nt-del 0 Geplaatst 10 september 2008 Rapport Share Geplaatst 10 september 2008 Tot welke kerk behoor je, en waarom? Wat doe je aan de kerk, woon je de kerkdienst bij, doe je aan de sacramenten, welke sacramenten, en waarom? Er zijn volgens mij wel topics hierover, maar die zijn volgens mij allemaal opgehouden, niemand heeft al sinds een tijdje niet meer gereageerd daar, dus als ik een reactie plaats, komt misschien niemand daar nooit weer met een tegenreactie omdat die topics allang ' dood' en of ' uitgestorven''zijn, ze bestaan overigens nog wel, staat geen slotje op. Vandaar. Alles is denk ik en sorry. Okee> Ik ben van de: Syrisch Orthodoxe Kerk van Antiochië Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 10 september 2008 Rapport Share Geplaatst 10 september 2008 Ik behoor tot de Kerk van Jezus Christus, omdat ik een lid ben van het Lichaam van Christus. Ik woon onder andere samenkomsten bij van de Kerk. Ik weet niet precies wat je onder sacramenten verstaat, maar ik gedenk onder meer het Verbond (zoals sommigen eucharistie/avondmaal noemen). Link naar bericht Deel via andere websites
nt-del 0 Geplaatst 10 september 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 september 2008 Quote: Op woensdag 10 september 2008 21:29:11 schreef Barbapapa het volgende: Ik behoor tot de Kerk van Jezus Christus, omdat ik een lid ben van het Lichaam van Christus. Ik woon onder andere samenkomsten bij van de Kerk. Ik weet niet precies wat je onder sacramenten verstaat, maar ik gedenk onder meer het Verbond (zoals sommigen eucharistie/avondmaal noemen). Wat zeg je Barba Papa, jou kerk zegt me eigenlijk niks, behoor je dan tot het Protestantisme? Link naar bericht Deel via andere websites
bartus3 0 Geplaatst 10 september 2008 Rapport Share Geplaatst 10 september 2008 ik sluit me aan bij barbapapa. ik kerk bij een baptisten gemeente. Link naar bericht Deel via andere websites
Dannyr 37 Geplaatst 10 september 2008 Rapport Share Geplaatst 10 september 2008 Ik ga naar een baptistengemeente, maar ik noem me liever christen dan baptist, ik hou namelijk niet zo van dat hokjes denken. Nog mooier verwoord ik ben lid van het lichaam van Christus, net als Barbapapa! Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 10 september 2008 Rapport Share Geplaatst 10 september 2008 Quote: Op woensdag 10 september 2008 21:30:03 schreef NT het volgende: [...] Wat zeg je Barba Papa, jou kerk zegt me eigenlijk niks, behoor je dan tot het Protestantisme? Het is de Kerk die in de Bijbel beschreven staat. (In de tijd van de Bijbel was er denk ik nog geen protestantisme ) Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 10 september 2008 Rapport Share Geplaatst 10 september 2008 Quote: Op woensdag 10 september 2008 21:30:03 schreef NT het volgende: [...] Wat zeg je Barba Papa, jou kerk zegt me eigenlijk niks, behoor je dan tot het Protestantisme? Barbapapa behoort tot het protestantisme ja. Of specifieker gezegd tot een evangelisch/charismatische beweging die het zgn. welvaartsevangelie prediken. Link naar bericht Deel via andere websites
Dannyr 37 Geplaatst 10 september 2008 Rapport Share Geplaatst 10 september 2008 Quote: Op woensdag 10 september 2008 21:36:22 schreef Barbapapa het volgende: [...] Het is de Kerk die in de Bijbel beschreven staat. (In de tijd van de Bijbel was er denk ik nog geen protestantisme ) Volgens mij waren de discipelen Nederlands Hervormd Link naar bericht Deel via andere websites
nt-del 0 Geplaatst 10 september 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 september 2008 Barba Papa, ik moet je kunnen plaatsen in een van de acht christelijke denominaties Behoor jij tot het 1. Protestantime 2. Restorationism 3. Anabaptism 4. Katholicisme 5. Oriental Orthodox 6. Oosters Orthodox 7. Assyrian 8. Anglicanisme Tot welk van deze 8 groepen behoor jij nou+ Kun jij mij zeggen tot welke groep jij behoort Ben jij Katholiek of Orthodox, kun je dat dan i.ig. wel zeggen Alles is denk ik en sorry Link naar bericht Deel via andere websites
Renaldo 0 Geplaatst 10 september 2008 Rapport Share Geplaatst 10 september 2008 Quote: Op woensdag 10 september 2008 21:42:00 schreef NT het volgende: Barba Papa, ik moet je kunnen plaatsen in een van de acht christelijke denominaties Waarom is dat, dat je dat moet? Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 10 september 2008 Rapport Share Geplaatst 10 september 2008 Quote: Op woensdag 10 september 2008 21:40:46 schreef Dannyr het volgende: [...] Volgens mij waren de discipelen Nederlands Hervormd Welke discipelen? Als het goed is, zijn er miljarden. Discipelen zijn inderdaad hervormd. Rom 12,2 En wordt niet gelijkvormig aan deze wereld, maar wordt hervormd door de vernieuwing van uw denken, opdat gij moogt erkennen wat de wil van God is, het goede, welgevallige en volkomene. Samengevoegd: Quote: Op woensdag 10 september 2008 21:42:00 schreef NT het volgende: Barba Papa, ik moet je kunnen plaatsen in een van de acht christelijke denominaties Behoor jij tot het 1. Protestantime 2. Restorationism 3. Anabaptism 4. Katholicisme 5. Oriental Orthodox 6. Oosters Orthodox 7. Assyrian 8. Anglicanisme Tot welk van deze 8 groepen behoor jij nou+ Kun jij mij zeggen tot welke groep jij behoort Ben jij Katholiek of Orthodox, kun je dat dan i.ig. wel zeggen Alles is denk ik en sorry Ik ben Katholiek en Orthodox. Link naar bericht Deel via andere websites
nt-del 0 Geplaatst 10 september 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 september 2008 Barbapapa, jij behoort dus niet tot een van de acht christelijke groeperingen, begrijp ik het goed? Samengevoegd: Wat zeg je Barbapapa, je bent Katholiek en Orthodox, wat bedoel je daar mee, dat kan helemaal niet Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 10 september 2008 Rapport Share Geplaatst 10 september 2008 Quote: Op woensdag 10 september 2008 21:40:22 schreef Machiavelli het volgende: [...] Barbapapa behoort tot het protestantisme ja. Of specifieker gezegd tot een evangelisch/charismatische beweging die het zgn. welvaartsevangelie prediken. Naar mijn idee is het woord 'welvaartsevangelie' niet correct. Link naar bericht Deel via andere websites
diakio 0 Geplaatst 10 september 2008 Rapport Share Geplaatst 10 september 2008 Quote:Op woensdag 10 september 2008 21:23:12 schreef NT het volgende:Tot welke kerk behoor je, en waarom?Wat doe je aan de kerk, woon je de kerkdienst bij, doe je aan de sacramenten, welke sacramenten, en waarom?Er zijn volgens mij wel topics hierover, maar die zijn volgens mij allemaal opgehouden, niemand heeft al sinds een tijdje niet meer gereageerd daar, dus als ik een reactie plaats, komt misschien niemand daar nooit weer met een tegenreactie omdat die topics allang ' dood' en of ' uitgestorven''zijn, ze bestaan overigens nog wel, staat geen slotje op.Vandaar.Alles is denk ik en sorry.Okee>Ik ben van de:Syrisch Orthodoxe Kerk van Antiochië, ik wil niet zeuren, maar ik reageer niet meer in je "geloof ik wel genoeg"-topic, als je niet stopt met dit soort topics. Werk eerst aan jezelf, voor je je druk maakt om anderen. Link naar bericht Deel via andere websites
nt-del 0 Geplaatst 10 september 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 september 2008 Diakio, ik vindt het leuk, ook al bekeer ik niemand, ik vindt het leuk om mij ergens mee bezig te houden, ik ben een beetje autistisch denk ik. Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 10 september 2008 Rapport Share Geplaatst 10 september 2008 Wat wil je met dit topic nu bereiken? Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 10 september 2008 Rapport Share Geplaatst 10 september 2008 Quote: Op woensdag 10 september 2008 21:45:02 schreef NT het volgende: Wat zeg je Barbapapa, je bent Katholiek en Orthodox, wat bedoel je daar mee, dat kan helemaal niet Geloofsbelijdenis van Nicea: alle christenen behoren tot "één heilige algemene katholieke Kerk" or·tho·dox bn, bw zich stipt houdend aan de (religieuze) bepalingen en voorschriften; rechtzinnig Link naar bericht Deel via andere websites
nt-del 0 Geplaatst 10 september 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 september 2008 Ik ben een beetje autistisch denk ik Michiel Link naar bericht Deel via andere websites
diakio 0 Geplaatst 10 september 2008 Rapport Share Geplaatst 10 september 2008 Quote: Op woensdag 10 september 2008 21:53:08 schreef NT het volgende: Diakio, ik vindt het leuk, ook al bekeer ik niemand, ik vindt het leuk om mij ergens mee bezig te houden, ik ben een beetje autistisch denk ik. Dat is jouw keuze, en die respecteer ik. Maar respecteer dan ook dat mijn conclusie is dat je mijn hulp verder niet wil. Link naar bericht Deel via andere websites
nt-del 0 Geplaatst 10 september 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 september 2008 Quote: Op woensdag 10 september 2008 21:55:46 schreef diakio het volgende: [...] Dat is jouw keuze, en die respecteer ik. Maar respecteer dan ook dat mijn conclusie is dat je mijn hulp verder niet wil. Waarop Baseer je dat, hoe kan ik je hulp dan krijgen, luister betekent dit dat ik dus geen onzinnige topics meer mag openen, bedoel je? Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 10 september 2008 Rapport Share Geplaatst 10 september 2008 Quote: Op woensdag 10 september 2008 21:45:02 schreef NT het volgende: Barbapapa, jij behoort dus niet tot een van de acht christelijke groeperingen, begrijp ik het goed? Ik behoor tot het Lichaam van Jezus Christus. Is dat goed genoeg? Link naar bericht Deel via andere websites
nt-del 0 Geplaatst 10 september 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 september 2008 Luister Barbapapa, als jij dan toch Orthodox en of Katholiek bent, hoe heet die Katholieke dan wel Orthodoxe Kerk van jou, dan wel? Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 10 september 2008 Rapport Share Geplaatst 10 september 2008 Kerk van Jezus Christus. Link naar bericht Deel via andere websites
diakio 0 Geplaatst 10 september 2008 Rapport Share Geplaatst 10 september 2008 Quote: Op woensdag 10 september 2008 21:56:58 schreef NT het volgende: [...] Waarop Baseer je dat, hoe kan ik je hulp dan krijgen, luister betekent dit dat ik dus geen onzinnige topics meer mag openen, bedoel je? dat bedoel ik. Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 10 september 2008 Rapport Share Geplaatst 10 september 2008 Admod note: Op de man spelende postings verwijderd. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten