Spring naar bijdragen

De weg der middelen


Aanbevolen berichten

De dominee in de Gereformeerde Gemeente waar ik zaterdag was, had het over \"De weg der middelen\". Volgens mij zei hij zoiets als: 'Er werden behandelingen uitgevoerd om de ziekte te bestrijden, dat is de weg der middelen...'

Zou iemand mij kunnen vertellen wat de weg der middelen precies inhoudt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wellicht bedoelde hij het vrij eenvoudig zo:

God kan op onmiddelijke manier (zonder hulpmiddelen) een genezing bewerken (dat noemen we al snel een wonder), maar ook op een middelijke manier (door middel van het werk van doktoren enzo). In dat laatste geval is het evengoed Gods werk, maar dan via de middellijke weg.

Denk ik hoor...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De dominee in de Gereformeerde Gemeente waar ik zaterdag was, had het over \"De weg der middelen\". Volgens mij zei hij zoiets als: 'Er werden behandelingen uitgevoerd om de ziekte te bestrijden, dat is de weg der middelen...'

Zou iemand mij kunnen vertellen wat de weg der middelen precies inhoudt?

Ik denk dat hij bedoeld te zeggen dat je 'de middelen moet gebruiken'. Als je ziek bent, moet je naar de dokter en medicijnen gebruiken. Als je slechte ogen hebt, moet je een bril kopen. Het is niet de bedoeling dat je maar gaat zitten en hopen dat God je beter maakt of weer beter leert zien.

'Je moet de weg der middelen bewandelen'.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid