Spring naar bijdragen

Eternal God


Aanbevolen berichten

Ik kan het niet bevatten, maar ik kan het wel geloven. Wij zijn schepsels die een moment op aarde zijn, wij hebben een begin en een eind. Daarom kunnen wij oneindigheid en eeuwigheid zo moeilijk, of ook helemaal niet, begrijpen. Maar de God die alles schiep, ook de tijd, was er altijd en zal er altijd zijn. Geen begin, geen eind - ook al snappen wij dat nu nog niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Laat de mens beseffen dat zijn/haar verstand niet toereikend is om te weten dat Eeuwigheid Gods oneindig is,in die eeuwigheid staat de mens ook in principe,allen zit te vast in het stoffelijke,de stoffelijkheid voor bij ziet men een glimp van Eeuwigheid van Hem dus die zich voor mensen present steld in de gedaante en onder de gedaante van Brood en Wijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:Op donderdag 25 september 2008 20:42:28 schreef NT het volgende:Kan iemand mij deze zin uitleggen, ik kan het namelijk nog niet bevatten, misschien wel nooit.God bestaat van eeuwigheid tot eeuwigheid.A.I.D.I.E.S.Hoi, dat is een semitische uitdrukking.'Van de eeuwigheid in eeuwigheden.'In het Syrisch "l´alam ´almiyn" (Aramees was de taal van Jezus)Deze frase werd ook gebruikt voor grote koningen, zoals Xerxes 'o Koning, leef tot in de eeuwigheid van eeuwigheden!' Het is een benadrukking (2x) wat in onze taal zou volstaan"Leef eeuwig!" En die discussie, of God een begin heeft heeft hiermee te maken. Als God geen begin heeft, dan kan het best zijn dat hij ook geen eind heeft (understatement). De Vader is geen materie, geen energie, maar hij is de bron ervan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid