Spring naar bijdragen

Geloof en vrije tijd


Gast Anon_phpbb

Gospel muziek laat geloof leven  

  1. 1. Gospel muziek laat geloof leven

    • Ja, helemaal mee eens
      2
    • Ja, beetje dan
      1
    • Misschien
      3
    • Geen idee
      2
    • Nee, niet dat ik weet
      0
    • nee, Helemaal niet joh.
      3


Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Hey allemaal!

Het is waarschijnlijk een simpele vraag,

maar toch leuk om te weten!

Wat in jullie vrije tijd heeft te maken met je geloof?

Vind je dat dat te veel van je vrije tijd is, of beschouw je het geloof niet onder je vrije tijd?

Let me know!

xx


Samengevoegd:

Ach ik begin zelf welsmile.gif

Nou,

Ik zelf persoonlijk ga elke zondag naar de kerk.

Ik weet niet of dat vrije tijd is, maar t is in iedergeval niet tijdens school, dus vind ik het vrije tijdsmile.gif.

Ehm, ik luister ook veel Gospel.

Vind je Luisteren naar Gospel ook onder vrije tijd past?

En hoe speelt Gospel een rol in jouw geloof?

Zorgt het dat het geloof levend word?

x

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste M-iriamxx, je poll past niet echt bij wat je in je post schrijft. Je wilt het hebben over wat er in je vrije tijd te maken heeft met geloof neem ik aan? Terwijl je poll toegespitst is op gospelmuziek en of dat het geloof laat leven. Een flinke sprong naar een ander onderwerp dus.

Even kort voor de duidelijkheid: Waar wil je het nu precies over hebben?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi M-iriamxx,

Voor mij valt kerkbezoek onder andere onder vrije tijd, tenzij iemand misschien verplicht zou gaan vanwege ouders en niet uit vrije wil. Je kunt denk ik in je vrije tijd op heel veel verschillende manieren met God bezig zijn, zo ben ik soms door het lezen en reageren op credible bezig met God, wat Hij met de bijbel bedoelt heeft en andere gerelateerde onderwerpen over God. verder is het lezen van de bijbel, christelijke (dag)boeken en het spelen van christelijke nummers voor mij een bezigheid die aan God gerelateerd is in mijn vrije tijd.

Gospel muziek luister ik niet zo vaak, dus je poll is verder niet van toepassing op mij. Meestal als ik muziek aan heb dan is dat op de achtergrond, maar zelden als hoofddoel van mijn vrije tijd.

Is dit een beetje wat je bedoelde met je topic?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben gemiddeld wel een uur per dag bezig met nadenken en lezen over geloof. Tot nu toe heeft dat vooral opgeleverd dat ik niet meer geloof wat ik vroeger geloofde, maar ik vind het nog steeds boeiend.

Ik luister niet naar moderne gospel, ik vind dat meestal (er zijn uitzonderingen) niet om aan te horen. Amerikaanse Gospel uit 1920-1950 vind ik dan wel weer mooi en ook luister ik veel naar kerkmuziek van Mozart, Bach, Handel, Vivaldi, Gregori etc etc.

De kerk is eeuwenlang de belangrijkste kracht achter de muziekontwikkeling geweest vandaar dat vrijwel alle beroemde componisten massa's kerkmuziek hebben gemaakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Beste M-iriamxx, je poll past niet echt bij wat je in je post schrijft. Je wilt het hebben over wat er in je vrije tijd te maken heeft met geloof neem ik aan? Terwijl je poll toegespitst is op gospelmuziek en of dat het geloof laat leven. Een flinke sprong naar een ander onderwerp dus.

Even kort voor de duidelijkheid: Waar wil je het nu precies over hebben?

Is het zo beter?smile.gif

ik heb het gewijzigdsmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga op zondag naar de kerk, soms doordeweeks ook, bid dagelijks, lees elke dag uit de Bijbel en daarnaast andere geloofgerelateerde boeken. Daarnaast praat ik er ook graag over met vrienden, gelovig en niet-gelovig. Ik probeer mezelf er ook elke dag toe aan te zetten Christus na te volgen, m.i. de belangrijkste vrijetijdsbesteding met betrekking tot geloof.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Vind je dat dat te veel van je vrije tijd is, of beschouw je het geloof niet onder je vrije tijd?

Ik denk dat geloof iets zou moeten zijn wat centraal staat in je leven. Geloof is geen hobby maar een lifestyle. Dus niet alleen in je vrije tijd, ook op reis, op je werk, overal in elk aspect van je leven.

Dat betekent niet dat je luidkeels een psalm op je werk moet gaan zingen of de bijbel moet openslaan in de kroeg, maar ook eerlijk zijn op je werk, er voor je naasten zijn in de kroeg, Jezus willen navolgen in je leven. Stille tijd, naar de kerk gaan, enzo hoort daar zeker bij, maar het is zoveel breder dan alleen dat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat in jullie vrije tijd heeft te maken met je geloof?

Vind je dat dat te veel van je vrije tijd is, of beschouw je het geloof niet onder je vrije tijd?

Ik denk dat het bij het beantwoorden van de vragen meespeelt in hoeverre je geloof als verplichting/'religie' ziet.

Ik zie mijn geloof niet als iets dat ik af en toe even tussendoor moet doen. Ik ben er iedere dag constant mee bezig, niet ieder moment bewust. Mijn hele manier van denken en doen is anders sinds ik me heb bekeerd. Het gaat voor mij verder dan bidden en bijbel lezen op m'n slaapkamer. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid