Ikraj 0 Geplaatst 3 november 2008 Rapport Share Geplaatst 3 november 2008 Ik moet voor school (CKV) een lied hebben (beetje van deze tijd) over de oorlog. Ik ben me suf aan het zoeken op internet, maar ik kan niet echt iets vinden. Heeft iemand van jullie een idee welk lied bruikbaar is? Of tips om beter te zoeken? Link naar bericht Deel via andere websites
Clyppan 0 Geplaatst 3 november 2008 Rapport Share Geplaatst 3 november 2008 Mag het ook anti-oorlog zijn? Dan is het namelijk een stuk makkelijker. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 3 november 2008 Rapport Share Geplaatst 3 november 2008 Zoek eens naar de teksten van de bands, The Monolith Deathcult(WO II, Oostfront), Hail Of Bullets(zelfde als TMDC), Endstille(WO II), Iced Earth(Amerikaanse Onafhankelijkheids oorlog), Black Sabbath(Koude Oorlog), Citizen(burgeroorlog). Allemaal metal, maar die schrijven het meest over oorlog. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 3 november 2008 Rapport Share Geplaatst 3 november 2008 Oja, en The Fearless Iranians From Hell, over de Jihad. Maar die is redelijk lastig te vinden. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 3 november 2008 Rapport Share Geplaatst 3 november 2008 Quote: Op maandag 03 november 2008 10:57:02 schreef Ikraj het volgende: Ik moet voor school (CKV) een lied hebben (beetje van deze tijd ) over de oorlog. Ik ben me suf aan het zoeken op internet, maar ik kan niet echt iets vinden. Heeft iemand van jullie een idee welk lied bruikbaar is? Of tips om beter te zoeken? Feindflug... Militair bij uitstek http://video.google.nl/videosearch?hl=nl&q=Feindflug&um=1&ie= UTF-8&sa=X&oi=video_result_group&resnum=4&ct=title# Link naar bericht Deel via andere websites
Dwarrel 43 Geplaatst 3 november 2008 Rapport Share Geplaatst 3 november 2008 filmpje Songtekst: BNN & Friends - "Voorgoed" Ze zit te spelen Met lege hulzen Ze bouwt kastelen En luchtpaleizen Ze is een kind (ze is een kind) Een kind van acht (een kind van acht) En ze vindt altijd iets waarom ze nog lacht Ze past met gratie Gevonden kleren Haar gouden muiltje Een laars met modder Ze is zo jong Zo jong, pas acht Ze is de lente in een winterse nacht Ze pakt haar stiften En tekent paarden Ze rijdt langs stranden En mijnenvelden Ze is pas acht Pas acht jaar oud Ze maakt een wereld vol van klaterend goud Haar dorp verlaten Ze slaapt bij vreemden Ze ziet soldaten Haar huis verbranden Ze is te jong Te jong voor pijn Maar ze moet door met haar leven En wil voor heel even Niet denken aan oorlog en strijd Want ze wil snel de zon zien schijnen Want ze wil snel de zon zien schijnen Dan zal de kou voorgoed verdwijnen Haar beste vriendje Ze moest hem haten Hij is de vijand Dat zei haar vader Maar wie was goed En wie was fout Wat maakt het uit als je van allebei houdt Zij heeft het recht Op een vlucht uit de hel Geef haar muziek Want muziek is voor haar een kans op leven Een tweede leven Terug haar vrijheid en terug haar onschuld Ze is weer acht Weer acht jaar jong En ze gaat door met haar leven En kan voor heel even Niet denken aan oorlog en strijd Want ze kan snel de zon zien schijnen Ja ze kan snel de zon zien schijnen Dan zal de kou voorgoed verdwijnen Want ze kan snel de zon zien schijnen Ja ze kan snel de zon zien schijnen Dan zal de kou voorgoed verdwijnen Link naar bericht Deel via andere websites
Dubito 0 Geplaatst 3 november 2008 Rapport Share Geplaatst 3 november 2008 Ik heb wel een hele verzameling amerikaanse muziek uit de 2de wereld oorlog, maar ik weet niet of je daar wat aan hebt. Die liedjes waren vooral bedoeld om de Joes op het front wat vertier te bezorgen en de vijand voor schut te zetten (propaganda) Hollywood sterren van die tijd werden ook ingezet en gingen zelfs op toernee naar leger en marinebasissen. De titels van die liedjes zijn soms hilarisch en soms schandalig. "Praise de Lord and pass the Ammunition." "I have always wanted to dance in Berlin." "Hot time in the town of Berlin." (when the Yanks go marching in) Frank Sinatra "Goodbye Mama I am off to Yokohama." "the last page of Mein Kampf" Zelfs Walt Disney liet Donald Duck meezingen in dit soort liedjes Link naar bericht Deel via andere websites
Mattijs 0 Geplaatst 3 november 2008 Rapport Share Geplaatst 3 november 2008 En welke oorlog is ook nog wel interessant. Er zijn een aantal nummers van Alice in Chains die over oorlog gaan. Rooster is er 1 van. Gaat over de pa van schrijver in Vietnam Oorlog. En over die oorlog zijn natuurlijk genoeg nummers geschreven. Nummers over de "oorlog" in ierland: Sunday Bloody Sunday - U2 Belfast Child - Simple Minds (nummer is veel ouder, maar dit is de bekende versie) Hier nog een link met songs over de oorlog in Irak: link Dan heb je nog een nummer van Sting genaamd Russians, dat gaat over de koude oorlog. En zo gaat het maar door... Laat maar weten als je nog meer titels wil, maar zit op mijn werk, dus kan moeilijk een uur gaan zoeken.. Link naar bericht Deel via andere websites
Nynthe 1 Geplaatst 3 november 2008 Rapport Share Geplaatst 3 november 2008 Hoe heette dat ene nummer toch??? * denkt denkt denkt * link Whoppa! Link naar bericht Deel via andere websites
de vegaloog 0 Geplaatst 3 november 2008 Rapport Share Geplaatst 3 november 2008 Er is ook nog een nummer, dat heet gewoon; War! Leuke tekst; War, what is is good for? Absolutely nothing! Zoek maar eens op Google. Link naar bericht Deel via andere websites
The Black Mathematician 82 Geplaatst 3 november 2008 Rapport Share Geplaatst 3 november 2008 Oorlogsliedje Link naar bericht Deel via andere websites
Nynthe 1 Geplaatst 3 november 2008 Rapport Share Geplaatst 3 november 2008 Quote: Op maandag 03 november 2008 14:35:58 schreef de vegaloog het volgende: Er is ook nog een nummer, dat heet gewoon; War! Leuke tekst; War, what is is good for? Absolutely nothing! Zoek maar eens op Google. Hehe, en dan in de Rush Hour versie Link naar bericht Deel via andere websites
The Black Mathematician 82 Geplaatst 3 november 2008 Rapport Share Geplaatst 3 november 2008 O ja, ons mooie volkslied is van oorsprong een oorlogslied. Link naar bericht Deel via andere websites
Dubito 0 Geplaatst 3 november 2008 Rapport Share Geplaatst 3 november 2008 Quote: Op maandag 03 november 2008 14:35:58 schreef de vegaloog het volgende: Er is ook nog een nummer, dat heet gewoon; War! Leuke tekst; War, what is is good for? Absolutely nothing! Zoek maar eens op Google. Geweldig nummer! Vooral als Jacky Chan het probeert te zingen Het nummer is van Edwin Starr. Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 3 november 2008 Rapport Share Geplaatst 3 november 2008 turisas - battle metal Link naar bericht Deel via andere websites
RobinMcKenzie 0 Geplaatst 3 november 2008 Rapport Share Geplaatst 3 november 2008 Iron Maiden heeft ook een waslijst aan oorlogsbegeleidende liedjes: Paschendale Afraid to shoot strangers For the greater good of God etc. Link naar bericht Deel via andere websites
Ol Moth 0 Geplaatst 3 november 2008 Rapport Share Geplaatst 3 november 2008 Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 3 november 2008 Rapport Share Geplaatst 3 november 2008 Psalm 46 was voor de Calvinisten toch ook een soort geestelijk strijdlied? 1 EEn Liedt Alamoth: voor den Opper-sang-meester, onder de kinderen van Korah. 2 Godt is ons eene toevlucht, ende sterckte: hy is krachtelick bevonden eene hulpe in benaeutheden. 3 Daerom sullen wy niet vreesen, al veranderde de aerde [hare plaetse], ende al wierden de bergen verset in’t herte van de zeen: 4 Laet hare wateren bruysen, laetse beroert worden: Laet de bergen daveren, door der selver verheffinge, Sela! 5 De beecxkens der Riviere, sullen verblijden de stadt Godes; het heylichdom der wooningen des Alderhoochsten. 6 Godt is in’t midden van haer, sy en sal niet wanckelen; Godt salse helpen in’t aenbreken des morgenstonts. 7 De heydenen raesden, de Coninck-rijcken beweechden sich; hy verhief sijne stemme, de aerde versmolt. 8 De HEERE der heyrscharen is met ons: De Godt Iacobs is ons een hooch vertreck, Sela! 9 Komet, aenschouwet de daden des HEEREN; die verwoestingen op aerden aenrecht: 10 Die d’oorlogen doet ophouden tot aen’t eynde der aerden, den boge verbreeckt, ende de spiesse ontwee slaet; de wagenen met vyer verbrandt. 11 Latet af, ende wetet, dat ick Godt ben; Ick sal verhoocht worden onder de heydenen, Ick sal verhoocht worden op der aerden. 12 De HEERE der heyrscharen is met ons; De Godt Iacobs is ons een hooch vertreck, Sela! Link naar bericht Deel via andere websites
Ikraj 0 Geplaatst 4 november 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 november 2008 Bedankt allemaal! Hier kan ik wel wat mee, denk ik! Ga het eens allemaal bekijken Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten