Mister_L 0 Geplaatst 12 december 2008 Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 AMSTERDAM - Christenen voor de Waarheid is een protestactie begonnen tegen Pink Christmas. Deze organisatie roept christenen op protestbrieven te versturen om te voorkomen dat organisator Pro Gay tijdens de roze kerstmarkt een gay kerststal opstelt. Het is van 18 tot 28 december Pink Christmas in het centrum van Amsterdam. Het doel is Amsterdam opnieuw op de kaart te zetten als Gay Capital. Pro Gay organiseert die periode feesten, roze filmdagen en een Pink Christmas Square met speciale stands en producten. Op 21 december komt er bovendien een levende kerststal met twee homostellen: twee Jozefs en twee Maria's. Vooral dat laatste is de christenen in het verkeerde keelgat geschoten. De organisatie is boos over 'deze verbastering van het kerstverhaal', en vindt het 'kwetsend' dat het verhaal wordt verdraaid. De organisatie roept christenen op een protestbrief te sturen naar Pro Gay en burgemeester Job Cohen, met het verzoek het verbasterde kerstverhaal uit het programma te schrappen. (HET PAROOL) Bron: het Parool Vindt je dit te ver gaan? Of moet zoiets wel kunnen? Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 12 december 2008 Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 Ik vind beide acties binnen wettelijke kaders kunnen. Een roze kersstal vind ik niettemin bijzonder onsmakelijk. Lelijke kitsch gecombineerd met relschoppen van wat homo's. Brrr. Link naar bericht Deel via andere websites
Benedictus17 0 Geplaatst 12 december 2008 Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 Haaaahahahaha, ik vind het wel humor. Zoiets moet je toch ook gewoon niet te serieus nemen. Das gewoon grappig. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 12 december 2008 Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 Quote: Op vrijdag 12 december 2008 21:22:35 schreef Benedictus17 het volgende: Haaaahahahaha, ik vind het wel humor. Zoiets moet je toch ook gewoon niet te serieus nemen. Das gewoon grappig. Blackadder is grappig. Monty Python is grappig. Dit is net zoiets als Nederlandse cabaratiers, bijzonder vermoeiend en niet grappig. Dat sommigen het wel grappig vinden is triest maar irrelevant. Link naar bericht Deel via andere websites
sluimer 0 Geplaatst 12 december 2008 Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 Ik gun iedereen zijn roze kerstmis, maar wat willen ze er in godsnaam mee bereiken? De parodie op het smurfenlied komt mij voor de geest bij het lezen van dit bericht. Link naar bericht Deel via andere websites
Benedictus17 0 Geplaatst 12 december 2008 Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 Quote: Op vrijdag 12 december 2008 21:31:37 schreef sluimer het volgende: Ik gun iedereen zijn roze kerstmis, maar wat willen ze er in godsnaam mee bereiken? De parodie op het smurfenlied komt mij voor de geest bij het lezen van dit bericht. Waarom moet alles per se een doel hebben? Misschien vinden ze het wel gewoon leuk en humor en zit er verder niks achter. Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 12 december 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 Quote: Op vrijdag 12 december 2008 21:24:41 schreef Machiavelli het volgende: Dat sommigen het wel grappig vinden is triest maar irrelevant. Dat roze neem ik aan Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 12 december 2008 Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 Ach waar maak je je druk om denk ik dan..... Link naar bericht Deel via andere websites
sluimer 0 Geplaatst 12 december 2008 Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 Quote: Op vrijdag 12 december 2008 21:32:44 schreef Benedictus17 het volgende: [...] Waarom moet alles per se een doel hebben? Misschien vinden ze het wel gewoon leuk en humor en zit er verder niks achter. Tja, waarom zijn de bananen krom? Link naar bericht Deel via andere websites
Benedictus17 0 Geplaatst 12 december 2008 Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 Quote: Op vrijdag 12 december 2008 21:35:51 schreef sluimer het volgende: [...] Tja, waarom zijn de bananen krom? Omdat ze dat gewoon humor vinden!!!! Link naar bericht Deel via andere websites
WonderfulStar 0 Geplaatst 12 december 2008 Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 ik zie het probleem niet. inderdaad, ze kunnen het gewoon leuk/grappig/wat dan ook vinden. de kerstman hoort ook niet in het kerstverhaal thuis maar daar hoor ik niemand over zeuren. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 12 december 2008 Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 - Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 12 december 2008 Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 Quote: Op vrijdag 12 december 2008 21:22:23 schreef Machiavelli het volgende: Ik vind beide acties binnen wettelijke kaders kunnen. Een roze kersstal vind ik niettemin bijzonder onsmakelijk. Lelijke kitsch gecombineerd met relschoppen van wat homo's. Brrr. Eens. Dat in combinatie met die actievoeders, met eveneens een hoog -gehalte maakt voor mij maar weer duidelijk; opposites attracts. Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 12 december 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 Quote: Op vrijdag 12 december 2008 21:57:55 schreef Cornelius van Wijck het volgende: [...] Misschien wil Mister_L daar ook wel een topic over openen haha? Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 12 december 2008 Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 Quote: Op vrijdag 12 december 2008 21:45:06 schreef WonderfulStar het volgende: ik zie het probleem niet. inderdaad, ze kunnen het gewoon leuk/grappig/wat dan ook vinden. de kerstman hoort ook niet in het kerstverhaal thuis maar daar hoor ik niemand over zeuren. Het laat weer de totale minachting van sommige christenen voor homo's zien denk ik. Dwergen kunnen, rendieren kunnen, ja zelfs dennebomen kunnen, maar homo's zijn een te lage levensvorm voor het kerstverhaal. Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 12 december 2008 Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 Quote: Op vrijdag 12 december 2008 22:04:12 schreef MarinusCopy het volgende: Het laat weer de totale minachting van sommige christenen voor homo's zien denk ik. Dwergen kunnen, rendieren kunnen, ja zelfs dennebomen kunnen, maar homo's zijn een te lage levensvorm voor het kerstverhaal. Mwah, zijn dat niet van het soort die kerststalletjes überhaupt heidensch vinden? Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 12 december 2008 Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 Quote: Op vrijdag 12 december 2008 22:10:17 schreef Pius_XII het volgende: [...] Mwah, zijn dat niet van het soort die kerststalletjes überhaupt heidensch vinden? Wellicht, maar dan nog. Maar ze krijgen in de vorm van een stel verveelde nichten en potten precies dat wat ze toekomt. Ik gun het ze van harte overigens. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 12 december 2008 Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 - Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 12 december 2008 Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 Quote: Op vrijdag 12 december 2008 22:15:14 schreef MarinusCopy het volgende: Wellicht, maar dan nog. Maar ze krijgen in de vorm van een stel verveelde nichten en potten precies dat wat ze toekomt. Ik gun het ze van harte overigens. Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 12 december 2008 Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 Quote: Op vrijdag 12 december 2008 22:25:32 schreef Pius_XII het volgende: [...] Ja, je bent een scheetje.... Link naar bericht Deel via andere websites
rupsje 0 Geplaatst 12 december 2008 Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 Wedden dat Cohen zich er niks van aantrekt, maar had je moeten zien hoe snel hij het had verboden als het om twee homo-mohammed-profeten ging. Scheve verhoudingen in Nederland... Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 12 december 2008 Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 Quote: Op vrijdag 12 december 2008 22:33:33 schreef MartineV het volgende: Wedden dat Cohen zich er niks van aantrekt, maar had je moeten zien hoe snel hij het had verboden als het om twee homo-mohammed-profeten ging. Scheve verhoudingen in Nederland... Geen idee wat je met deze opmerking wil, maar Mo en Ali zijn al gefotografeerd in een bed. Overigens vind ik deze actie (de kerststal dus) vrij irrelevant, maar het uitblijven van een grootschalig protest door moslims na "pleur ze van het hoogste gebouw in de stad, en stenig ze daarna" vind ik homo-acties die beledigend zijn voor de islam helemaal "da bomb" Link naar bericht Deel via andere websites
rupsje 0 Geplaatst 12 december 2008 Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 eh... ik begrijp niks van je post... Link naar bericht Deel via andere websites
Jipperd 0 Geplaatst 12 december 2008 Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 Volgens mij wil MC zeggen dat er ook al dingen met homosexualiteit en islam gedaan zijn. En doordat er in Amsterdam wat moskeeën waren waar gezegd werd dat homo's niet lief behandeld hoeven worden, vind hij het nooit erg dat er dat soort dingen gedaan worden. Link naar bericht Deel via andere websites
rupsje 0 Geplaatst 12 december 2008 Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 Het ging mij puur om het feit dat het protest van christenen minder serieus genomen wordt dan het protest van moslims. Het ging me helemaal niet om het feit dat we nu ook maar even iets moeten doen met homo's in de islam. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten