diakio 0 Geplaatst 6 september 2008 Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 Rooms-Katholieke Kerk Katholiek Oratorium Heilige Pius V Nederlands Katholieke Kerk Onafhankelijk (Oud) Rooms-Katholieke Kerk Orde van St. Basilius te Zaandam Oud Heilig Katholieke kerk van Nederland Oud Rooms-Katholieke Kerk Priesterbroederschap Sint Pius X Onafhankelijke Katholieke Kerk Autonoom Katholieke Kerk Oud-Katholieke Kerk in Nederland Oud-Episcopaal Katholieke Kerk Nederlands-Katholieke Kerk in Apostolische successie van de H. Zetel van Antiochië Orthodox-Katholieke Kerk in Nederland Jurisdictie Oecumenisch Patriarchaat van Constantinopel Jurisdictie Autonoom Aartsbisdom van parijs en West-Europa in obediëntie van het Oecumenisch Patriarchaat van Constantinopel Jurisdictie patriarchaat Moskou Jurisdictie Russisch-Orthodoxe Kerk in het buitenland Jurisdictie Servisch-Orthodoxe Kerk Jurisdicttie Patriarchaat van Bulgarije Jurisdictie Autocefale Kerk van Roemenie Armeens-Apostolische Kerk Eritrese Orthodoxe Tewadho Kerk Ethiopisch Orthodoxe Kerk Koptisch Orthodoxe Kerk Syrisch-Orthodoxe Kerk, Patriarchaat Antiochië Onafhankelijke Syrisch-Orthodoxe Kerken Convent van de Heilige Johannes Apostel en Evangelist Sint Charbel Syrisch-Orthodoxe Kerk Broederschap van Christus de Redder Hersteld Hervormde Kerk Voortgezette Gereformeerde Kerken in Nederland Protestantse Kerk in Nederland Gereformeerde Kerken vrijgemaakt Gereformeerde Kerken (hersteld) Nederlands Gereformeerde Kerken De Christelijk Gereformeerde Kerken in Nederland Gereformeerd Appèl Alle-Dag-Kerk Gereformeerde Gemeenten in Nederland Gereformeerde Gemeenten in Nederland (buiten synodaal verband) Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland De Remonstrantse Broederschap Vrijzinnige Geloofsgemeenschap NPB Vrijzinnige Geloofsgemeenschap Flevoland De Vrije Gemeente Moreel Beraad te Den Haag Vrije Gemeente van Religieus Humanisten Twente Unie van Baptistengemeenten in Nederland Broederschap van Baptistengemeenten in Nederland Zevendedags Baptisten Gemeenten Verenigde Pinkster- en Evangeliegemeenten Kerkgenootschap De Spade Regen Gemeente Nederland Rafaël Nederland Federatie van Morgenstondgemeenten Johan Maasbach Wereldzending Victory Outreach Church Newfrontiers Bethel Pinksterkerk Nederland Bethel Pentacostal Temple Fellowship Nederland Volle Evangelie Bethel Kerk Toronto-Blessing Vineyard Christelijke Gemeenschap De Pinksterbeweging \"Kom en Zie\" Pinkstergemeenten Evangelie Gemeente De Deur Bond van Vrije Evangelische Gemeenten in Nederland Federatie van Vrije Evangelische Gemeenten in Nederland Vrije Zendingsgemeente Gemeente Gods in Nederland Gemeente Gods (Anderson) CAMA Gemeenten Nederland Beréa-Gemeenschap Wereldwijde Kerk van God The United Church of God - Holland Church of God International Capitol Royal Dynasty Faith Evangelistic Association Stichting Hour of Power Nederland Het Religieus Genootschap der Vrienden Vergadering van Gelovigen Kerkgenootschap der Zevende-Dags Adventisten Zevende-Dags Adventisten Reformatiebeweging Jehovah's Getuigen Het Zoeklicht Gemeente des Heeren Zendingswerk Middernachtsroep Getuigenis en Eenheid De Kerk van jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen Algemene Kerk van het Nieuwe Jeruzalem Des Heren Nieuwe Kerk zijnde Nova Hierosolyma Lorber Stichting voor het Nederlands taalgebied De Eeuw van Christus Universeel Leven Verenigingskerk Graalsbeweging in Nederland Stichting \"Uit de Bron van Christus\" Kerk van Jezus Christus op aarde door zijn bijzondere afgezant Simon Kimbangu Raeliaanse religie Stichting Hulp Profeten Gods Jusaiah en Aida Nederland Het Leger des Heils Nationaal Kruisleger Nederlandsch Leger des Heils Nederlands Christelijke Gemeenschapsbond Youth for Christ Navigators Agapè Crossroads International Church Willow Creek Nederland Stichting Evangelieprediking The First Church of Christ, Scientist De Levensstroomgemeente te Leiderdorp Pastoraal Centrum \"Oase\" te Rotterdam Temple of Light De Lucasorde Noorse Broeders Christengemeenschap Beweging tot religieuze vernieuwing Kerk van de Nazarener Nederland Basisbeweging Nederland Vereniging Migrantenkerken Anglicaanse kerk Evangelische Broedergemeente Messiasbelijdende Joodse Gemeente Beth Yeshua Messiasbelijdende Charismatische Gemeente Noachs Duif Bond Nederland-Israël Ekklesia Evangeliekorps-Holland Lou-groep Rozenkruisers Internationale School van het Gouden Rozenkruis The Rosicrucian Fellowship De Vrije Katholieke Kerk Universele Witte Broederschap Nederlands Spiritueel Kerkgenootschap Association for Research and Eblightenment De Familie Share Nederland Unity-Nederland Universal Life Church Initiatives of Changes The Way International Wereld Goede Wil Hierbij niet genoemd de lokale gemeenten die weliswaar onafhankelijk zijn, maar theologisch wel tot een stroming behoren waartoe bovengenoemde organisaties behoren. Eveneens niet genoemd de talloze migrantenkerken naar land van herkomst dit zijn dan alleen de kerken, gemeenten, samenkomsten en vergaderingen in Nederland Link naar bericht Deel via andere websites
HenkG 0 Geplaatst 6 september 2008 Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 D'r kan nog meer bij, d'r kan nog meer bij Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 6 september 2008 Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 Hier wordt je inderdaad niet erg vrolijk van. Link naar bericht Deel via andere websites
Clyppan 0 Geplaatst 6 september 2008 Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 ..niet eens alfabetisch? Link naar bericht Deel via andere websites
HenkG 0 Geplaatst 6 september 2008 Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 Er missen er nog 2... ....voor de 144 duizend Link naar bericht Deel via andere websites
diakio 0 Geplaatst 6 september 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 Quote: Op zaterdag 06 september 2008 16:01:26 schreef PascalPas het volgende: ..niet eens alfabetisch? Het is uit de inhoudsopgave van "Handboek Christelijk Nederland", dat in hoofdstromen gesorteerd heeft: katholiek, orthodox, reformatie, evangelisch/charismatisch, en dan nog wat héél specifieke takken van sport Link naar bericht Deel via andere websites
audacity 0 Geplaatst 6 september 2008 Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 diakio wat wil je met dit topic, ik meen mij te herinneren dat ik een topic van NT met een vergelijkbare inhoud van de week dicht heb gedaan. Dus, ik heb sterk de neiging hier ook een slot op te doen als er geen stelling of vraag komt. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 6 september 2008 Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 Quote: Op zaterdag 06 september 2008 15:32:11 schreef R.A. het volgende: [..] dit zijn dan alleen de kerken, gemeenten, samenkomsten en vergaderingen in Nederland Ik zie nergens 'Christen' staan? Link naar bericht Deel via andere websites
Aimé 0 Geplaatst 6 september 2008 Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 en de E-F kerk staat er niet bij! Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 6 september 2008 Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 Quote: Op zaterdag 06 september 2008 17:48:50 schreef Egbert_Free het volgende: [...] Ik zie nergens 'Christen' staan? Wat bedoel je daarmee? Volgens mij bestaat er geen kerkgenootschap of vergadering met die naam. Nogal wiedes dat het er dan niet bij staat toch? Link naar bericht Deel via andere websites
Taquoriaan 0 Geplaatst 6 september 2008 Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 Quote: Op zaterdag 06 september 2008 17:33:51 schreef Marlies het volgende: diakio wat wil je met dit topic, ik meen mij te herinneren dat ik een topic van NT met een vergelijkbare inhoud van de week dicht heb gedaan. Dus, ik heb sterk de neiging hier ook een slot op te doen als er geen stelling of vraag komt. Ik weet wel een leuke stelling. Gezien Johannes 17 en het aantal denominaties dat diakio noemt in zijn OP (waar ik wel degelijk een volgorde in zie, overigens), hoe rijm je dat met elkaar? En in welke mate willen mensen echt één zijn? De laatste scheuring die ik als vrijgemaakte heb meegemaakt was van een man of 1000 die het niet eens waren met de liedjes die we in de dienst zongen (o.a.). Moet je nou om het minste of geringste gaan scheuren, moet je een 'eigen' kerk beginnen als je dat leuk lijkt, of moet je ernaar streven om één te zijn, zoals de Vader en de Zoon een zijn. Zo ja, zijn er ideeën om dat te doen. Ik heb daar zelf lang over nagedacht en toen ik niet meer GKV kon zijn gekeken naar een manier om lid te worden van een kerk die meer richting Joh. 17 gaat. Dus ben ik nu Rooms-Katholiek. Maar wellicht heeft diakio een andere insteek, ik kan geen gedachten lezen natuurlijk. Link naar bericht Deel via andere websites
diakio 0 Geplaatst 6 september 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 Quote: Op zaterdag 06 september 2008 17:33:51 schreef Marlies het volgende: diakio wat wil je met dit topic, ik meen mij te herinneren dat ik een topic van NT met een vergelijkbare inhoud van de week dicht heb gedaan. Dus, ik heb sterk de neiging hier ook een slot op te doen als er geen stelling of vraag komt. Het verschil is dat dit op een ander subforum staat. Als je dat ziet, weet je ook wat ik er mee wil, mag ik aannemen Samengevoegd: Quote: Op zaterdag 06 september 2008 19:05:05 schreef Taquoriaan het volgende: [...] Maar wellicht heeft diakio een andere insteek, ik kan geen gedachten lezen natuurlijk. Maar zowel Marlies als jij kunnen gelukkig zowel de topic-titel, als het subforum lezen Link naar bericht Deel via andere websites
Taquoriaan 0 Geplaatst 6 september 2008 Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 Quote: diakio schreef het volgende: Maar zowel Marlies als jij kunnen gelukkig zowel de topic-titel, als het subforum lezen Dus je zoekt reacties zoals Quote: Taquoriaan schreef het volgende: De laatste scheuring die ik als vrijgemaakte heb meegemaakt was van een man of 1000 die het niet eens waren met de liedjes die we in de dienst zongen (o.a.). Moet je nou om het minste of geringste gaan scheuren, moet je een 'eigen' kerk beginnen als je dat leuk lijkt, of moet je ernaar streven om één te zijn, zoals de Vader en de Zoon een zijn. Zo ja, zijn er ideeën om dat te doen. Ik heb daar zelf lang over nagedacht en toen ik niet meer GKV kon zijn gekeken naar een manier om lid te worden van een kerk die meer richting Joh. 17 gaat. Dus ben ik nu Rooms-Katholiek. ? Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 6 september 2008 Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 Quote: Op zaterdag 06 september 2008 19:05:05 schreef Taquoriaan het volgende: [...] Ik heb daar zelf lang over nagedacht en toen ik niet meer GKV kon zijn gekeken naar een manier om lid te worden van een kerk die meer richting Joh. 17 gaat. Dus ben ik nu Rooms-Katholiek. Want als men daar scheuringen meemaakt doet men dat ook meteen goed bedoel je? Link naar bericht Deel via andere websites
Taquoriaan 0 Geplaatst 6 september 2008 Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 Quote: Op zaterdag 06 september 2008 19:11:40 schreef Machiavelli het volgende: [...]Want als men daar scheuringen meemaakt doet men dat ook meteen goed bedoel je? Het aantal scheuringen is daar minimaal, bij de traditioneel protestanten ben ik opgehouden met tellen, en bij de evangelischen zijn er zoveel facties dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Dus de Rooms-Katholieke Kerk doet het in dat opzicht erg goed, ja. Even serieus: ik had natuurlijk me kunnen aansluiten bij één van de afgescheurde kerken van de GKV (om de trend maar te volgen zeg maar), maar Johannes 17 heeft ervoor gezorgd dat ik eens goed naar de redenen van scheuringen gaan kijken en te kijken of dat anno 2008 in mijn geval nog terecht was om apart te blijven. Mijn antwoord was neen. Zeker gezien de activiteiten van de Kerk tijdens de contra-reformatie. Dus zo terugredenerend ben ik Katholiek geworden. Dus. Link naar bericht Deel via andere websites
diakio 0 Geplaatst 6 september 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 Quote: Op zaterdag 06 september 2008 19:10:42 schreef Taquoriaan het volgende: [...] Dus je zoekt reacties zoals [...] ? Ik zoek helemaal géén reacties. Ik getuig van wat ik zie. Reacties zijn welkom, maar voor mij is het toch echt slechts een getuigenis van wat ik zie. Link naar bericht Deel via andere websites
Taquoriaan 0 Geplaatst 6 september 2008 Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 Quote: Op zaterdag 06 september 2008 19:17:31 schreef diakio het volgende: [...] Ik zoek helemaal géén reacties. Ik getuig van wat ik zie. Reacties zijn welkom, maar voor mij is het toch echt slechts een getuigenis van wat ik zie. OK, dan begrijp ik je. Duurde ff maar dan heb je ook wat. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 6 september 2008 Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 Alle christenen zÃjn al één. Alle christenen hebben Jezus Christus als Heer. Iedereen kan wel aparte gebouwen hebben en stromingen, maar dat zegt niets. Iedereen die Jezus Christus als Heer heeft, is broer en zus van elkaar. Link naar bericht Deel via andere websites
Taquoriaan 0 Geplaatst 6 september 2008 Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 Quote: Op zaterdag 06 september 2008 19:20:27 schreef Barbapapa het volgende: Alle christenen zÃjn al één. Alle christenen hebben Jezus Christus als Heer. Iedereen kan wel aparte gebouwen hebben en stromingen, maar dat zegt niets. Iedereen die Jezus Christus als Heer heeft, is broer en zus van elkaar. Ik moet zeggen dat ik daar bar weinig van merk. Mensen die niet met me naar de Mis willen omdat ze geen 'afgodendienst' willen bezoeken enzo... Nou hoor ik binnen bepaalde christelijke kringen wel vaker het onderscheid tussen 'christelijk' en 'katholiek' (kennelijk ben ik geen christen in die kringen), dus dan gaat je redenering wel op, vrees ik. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 6 september 2008 Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 Quote: Op zaterdag 06 september 2008 19:20:27 schreef Barbapapa het volgende: Alle christenen zÃjn al één. Alle christenen hebben Jezus Christus als Heer. Iedereen kan wel aparte gebouwen hebben en stromingen, maar dat zegt niets. Iedereen die Jezus Christus als Heer heeft, is broer en zus van elkaar. Ik moet zeggen dat ik daar weinig van merk. Kerken die andere kerken niet als kerk willen erkennen enzo... Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 6 september 2008 Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 Quote: Op zaterdag 06 september 2008 19:21:34 schreef Taquoriaan het volgende: [...] Ik moet zeggen dat ik daar bar weinig van merk. Mensen die niet met me naar de Mis willen omdat ze geen 'afgodendienst' willen bezoeken enzo... Maar is het noodzakelijk voor de eenheid van het Lichaam van Christus dat christenen bij elkaar op bezoek gaan in hun gebouwen en bijeenkomsten? Link naar bericht Deel via andere websites
Taquoriaan 0 Geplaatst 6 september 2008 Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 Quote: Op zaterdag 06 september 2008 19:23:22 schreef Barbapapa het volgende: [...] Maar is het noodzakelijk voor de eenheid van het Lichaam van Christus dat christenen bij elkaar op bezoek gaan in hun gebouwen en bijeenkomsten? Daar ging het me nog niet eens om, maar als de ene groep van de andere groep zegt dat ze de antichrist volgen of dat ze een 'valse kerk' zijn, en dat mijn Mis bijvoorbeeld geen kerkdienst is, maar een 'afgodendienst', doet mij vermoeden dat het met die eenheid nogal ver te zoeken is. Althans met de eenheid zoals ik die meen te lezen in Johannes 17. Zou een Persoon dat Drie-enig is in verschillende gebouwen tegelijkertijd willen zitten, of liever in één ruimte? Zomaar een gedachte... Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 6 september 2008 Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 Iedereen die zegt Christus als Heer te hebben (en dat van elkaar erkent!) is in Christus en vormt zo de Kerk. Overigens is het een lachertje om te denken dat de Kerk geen pluriformiteit kent. Link naar bericht Deel via andere websites
diakio 0 Geplaatst 6 september 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 Om nog maar even door te gaan met getuigen: Quote: Op zaterdag 06 september 2008 15:54:04 schreef HenkG het volgende: D'r kan nog meer bij, d'r kan nog meer bij Quote: Op zaterdag 06 september 2008 15:58:54 schreef Machiavelli het volgende: Hier wordt je inderdaad niet erg vrolijk van. HenkG en Machiavelli verstaan blijkbaar onmiddelijk waarvan ik probeer te getuigen. Maar vrijwel meteen daarna neemt het "demonstreren" in dit topic de overhand. Zonder daar enige conclusie of oordeel aan te willen verbinden: is dat niet opvallend? Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 6 september 2008 Rapport Share Geplaatst 6 september 2008 Quote: Op zaterdag 06 september 2008 19:22:51 schreef Machiavelli het volgende: [...]Ik moet zeggen dat ik daar weinig van merk. Kerken die andere kerken niet als kerk willen erkennen enzo... Tsja, dat weet ik niet. Ik weet niet of / in hoeverre de ene kerk de andere niet erkent. Als de ene gemeente Jezus Christus beleidt als Heer en de andere ook, dan hebben ze waarschijnlijk dezelfde Vader en zijn ze broers en zussen. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten