maar door de Bijbel te lezen, kan je wel ontdekken hoe Hij is.

Zelfs God is ook te beïnvloeden. Het karakter van God blijft altijd hetzelfde, maar Hij reageert wel op het gebed van mensen. In de Bijbel is te lezen dat God weleens bepaalde plannen had gemaakt en deze vertelde aan de mensen, maar dat de mensen met argumenten kwamen om God daarmee te vragen Zijn plannen te wijzigen. En God wijzigt wel eens plannen na de argumentatie van de mensen, met name als mensen God vragen of Hij goede dingen voor anderen wil doen. (Gen. 18:17-33; Ex. 32:10-15.)

Daaraan kun je ook zien dat God graag een relatie wil hebben met mensen en dat Hij ook een weerwoord waardeert. God houdt van interactie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Omdat wij gemaakt zijn door God nemen wij aan dat daarom alles gemaakt moet zijn door iemand.

Aleen omdat wij in een wereld leven die gemaakt is door God.

God heeft die wereld bedacht en valt er zelf buiten.

Wij denken volgens wetten en regels die vast staan(natuurwetten,tijd enz) deze wetten heeft God bedacht om de wereld te laten werken.

Alle natuurwetten, dus ook het geboren worden en het doodgaan.

Nu wil je beweren met de vraag wie heeft God gemaakt dat die wetten die God bedacht heeft om de wereld te laten werken ook moeten gelden op God.Maar God valt buiten deze regels, omdat hij ze immers gemaakt heeft.

God is niet van deze wereld maar staan erboven,daarom kun je niet redeneren over het wie wat waar van God met de regels die wij ervaren.

Je kan dus de restricties van ons leven niet toepassen

op God.

Als je bijvoorbeeld het leven nou neemt hierbij word je geboren en ga je dood,dit zijn restricties van een regeling die God gemaakt heeft.God leeft niet binnen deze regeling,en valt dus ook niet binnen de restricties.

Hij hoeft dus niet geboren te worden.

Je bekijkt het goddelijke als het ware vanuit een aardse visie.

Ik vind het moeilijk om dit idee wat ik in mijn hoofd heb goed te verwoorden,ik hoop dat het redelijk te begrijpen is smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid