Spring naar bijdragen

openbaring 13:18


Aanbevolen berichten

In de Griekse Grondtekst heb ik in openbaring 13:18 de 3 volgende tekens gelezen.

link

link

link

( het gaat om de kleine letter en het zijn 3 tekens die naast elkaar staan in de volgorde van de links. ( ik kon geen plaatje krijgen waar ze alle 3 op staan )

dit verbaasde mij nogal:

vergelijk het plaatje achter de volgende link es met de tweede link.

link

en het derde teken is mij niet duidelijk:

zijn deze tekens Arabisch schrift en kan iemand Arabisch?

Ik zou graag willen weten wat deze tekens betekenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gewoon griekse letters link

En dat je meent overeenkomsten te zien is niet zo gek: "Het Fenicische alfabet is het alfabet dat gebruikt werd door de Feniciërs om hun taal mee weer te geven. Het is minstens 3500 jaar oud en men veronderstelt dat het Griekse alfabet van dit Fenicische alfabet is afgeleid, alsmede het Aramese/Hebreeuwse, Arabische en tal van andere alfabetten."

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

In de Griekse Grondtekst heb ik in openbaring 13:18 de 3 volgende tekens gelezen.

[...]

en het derde teken is mij niet duidelijk:

zijn deze tekens Arabisch schrift en kan iemand Arabisch?

Ik zou graag willen weten wat deze tekens betekenen.

Verassing. De Griekse openbaring, bevat ook aramese tekens, bijvoorbeeld, de 'alfa en omega' (eerste en laatste alfabet) daar staat alfa voluit, maar omega als enkele letter ipv voluit geschreven. Het (niet) toeval wil dat de Griekse Omega, erg lijkt op het Aramese Tav (Arabisch/Aramees/Hebreeuws) de laatste drie talen zijn gewoon semitisch.

Hier heb je openbaring 13:18 in het Aramees.

opb13_18.jpg

Maar neem van mij aan, er staat niet 'allah akbar' in de bijbel hoor! smile.gif

Dat is een islamitische, religieuze uiting, die je in het boek van de joden en joodse christenen, die God in de tijd van Jezus, Aloha en Mar-Jah noemden, niet zult vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Gast Anon_phpbb

Quote:

De kaaba zou volgens overleveringen gevallen zijn uit de Hemel. Ik weet er niet zoveel van, moet je maar googlen.
knipoog_dicht.gif

Klinkt bekend in de oren. widegrin.gif

Handelingen 19

35 De burgermeester van de stad kalmeerde hen uiteindelijk en zei: "Mannen van Efeze, wie onder mensen weet niet dat de stad van de Efezen de zetel is van groots Artemis en dat haar beeld uit de hemel viel?

Ik geloof dat de goden, ons nogal graag bekogelen, waarna de mensen op hun diepst neerbuigen ter aarde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid