Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Zoals jullie wellicht zouden weten ben ik paap-in-wording. Ik heb aan de katholieken hier een vraag:

Wat zouden jullie doen als er twee katholieke kerkgebouwen in je stad zijn,

Gebouw A heeft de voordelen:

je begint er mensen te leren kennen

het is dichtbij

je bent bekend bij het pastorale team

Het nadeel: veelal Woord en Communievieringen

Gebouw B heeft het voordeel dat er regelmatig een Eucharistieviering is, maar ik ben hier pas komen wonen en ben nog niet bekend in dat gedeelte van de stad, ook ken ik er niemand....kortom, vind het een beetje 'eng'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom BookerT,

Misschien heb ik wel wat kluizenaarachtige trekken (and I'm proud of it puh2.gif), maar ik zou zéker voor de Eucharistie kiezen. De Eucharistie is gewoon het belangrijkste wat er is, het hart van het katholieke geloof. En wat je daar aan parochianen niet kent, kun je natuurlijk altijd nog leren kennen. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga eerst even kijken waar komende zondag de Eucharistieviering is en als het in de andere kant van de stad is ga ik het gewoon eens proberen denk ik. Mis het wel, ging in mijn oude woonplaats naar een Eucharistieviering en hoor liever een orthodoxe priester dan een pastoraal werkster...Maar het sociale aspect, het 8e sacrament(puh2.gif), namelijk het koffiedrinken en mensen leren kennen vind ik ook belangrijk....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha, we zien wel smile.gif

Komende zondag zijn er twee Eucharistievieringen, dus zie ik nog niet echt noodzaak om naar die andere kerk te gaan, maar ik overweeg het wel...Het is trouwens één parochie met twee gebouwen, onze stad is eerder een gereformeerd en islamitisch bolwerk dan katholiek puh2.gif(jep, woon boven de rivieren)..moet de komende twee dagen werken, maar ga eens de route rijden op donderdag naar die andere kerk, misschien dat ik toch maar daar heen ga op zondag...moet ik wel 2 uur eerder mijn bed uit, maar goed...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een parochieaan gaat naar de parochie waar hij/zij thuis hoort,men is toch geen protestant die dominees achterna gaat lopen. Veel Katholieken denken maar dat ze altijd ter Communie moeten,was vroeger al zo niet gebruikelijk.De vraag is ook altijd waarom die WC diensten;als er geen Priester aanwezig is zou het meer voor de handliggen om de Lauden te zingen desnoods met stille meditatie.

Eucharistie mag geen gewoonte worden maar altijd een ontzagwekkend gebeuren als Hij realis Presentia is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid