Spring naar bijdragen

God brengt de volken bijeen


Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Hoe loopt die bewijsvoering?

Johannes 17

20 Want ik smeek niet alleen in het belang van dezen, maar ook in het belang van wie [van jou en van mij dus] in mij zullen geloven door hún woord.

(Het woord van de apostelen dus!)

21 Dat zij allen één mogen zijn zoals u in mij bent Vader, en ik ben in u, dat zij ook één in ons mogen zijn, zodat de wereld mag geloven dat u mij hebt gezonden.

Als christenen elkaar om de oren slaan, met argumenten voor en tegen preterisme, partial preterisme, futurisme etc, maar helemaal vergeten dat het ook al weer ging om Jezus de Messias, kan natuurlijk ook niemand geloven dat Jezus gezonden werd door de Vader.

En ik vind het als christen al tragikomisch, dat misschien wel 1000 stromingen zijn in het Christendom.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Tuurlijk niet mo, effe niet zo dramatisch.

600.000 tot 1.000.000

is misschien wel 1% v.d. bevolking geweest, en toen Abel werd vermoord, was het misschien wel 20% v.d. wereldbevolking!

Jij snapt hem wel!

Verder wil ik niet dat als ik jouw jouw visie negeer, het gelijk stelt met het negeren van Jezus woorden is dat afgesproken?

Ik stelde gewoon, dat alle profetiën golden tot Johannes.

En dat er -daarna- nieuwe profetiën zijn geuit.

Klein bewijsje. Zoals jij weet, is daniel, wbt de koning van het noorden en zuidne uiterst nauwkeurig uitgekomen, tot de geboorte van Jezus. Maar Jezus haalt gewoon een gebeurtenis eruit, die van het 'walgelijke ding' en plaatst het in de toekomst. Een tweede vervulling.

Ik zeg, dat ik begrijp dat openbaring voor de helft samenvat wat er met jeruzalem gebeurt, maar voor de andere helft de toekomst voorzegt.

(partial preterist)

Nogmaals, niet gaan drammen, of dramatisch doen mo! Daar schat ik je te nuchter voor in.

Ik zie mijzelf als een 'partial preterist' en jij lijkt me een 'full preterist'

Die discusie is al eeuwenoud, en zelfs Paulus schreef over mensen die beweerden dat de wederkomst al was geweest.

Eén ding, als je mij de huid vol scheld met dat ik Jezus woorden negeer, dan bewijs je daarmee, dat Christendom een grap is.

Hoe kom je erbij dat ik je de huid vol scheld? Volgens mij heb ik al eerder gezegd dat ik je hoog heb zitten, jammer dat je dat negeert en conclusies trekt die ik zo niet bedoelt heb. Ik weet wat Paulus heeft gezegd ja.

2 Thess 2

3 Laat niemand u misleiden, op welke wijze ook, want eerst moet de afval komen en de mens der wetteloosheid zich openbaren, de zoon des verderfs, 4 de tegenstander, die zich verheft tegen al wat God of voorwerp van verering heet, zodat hij zich in de tempel Gods zet, om aan zich te laten zien, dat hij een god is.

Weet je ook wat Johannes daar over zei?

1 Joh 2,18       

Kinderkens, het is de laatste ure; en gelijk gij gehoord hebt, dat de antichrist komt, zo zijn ook nu vele antichristen geworden; waaruit wij kennen, dat het de laatste ure is.

1 Joh 4,3       

en iedere geest, die Jezus niet belijdt, is niet uit God. En dit is de geest van de antichrist, waarvan gij gehoord hebt, dat hij komen zal, en hij is nu reeds in de wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Johannes 17

20 Want ik smeek niet alleen in het belang van dezen, maar ook in het belang van wie [van jou en van mij dus] in mij zullen geloven door hún woord.

(Het woord van de apostelen dus!)

21
Dat zij allen één mogen zijn
zoals u in mij bent Vader, en ik ben in u, dat zij ook één in ons mogen zijn,
zodat de wereld mag geloven dat u mij hebt gezonden.

Als christenen elkaar om de oren slaan, met argumenten voor en tegen preterisme, partial preterisme, futurisme etc, maar helemaal vergeten dat het ook al weer ging om Jezus de Messias, kan natuurlijk ook niemand geloven dat Jezus gezonden werd door de Vader.

En ik vind het als christen al tragikomisch, dat misschien wel 1000 stromingen zijn in het Christendom.

1 Kor 11,19       

Want scheuringen moeten er wel onder u zijn, zal het blijken, wie onder u de toets kunnen doorstaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid