nt-del 0 Geplaatst 25 september 2008 Rapport Share Geplaatst 25 september 2008 Kan iemand mij deze zin uitleggen, ik kan het namelijk nog niet bevatten, misschien wel nooit. God bestaat van eeuwigheid tot eeuwigheid. A.I.D.I.E.S. Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 25 september 2008 Rapport Share Geplaatst 25 september 2008 God staat buiten de tijd Link naar bericht Deel via andere websites
nt-del 0 Geplaatst 25 september 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 september 2008 Bevat jij dat? A.I.D.I.E.S. Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 25 september 2008 Rapport Share Geplaatst 25 september 2008 Misschien heb je hier wat aan link En nee, voor mij is het te groot om te bevatten, maar ik ben dan ook veel te klein om God te bevatten en ik heb daar inmiddels ook veel minder behoefte aan als dat ik weleens heb gehad. Link naar bericht Deel via andere websites
audacity 0 Geplaatst 25 september 2008 Rapport Share Geplaatst 25 september 2008 Admod note: Anomalie op dit forum definiëren we christelijk binnen de kaders van de 12 artikelen. Alles wat niet binnen de 12 artikelen valt zal worden verwijderd. Wil je toch zaken bespreken die niet binnen de kaders van de 12 artikelen vallen, dan verwijs ik je naar het subforum wereldreligie Link naar bericht Deel via andere websites
Anomalie 0 Geplaatst 25 september 2008 Rapport Share Geplaatst 25 september 2008 --- al goed Link naar bericht Deel via andere websites
Aviator 0 Geplaatst 25 september 2008 Rapport Share Geplaatst 25 september 2008 @ Anomalie: Het is niet de bedoeling om discussies te gaan voeren over mod acties, daarvoor kun je met de crew mailen. Op deze manier gaat het ten koste van het topic. Link naar bericht Deel via andere websites
audacity 0 Geplaatst 25 september 2008 Rapport Share Geplaatst 25 september 2008 Admod note: als de crew posts weghaalt is het niet de bedoeling dat je ze nog een keer plaatst Link naar bericht Deel via andere websites
anastasia 0 Geplaatst 25 september 2008 Rapport Share Geplaatst 25 september 2008 VErschillende manieren om er tegen aan t ekijken: God bestaat altijd. Er is geen niet bestaan van God Mensen zijn eindig, God is eeuwig, wij denken in tijd, God niet al kan hij wel in de tijd handelen en zijn. Link naar bericht Deel via andere websites
Esther 0 Geplaatst 25 september 2008 Rapport Share Geplaatst 25 september 2008 Ik kan het niet bevatten, maar ik kan het wel geloven. Wij zijn schepsels die een moment op aarde zijn, wij hebben een begin en een eind. Daarom kunnen wij oneindigheid en eeuwigheid zo moeilijk, of ook helemaal niet, begrijpen. Maar de God die alles schiep, ook de tijd, was er altijd en zal er altijd zijn. Geen begin, geen eind - ook al snappen wij dat nu nog niet. Link naar bericht Deel via andere websites
Taam 1 Geplaatst 25 september 2008 Rapport Share Geplaatst 25 september 2008 Admod note: offtopic posts verwijderd * Tamar herhaalt karin even. "Anomalie op dit forum definiëren we christelijk binnen de kaders van de 12 artikelen. Alles wat niet binnen de 12 artikelen valt zal worden verwijderd." Link naar bericht Deel via andere websites
Sacerdos 0 Geplaatst 25 september 2008 Rapport Share Geplaatst 25 september 2008 Laat de mens beseffen dat zijn/haar verstand niet toereikend is om te weten dat Eeuwigheid Gods oneindig is,in die eeuwigheid staat de mens ook in principe,allen zit te vast in het stoffelijke,de stoffelijkheid voor bij ziet men een glimp van Eeuwigheid van Hem dus die zich voor mensen present steld in de gedaante en onder de gedaante van Brood en Wijn. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 26 september 2008 Rapport Share Geplaatst 26 september 2008 Quote:Op donderdag 25 september 2008 20:42:28 schreef NT het volgende:Kan iemand mij deze zin uitleggen, ik kan het namelijk nog niet bevatten, misschien wel nooit.God bestaat van eeuwigheid tot eeuwigheid.A.I.D.I.E.S.Hoi, dat is een semitische uitdrukking.'Van de eeuwigheid in eeuwigheden.'In het Syrisch "l´alam ´almiyn" (Aramees was de taal van Jezus)Deze frase werd ook gebruikt voor grote koningen, zoals Xerxes 'o Koning, leef tot in de eeuwigheid van eeuwigheden!' Het is een benadrukking (2x) wat in onze taal zou volstaan"Leef eeuwig!" En die discussie, of God een begin heeft heeft hiermee te maken. Als God geen begin heeft, dan kan het best zijn dat hij ook geen eind heeft (understatement). De Vader is geen materie, geen energie, maar hij is de bron ervan. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten