Spring naar bijdragen

De scheidingsmakelaar en lenen.nl


Aanbevolen berichten

Stelling:

Bedrijven als de scheidingsmakelaar en lenen.nl moeten verboden worden, daar ze scheidingen, schulden ed bevorderen.

Onderbouwing: scheiden is niet christelijk verantwoord, en al was dat het, dan is het nog niet wenselijk dat mensen trouwen, en weer scheiden als het even minder gaat. Wat heeft het huwelijk dan voor nut? Eventuele kinderen raken erdoor beschadigd, ook al heeft recent onderzoek aangetoond dat scheidingen minder belastend zijn voor kinderen dan gedacht.

Lenen.nl promoot lenen terwijl je geen geld hebt. 'Dankzij lenen.nl hebben we toch een nieuwe keuken kunnen kopen.smile.gif' Wáárom een nieuwe keuken als je oude het nog doet en je geen geld hebt voor een nieuwe. Als je geen geld hebt heb je geen geld, en dan kan je dus ook geen lening betalen. Het zal je verbazen hoeveel mensen zich door dit soort reclames laten inpakken, en tóch vanalles gaan kopen met een lening, terwijl ze eigenlijk geen geld hebben.

Mijn argumentatie is zeer waarschijnlijk erg incompleet, dus meer argumenten mogen gegeven worden, net als dat ik graag weerleggingen zou zien. Ga je gang.smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat lenen.nl daar wordt ik inderdaad flauw van. Aan de andere kant: mensen die al dikke schulden hebben krijgen echt geen lening aangezien er altijd wordt getsjekt bij het BKR. Dus die mensen worden al tegen zichzelf in bescherming genomen. Wat anderen doen moeten ze lekker zelf weten.

Maar de scheidingsmakelaar is zo'n heel slecht idee nog niet. Als mensen dan toch gaan scheiden is iemand die je daarbij helpt om alles zo netjes en goed mogelijk te regelen lijkt me in het belang van beide partners en evt kinderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

God zegt in Zijn woord dat het een vloek is wanneer je moet lenen.

Deut. 28

44a Hij zal u te leen geven, maar gij niet aan hem

Daarnaast is het een zegen als je kunt uitlenen.

Deut. 28

12 De HERE zal zijn rijke schatkamer, de hemel, voor u openen om op zijn tijd de regen voor uw land te geven en al het werk uwer handen te zegenen, zodat gij aan vele volken zult uitlenen zonder zelf te leen te ontvangen.

Gelukkig is Jezus Christus gekomen om elke vloek op Zich te nemen en om zegen te geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Scheidingsmakelaar zorgt niet voor scheidingen, mensen die huwelijken sluiten zorgen voor de uiteindelijke scheiding.

Wat betreft lening-reclames en lening-sites vindt ik dat de overheid best wat meer beperkingen mag op leggen.. met alle respect, de gemiddelde Nederlander is niet altijd even slim.. bedrijven die daar op zo'n schaamtevolle manier op in springen en mensen bewust schulden aan meten moeten daar minder makkelijk mee weg kunnen komen.. beetje naastenliefde is toch niet zo veel gevraagd puh2.gif .

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid