4given 0 Geplaatst 27 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2008 Hoi, voor degene die niet weten wat grunten is. Ik heb hier een (niet zo christelijk) filmpje. Als je wil weten wat grunten is, wat tot die man probeert te \"zingen\". link Dit word ook in de Christelijke band \"Kutless\" gedaan. link (1e liedje aan het eind) Wat vinden jullie daar over want meestal wordt dit dedaan door \"antie-Christelijke\" bands Link naar bericht Deel via andere websites
JosM 0 Geplaatst 27 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2008 Het brengt wel een bepaalde emotie over, het is wel tof als mensen het goed kunnen. En het wordt niet alleen door zogenaamde 'anti-christelijke' bands gedaan. Het hoort gewoon bij metal. En dus ook bij 'christelijke' metal. Link naar bericht Deel via andere websites
4given 0 Geplaatst 27 oktober 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2008 Jaah, zoiets dacht ik ook al. Ik heb gewoon simpel weg nog NOOIT van Christelijke metal gehoord Maar dat kan ook goed aan mij liggen. =] Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 27 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2008 Quote: Op maandag 27 oktober 2008 22:00:50 schreef 4given het volgende: Wat vinden jullie daar over want meestal wordt dit dedaan door \"antie-Christelijke\" bands Ja? Ik kan je een hele lijst geven van christelijke bands die hardere muziek maken dan dat bandje. Ik vind het trouwens meer screamen dan grunten. Samengevoegd: Quote: Op maandag 27 oktober 2008 22:03:50 schreef JosM het volgende: Het brengt wel een bepaalde emotie over, het is wel tof als mensen het goed kunnen. En het wordt niet alleen door zogenaamde 'anti-christelijke' bands gedaan. Het hoort gewoon bij metal. En dus ook bij 'christelijke' metal. Terwijl kutless geen eens metal is. Link naar bericht Deel via andere websites
4given 0 Geplaatst 27 oktober 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2008 Quote: Ja? Ik kan je een hele lijst geven van christelijke bands die hardere muziek maken dan dat bandje. Jaah, dat d8 ik dus maar zoals heel veel vaker heb ik het weer eens mis (A) Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 27 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2008 Ik vind het lelijk, smakeloos, onverstaandbaar en afstotend. Verder heb ik er geen problemen mee. Link naar bericht Deel via andere websites
4given 0 Geplaatst 27 oktober 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2008 Whahaha, "verder" geen problemen mee Maarja.. xD Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 27 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2008 Quote: Op maandag 27 oktober 2008 22:09:39 schreef 4given het volgende: [...] Jaah, dat d8 ik dus maar zoals heel veel vaker heb ik het weer eens mis (A) Mijn favoriete metalcore band ZAO: Dit is een christelijk nummer: link Antestor, een christelijke blackmetal band: link Strongarm: (spirit filled harcore/screamocore, net als ZAO een invloedrijke band, ook binnen seculiere scene) En zo zijn er nog wel een hele hoop meer. Link naar bericht Deel via andere websites
4given 0 Geplaatst 27 oktober 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2008 1e liedje: My sight finally returns Only to see my hands covered with the innocent blood Of those I stand before as an example And I hold this ember in my heart It reminds me of who I once was It's the only warmth that I know Wat is hier Christelijk aan?? (Puur een vraag odmat ik het gewoon wil weten) Link naar bericht Deel via andere websites
Mattijs 0 Geplaatst 27 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2008 Ik sluit me bij Machiavelli aan. Maar dat ook niet/anti christelijke bands het doen... tja... Er zijn ook heel veel anti christelijke bands die een microfoon gebruiken. Ben heel blij dat die dingen er zijn en dat ik ze ook in de kerk gebruiken. Dus als het je stijl is, dan moet je dat lekker doen. Prijs de Heer!!! Alleen ik kom hoogstwaarschijnlijk niet luisteren!! Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 27 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2008 Quote: Op maandag 27 oktober 2008 22:56:01 schreef 4given het volgende: 1e liedje: My sight finally returns Only to see my hands covered with the innocent blood Of those I stand before as an example And I hold this ember in my heart It reminds me of who I once was It's the only warmth that I know Wat is hier Christelijk aan?? (Puur een vraag odmat ik het gewoon wil weten) Moet je wel het hele lied quoten: My sight finally returns Only to see my hands covered with the innocent blood Of those I stand before as an example And I hold this ember in my heart It reminds me of who I once was It's the only warmth that I know Ember of Your faithfulness Ember of Your still small voice Ember of embracing arms Ember of rebirth to You my King To You my King I offer up this ember For the wind of Your Spirit to consume Consumed by fire, consumed [2x] Consumed to purge their blood from my hands Ik heb er niet zoveel zin om de teksten van het album uit te leggen. Het zijn trouwens redelijk autobiografische teksten (van de vocalist). Net zoals het bij de psalmen ook niet het geval is: christelijke teksten zijn niet louter en alleen 'Ik ben zo blij, halleluja' (x1000) teksten. Ik vind het een mooi lied en ook een mooi album, zeker als je de achtergrond van die man kent, hele nare dingen die hij in zijn leven mee gemaakt heeft waarmee hij worstelde en in deze narigheid toch God vindt. Juist in die ellende is Hij er voor hem. (Fifteen Rhema) [...] Manifestations of Your grace fill me Revelations of forgiveness wounds healed by wounds The Father's mercy Peace beyond understanding love from You That I don't deserve Don't deserve [4x] I shut my eyes I still my feelings Feelings, feelings Listening with closed eyes I rest in Your guidance I rest in Your guidance Trusting You Sensing You I listen and hear Abide in me [4x] Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 27 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2008 Quote: Op maandag 27 oktober 2008 22:10:00 schreef Machiavelli het volgende: onverstaandbaar Wattes? Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 27 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2008 Quote: Op dinsdag 28 oktober 2008 00:45:00 schreef AndreasJ het volgende: [...] Wattes? Wees toch niet zo'n vrijgemaakte mierenn**ker. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 27 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2008 Quote: Op dinsdag 28 oktober 2008 00:47:49 schreef Machiavelli het volgende: [...]Wees toch niet zo'n vrijgemaakte mierenn**ker. Ja, artikel 31 gaat nu gewoon eenmaal over het hanteren van de taalregels. Oja, voor de topicstarter, je moet eens Vomitorial Corpulence luisteren, als je het toch hebt over grunten in een christelijke band. Dat is wel de extreemste grunt in een christelijke band die ik ben tegengekomen. Link naar bericht Deel via andere websites
Borkdude 0 Geplaatst 28 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2008 Grunten kan heel ontspannend werken. Ook kan ik er wel van genieten. Dus tja, lijkt me wel kunnen in het kader van 'alles is geoorloofd, maar niet alles is nuttig'. Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 28 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2008 Grunten kan leuk zijn, maar ook heel irritant. Zo vind ik paramaecium snel irriteren, of eigenlijk meteen, maar de death growls in slechtvalk(storms enzo) vind ik geweldig Dus het ligt er net aan hoe en wanneer het gebracht wordt in combinatie met de muziek. En inderdaad dat geschreeuw van kutless is meer een scream.. Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 28 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2008 rare poll weer, Het kan toch ook niet christelijk maar wel mooi zijn. Of Wel christelijk, niet mooi maar ook niet hoofdpijnopwekkend? Pff, hebben die mensen geen middelbare school gedaan ofzo? Daar leer je toch enquetes opstellen en hoe je een meerkeuze vraag maakt daarbij? pff... En hoe kun je nou christelijk geluiden uit brengen? Door te bidden voordat je het zegt? DAt wordt een sloom liedje dan. Link naar bericht Deel via andere websites
Henriëtte 0 Geplaatst 28 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2008 Grunten Ik vind het alleen maar geweldig dat christelijke bands dat ook doen. Het laat dan zien dat het niet iets anti/niet-christelijks is en ook heus in andere sferen van muziek kan voorkomen. Dat wat een band niet of wel christelijk maakt, is de tekst, niet de manier van zingen Link naar bericht Deel via andere websites
4given 0 Geplaatst 28 oktober 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2008 Nou ok. Dank jullie wel dan om dat uit te leggen Verder, ik vind het vreselijk en zou er nooit naar luisteren xD Alleen een beetje bij kutless. Maar dat komt ook meer beetje in de richting van screame (A) God bless!!! =D Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 28 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2008 Het is een kwesite van smaak, zoals altijd. En net als bij opera moet je het leren luisteren, en het leren te verstaan. Alhoewel ik dan toch een grunt of scream prefereer Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 28 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2008 Quote: Op dinsdag 28 oktober 2008 21:56:49 schreef 4given het volgende: Nou ok. Dank jullie wel dan om dat uit te leggen Verder, ik vind het vreselijk en zou er nooit naar luisteren xD Alleen een beetje bij kutless. Maar dat komt ook meer beetje in de richting van screame (A) God bless!!! =D Goed zo! Vooral luisteren. Dan wen je vanzelf en ga je op betere muziek over. Ik had vroeger ook niks met dergelijke manieren van geluid produceren. Die ZAO dat ik poste: toen ik het voor het eerst luisterde was het me veel te hard. Maar na een tijdje andere muziek te hebben geluisterd die ook niet heel soft was en ik wel vet vond, kwam ik ZAO opnieuw tegen en sinds dien is het één van mijn favoriete bands. Deze band is seculier, maar niet fout. Zat zelfs bij een christelijk label, het zelfde als kutless . Deze band vond ik vroeger erg goed. Dit is hardcore(punk). Stretch arm strong. Als je het leuk vindt klinken, dan kan het misschien een leuk opstapje zijn voor de waardering van hardere muziek link Link naar bericht Deel via andere websites
Archillion 0 Geplaatst 28 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2008 Mijn mening is dat grunten een goede toevoeging is bij bepaalde metalsoorten, maar als grunt de lead vocal is, word het al snel saai voor mij. Epica is een goed voorbeeld van hoe het wel kan. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 29 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2008 Grunten moet je erg leren waarderen. Ik weet eigenlijk niet wanneer ik de eerste grunts ging waarderen, ik denk bij de eerste twee albums van Sirenia, daar is het echt een toegevoegde waarde. In die tijd begon ik ook In Flames en Dark Tranquility te luisteren, vooral omdat de melodie en het ritme van die twee bands (en het genre an sich ook wel) erg mooi vind. Ik vond die grunts alleen foeilelijk, na ongeveer 4 jaar ben ik onderhand over/om.. Power metal luister ik nog weinig, het is vooral doomdeath wat ik enorm waardeer en ik daar ook de grunts een toegevoegde waarde vind. Het liefst heb ik echter dat mannen en vrouwen gewoon zingen, maar die (metal) muziek vind ik vaak net niet leuk genoeg (uitzonderingen daar gelaten) om heel erg veel te luisteren. Het liefst heb ik dus ook gewoon afwisseling.. Tipjes voor Lord Voldemort: Opeth, Scar Symmetry en Sirenia eens proberen Link naar bericht Deel via andere websites
Clyppan 0 Geplaatst 29 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2008 Quote: Op woensdag 29 oktober 2008 13:19:04 schreef Raido het volgende: Grunten moet je erg leren waarderen. link Het lijkt steeds vaker van toepassing bij uitspraken op dit forum; maar het maakt niet uit wat voorn verschijnsel we nemen... hoe vaker je er mee in aanraking komt, hoe positiever je er over gaat denken.. begrijp alleen nooit waarom de uitspraak positief gezien dient te worden.. 'je moet het leren drinken' 'je moet het leren waarderen'... iets is in weze smerig, daar is schijnbaar iedereen het over eens, en alleen door er veel mee in aanraking te komen en jezelf te 'dwingen' ga je het waarderen. Blijft toch apart. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 29 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2008 Mjah, daar heeft muziek een handje van, zo heb ik een aantal bands niet leuk gevonden, maar sprak iets mij aan in een andere band die ook iets gemeenschappelijks had met de eerste band(meestal zitten aar meerdere bands tussen trouwens), die me dan opeens wel aanspreekt. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten