Spring naar bijdragen

Motor rijden


Aanbevolen berichten

staat op mijn lijstje van: "dingen die ik nog ga doen"

motorrijbewijs halen.

Get your motor runnin'

Head out on the highway

Lookin' for adventure

And whatever comes our way

Yeah Darlin' go make it happen

Take the world in a love embrace

Fire all of your guns at once

And explode into space

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik rijd motor, al moet ik zeggen dat het echt al een hele tijd geleden is. Ik heb 2 motoren, een Suzuki RGV250-r en een Cagiva Mito. Beiden 2takt, het klinkt en rookt zo lekker.

Ooit was het een hele grote hobby van me, maar sinds ik getrouwd ben en een kind heb, is dat minder geworden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou wel heel graag willen, want het lijkt me heel leuk! Ik kan trouwens wel motorrijden - ik weet hoe het apparaat werkt - maar ik heb geen rijbewijs. Dat is toch een beetje problematisch altijd hè. Overigens heb ik wel echt iets met voertuigen, ik rij in een Volvo 142 uit 1971. Dit idee: link (dat moest ik gewoon even zeggen, want ik vind het zo'n leuk ding)

Link naar bericht
Deel via andere websites

motorrijden lijkt me érg gaaf. maar buiten het feit om dat ik geen motor/auto/ander voertuig dat harder gaat dan een brommobiel mag besturen (al zou ik een rijbewijs hebben), geen geld voor een rijbewijs heb (en al helemaal niet voor een motor zelf + de maandelijkse kosten) lijkt het me geen goed idee. ik denk dat ik veiliger ben op een niet-gemotoriseerde-driewieler clown.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik rijd motor, al moet ik zeggen dat het echt al een hele tijd geleden is. Ik heb 2 motoren, een Suzuki RGV250-r en een Cagiva Mito. Beiden 2takt, het klinkt en rookt zo lekker.

Ooit was het een hele grote hobby van me, maar sinds ik getrouwd ben en een kind heb, is dat minder geworden.

Ik heb een aprilia rs 125, ook 2 takt.

ER gaat inderdaad niks boven het geluid van een 2 takt.

helaas dat de nieuwe normen de 2 takten de das omdoen.

Cagiva mito is toch ook een 125?


Samengevoegd:

Quote:

Ik rij geen motor, maar heb wel een hekel aan het idiote gedrag van veel motorrijders. Telt dat ook?
engel.gif

Ik rij nog niet zo heel lang motor, maar ik ben al verschillende keren in gevaarlijke situaties gekomen door automobilisten die mij simpelweg niet zien.

Er zijn inderdaad motor rijders die schijt hebben aan de regels en dat is niet goed, maar dit is nogal een onterecht stereotype vind ik.


Samengevoegd:

Quote:

Ik zou wel heel graag willen, want het lijkt me heel leuk! Ik kan trouwens wel motorrijden - ik weet hoe het apparaat werkt - maar ik heb geen rijbewijs. Dat is toch een beetje problematisch altijd hè. Overigens heb ik wel echt iets met voertuigen, ik rij in een Volvo 142 uit 1971. Dit idee:
(dat moest ik gewoon even zeggen, want ik vind het zo'n leuk ding)

Als je kan rijden scheelt het je heel veel lessen maar dat is duidelijk puh2.gif .

Wel jammer dat heel weinig mensen tegenwoordig daadwerkelijk nog beginnen met lessen,de gemiddelde motorrijder was geloof ik 50+.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe bedoel je dat eerste ?

Wiens fout dat was?

Niet de mijne zeg ik met volle overtuiging.

Ik stel mij tolerant op in het verkeer, maar zie vaak dat sommige mensen dit niet doen.

Maar ik beschuldig zeker niet elke chaufeur hiervan.

Ik neem aan dat overige auto chauffeurs ook last hebben van deze personen.

En nee je zei niet dat alle motorijders zich misdragen in het verkeer, maar je klonk behoorlijk negatief.

Ik vraag me nog wel af waarom.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het ronduit triest dat je zo praat over welke weg gebruiker dan ook.

heb je er ooit van gehoord je tolerant op te stellen in het verkeer?

en dat voor een persoon met zoveel kilometers.

overgins is het wettelijk toegestaan om voor een motor rijder door het midden van de file te rijden.

mischien een leuk iedee een keer een motor les te nemen.

dan raak je je hekel aan motoren wel kwijt smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Wat zeur je nou eigenlijk? Je weet niets van mijn opstelling in het verkeer. maar omdat ik niet dol ben op meutes motorrijders die voor alle andere weggebruikers+omgeving bij mooi weer binnenwegen verzieken, en evenmin van het gezeik hou dat motorrijders kunnen produceren als ze menen dat andere weggebruikers niet voldoende respect tonen, zou ik niet tolerant zijn?

[...]Zou je me even het wetsartikel willen noemen?

[...]

Ik heb geen hekel aan motoren. Beter lezen.

Ik probeer niet te zeuren, ik probeer jou verwijten naar de motor rijder te begrijpen en redelijkerwijs uit te leggen.

Je statement dat motor rijders binnenwegen verzieken is volledig ongegrond?

En dan zegge ndat je geen hekel aan motor rijders hebt.

Sorrie Cornelius maar ik denk dat ik jou dit verder niet kan uitleggen.

Ik snap je frustraties best, maar je toont helemaal geen begrip naar mijn kant.

Volgens mij kan ik beter tegen een muur gaan praten dan hier over verder te discuseren met jou.

Mijn vraag is: kunnen we weer on topic gaan over de hobby motor rijden?

Dat is immers de intensie van dit onderwerp

flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid