Gast Anon_phpbb Geplaatst 4 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 4 maart 2009 Hallo allemaal, Samen met een paar andere jongeren ben ik een kinderdienst aan het voorbereiden over het thema \"geluk\". Het lijkt zo'n simpel thema maar wie heeft ideeen over te zingen liederen, een bijbelgedeelte en over de verwerking ervan (toneelstukje of iets dergelijks). Alle ideeen zijn welkom, daar word ik weer heel gelukkig van ! Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 4 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 4 maart 2009 Wat een leuk idee zeg! Hoe oud zijn deze kinderen ongeveer? Basisschoolleeftijd? En wat voor soort kerk is het? Bij leuke liedjes voor kinderen denk ik direct aan Elly & Rikkert (Kauwgomballenboom, als dat geen geluk is ) of Opwekking voor kinderen, is daar niet iets in te vinden? Qua Bijbel: er staat veel in over genieten van de mooie dingen die God je gegeven heeft, bijvoorbeeld in Prediker (5:17) en 1 Timoteüs: "Alles wat God geschapen heeft is goed. Niets hoeft te worden verworpen als het onder dank wordt aangenomen, want het is geheiligd door het woord van God en door het gebed." Dat gaat ook over geluk, mogen genieten van de gaven van God, wat het ook is. Voor kinderen zou je dit kunnen vertalen naar een verhaal, want op deze manier is het wel erg abstract. Iets met een kauwgomballenboom misschien? Ik zal er nog eens over nadenken. Echt heel leuk dat jullie dit doen! Link naar bericht Deel via andere websites
I.love.Jesus 0 Geplaatst 4 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 4 maart 2009 Liedje: 'k Ben zo gelukkig! 'k Ben zo gelukkig hoe word jij gelukkig? 'k ben zo gelukkig vertel mij toch waarom! 'k ben zo gelukkig hoe word jij gelukkig? ik wil het ook graag zijn. Het is een wonder wat is dat wonder? is dat wonder dat gebeurd is ook voor mij? Jezus stierf en redde mij gaf zijn bloed en kocht mij vrij dus kan ik gelukkig zijn. en ik moest ook gelijk denken aan 'Hoe zal het in de hemel zijn' van Marcel & Lydia Zimmer, omdat daar ook veel dingen in voorkomen waar kinderen gelukkig van worden Hoe zal het in de hemel zijn hoe gaat het er aan toe? gaan we daar nog slapen of zijn we nooit meer moe? kun je daar ook skaten? en wordt je ook verwend met taart en met kadootjes als je jarig bent? Eén ding weet ik zeker we zullen U daar zien iedereen zal buigen in aanbidding bovendien geven we samen met de engelen U alle eer we zingen en we dansen want U bent de allergrootste Heer Hoe zal het in de hemel zijn hoe gaat het er aan toe? zijn daar nog wel dieren een hond, een kat of koe? mag je daar ook fietsen sjezen door de stad en eet je daar ook Pizza spaghetti of patat? Eén ding weet ik zeker?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>¦ Hoe zal het in de hemel zijn hoe gaat het er aan toe? helpen dan de engelen bij alles wat ik doe? maar kan ik die engelen eig?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>™lijk wel verstaan want ik heb met engels nooit m?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>™n best gedaan Eén ding weet ik zeker?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>¦ (3x) Qua toneelstukje oid moet ik gelijk denken aan een verwend kind wat allerlei kadootjes krijgt, maar geen liefde, geen papa of mama thuis als hij/zij thuis komt van school, alleen die dure nintendo ds, de wii, 20 barbies/auto's etc. En dan daarna een ander kind wat liefde krijgt & Jezus kent, of het verwende kind leert Jezus kennen en gaat zijn/haar speelgoed uitdelen (en leert zo wat liefde is, door de kinderen die nooit speelgoed hadden maar wel vriendjes om te spelen) o.i.d. Zomaar wat ideetjes, maar misschien heb je er iets aan! Succes! Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 4 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 4 maart 2009 hier moet ik aan denken: Dank U voor de wond’ren die gebeuren Dank U voor de bloemen in het veld Dank U dat Uw schepping vol met kleuren Van Uw liefde voor een mens vertelt. Refrein: Dank, dank, dank o Heer U blijft altijd bij ons Heer Amen, amen, amen. Dank U voor het zonlicht in de straten Dank U voor de sterren in de nacht Dank U dat als vrienden mij verlaten U vanuit de hemel naar mij lacht. Refrein: Dank U voor die duizend mooie dingen Dank U voor Uw liefde elke dag Dank U dat als zorgen mij omringen Ik eenvoudig bij U komen mag Refrein: Dank U voor het wonder van mijn leven Dank U voor Uw Geest en voor Uw kracht Dank U dat U alles hebt gegeven Dat U alles voor mij hebt volbracht. Refrein: Of aan de man die door zijn vrienden door het dak zakt met behulp van Zijn vrienden en gelukkig wordt als Jezus hem zijn zonden vergeeeft. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 18 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2009 Dank jullie wel allemaal. Hier kan ik zeker iets mee. !!! Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten