Spring naar bijdragen

Christendom


Aanbevolen berichten

Tot welke kerk behoor je, en waarom?

Wat doe je aan de kerk, woon je de kerkdienst bij, doe je aan de sacramenten, welke sacramenten, en waarom?

Er zijn volgens mij wel topics hierover, maar die zijn volgens mij allemaal opgehouden, niemand heeft al sinds een tijdje niet meer gereageerd daar, dus als ik een reactie plaats, komt misschien niemand daar nooit weer met een tegenreactie omdat die topics allang ' dood' en of ' uitgestorven''zijn, ze bestaan overigens nog wel, staat geen slotje op.

Vandaar.

Alles is denk ik en sorry.

Okee>

Ik ben van de:

Syrisch Orthodoxe Kerk van Antiochië

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik behoor tot de Kerk van Jezus Christus, omdat ik een lid ben van het Lichaam van Christus. Ik woon onder andere samenkomsten bij van de Kerk. Ik weet niet precies wat je onder sacramenten verstaat, maar ik gedenk onder meer het Verbond (zoals sommigen eucharistie/avondmaal noemen).

Wat zeg je Barba Papa, jou kerk zegt me eigenlijk niks, behoor je dan tot het Protestantisme?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wat zeg je Barba Papa, jou kerk zegt me eigenlijk niks, behoor je dan tot het Protestantisme?

Barbapapa behoort tot het protestantisme ja. Of specifieker gezegd tot een evangelisch/charismatische beweging die het zgn. welvaartsevangelie prediken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Barba Papa, ik moet je kunnen plaatsen in een van de acht christelijke denominaties

Behoor jij tot het

1. Protestantime

2. Restorationism

3. Anabaptism

4. Katholicisme

5. Oriental Orthodox

6. Oosters Orthodox

7. Assyrian

8. Anglicanisme

Tot welk van deze 8 groepen behoor jij nou+

Kun jij mij zeggen tot welke groep jij behoort

Ben jij Katholiek of Orthodox, kun je dat dan i.ig. wel zeggen

Alles is denk ik en sorry

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Volgens mij waren de discipelen Nederlands Hervormd
knipoog_dicht.gif

Welke discipelen? Als het goed is, zijn er miljarden.

Discipelen zijn inderdaad hervormd.

Rom 12,2

En wordt niet gelijkvormig aan deze wereld, maar wordt hervormd door de vernieuwing van uw denken, opdat gij moogt erkennen wat de wil van God is, het goede, welgevallige en volkomene.


Samengevoegd:

Quote:

Barba Papa, ik moet je kunnen plaatsen in een van de acht christelijke denominaties

Behoor jij tot het

1. Protestantime

2. Restorationism

3. Anabaptism

4. Katholicisme

5. Oriental Orthodox

6. Oosters Orthodox

7. Assyrian

8. Anglicanisme

Tot welk van deze 8 groepen behoor jij nou+

Kun jij mij zeggen tot welke groep jij behoort

Ben jij Katholiek of Orthodox, kun je dat dan i.ig. wel zeggen

Alles is denk ik en sorry

Ik ben Katholiek en Orthodox.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Barbapapa behoort tot het protestantisme ja. Of specifieker gezegd tot een evangelisch/charismatische beweging die het zgn. welvaartsevangelie prediken.

Naar mijn idee is het woord 'welvaartsevangelie' niet correct.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:Op woensdag 10 september 2008 21:23:12 schreef NT het volgende:Tot welke kerk behoor je, en waarom?Wat doe je aan de kerk, woon je de kerkdienst bij, doe je aan de sacramenten, welke sacramenten, en waarom?Er zijn volgens mij wel topics hierover, maar die zijn volgens mij allemaal opgehouden, niemand heeft al sinds een tijdje niet meer gereageerd daar, dus als ik een reactie plaats, komt misschien niemand daar nooit weer met een tegenreactie omdat die topics allang ' dood' en of ' uitgestorven''zijn, ze bestaan overigens nog wel, staat geen slotje op.Vandaar.Alles is denk ik en sorry.Okee>Ik ben van de:Syrisch Orthodoxe Kerk van Antiochië, ik wil niet zeuren, maar ik reageer niet meer in je "geloof ik wel genoeg"-topic, als je niet stopt met dit soort topics. Werk eerst aan jezelf, voor je je druk maakt om anderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat zeg je Barbapapa, je bent Katholiek en Orthodox, wat bedoel je daar mee, dat kan helemaal niet

Geloofsbelijdenis van Nicea: alle christenen behoren tot "één heilige algemene katholieke Kerk"

or·tho·dox bn, bw zich stipt houdend aan de (religieuze) bepalingen en voorschriften; rechtzinnig

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Diakio, ik vindt het leuk, ook al bekeer ik niemand, ik vindt het leuk om mij ergens mee bezig te houden, ik ben een beetje autistisch denk ik.

Dat is jouw keuze, en die respecteer ik. Maar respecteer dan ook dat mijn conclusie is dat je mijn hulp verder niet wil.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat is jouw keuze, en die respecteer ik. Maar respecteer dan ook dat mijn conclusie is dat je mijn hulp verder niet wil.

Waarop Baseer je dat, hoe kan ik je hulp dan krijgen, luister betekent dit dat ik dus geen onzinnige topics meer mag openen, bedoel je?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid