Spring naar bijdragen

God brengt de volken bijeen


Aanbevolen berichten

Gaat deze hoofdstuk niet over ons? Wat vinden jullie hiervan? Ik denk dat dit Gog en Magog is...

Ik denk overigens ook niet dat God of Jezus terugkomt om vrede te herstellen integendeel hij zal het zwaard zenden en de wereld oordelen...

Joël 4

1 Want in die dagen, in die tijd,

als Ik Juda en Jeruzalem herstel,

2 breng Ik alle volken bijeen

en laat hen afdalen naar het dal van Josafat.

Daar begin Ik met hen een rechtsgeding

over mijn volk en mijn erfdeel, Israël,

dat zij onder de volkeren hebben verspreid;

zij hebben mijn land verkaveld

3 en mijn volk verloot;

jongens geruild voor hoeren,

meisjes verkocht voor wijn, om zich te bedrinken.

4 En wat denken jullie wel van Mij, Tyrus en Sidon,

en alle gewesten van het Filistijnenland?

Denkt u dat u wraak kunt nemen op Mij?

U bent nog niet met uw wraak op Mij begonnen,

of Ik laat die daad van u

neerkomen op uw eigen hoofd.

5 U hebt mijn zilver en goud meegenomen

en mijn kostelijke schatten naar uw tempels gebracht.

6 Mensen uit Judea en Jeruzalem

hebt u aan de mensen uit Jawan verkocht,

om ze weg te voeren,

ver van de grenzen van hun land.

4 En wat denken jullie wel van Mij, Tyrus en Sidon,

en alle gewesten van het Filistijnenland?

Denkt u dat u wraak kunt nemen op Mij?

U bent nog niet met uw wraak op Mij begonnen,

of Ik laat die daad van u

neerkomen op uw eigen hoofd.

5 U hebt mijn zilver en goud meegenomen

en mijn kostelijke schatten naar uw tempels gebracht.

6 Mensen uit Judea en Jeruzalem

hebt u aan de mensen uit Jawan verkocht,

om ze weg te voeren,

ver van de grenzen van hun land.

7 Maar Ik, Ik roep hen terug

uit de plaats waar u hen verkocht hebt

en Ik laat die daad van u neerkomen op uw eigen hoofd.

8 Door de mannen van Juda laat Ik uw zonen en dochters verkopen

aan de Sabeeën,

aan een volk ver hier vandaan.

Want zo heeft de HEER het gezegd.

9 Roep dit om onder de volken:

Maak u gereed voor de heilige oorlog,

werf de dappere mannen.

Laat ze aantreden en oprukken,

al de soldaten.

10 Smeed uw ploegscharen om tot zwaarden,

uw snoeimessen tot lansen.

Laat zelfs de zwakkeling zeggen: “Ik word een held!â€

11 Haast u om te komen, verzamel u met alle volken uit de omgeving

en kom allemaal samen.

HEER, laat uw helden komen!

12 De volken moeten zich in beweging zetten,

naar het dal van Josafat gaan,

want daar zal Ik zetelen om recht te spreken over alle volken uit de omgeving.

13 Sla met de sikkel,

want de oogst is rijp.

Begin maar te persen,

want de perskuip is vol.

De bakken lopen over,

want hun slechtheid is groot.’

14 Massa’s, massa’s,

in het dal van het oordeel,

want de dag van de HEER is nabij

in het dal van het oordeel.

15 De zon en de maan verduisteren,

de sterren verliezen hun licht.

16 De HEER buldert vanuit Sion,

uit Jeruzalem weerklinkt zijn stem:

hemel en aarde sidderen.

Maar voor zijn volk

is de HEER een toevlucht,

voor de mensen van Israël is Hij een vesting.

17 ‘Dan zult u erkennen,

dat Ik, de HEER uw God ben,

Ik, die woon op de Sion, mijn heilige berg.

Jeruzalem zal heilige grond zijn,

geen vreemden trekken er meer door.

18 En op die dag zal het gebeuren,

dat de bergen van druivennat druipen,

dat de heuvels stromen van melk,

dat al de waterlopen van Juda

een overvloed aan water hebben,

want uit het huis van de HEER zal een bron ontspringen,

die het dal van de acacia’s bevloeit.

19 Egypte wordt een woestenij,

Edom een kale wildernis,

vanwege hun gewelddaden

tegen de mensen van Juda.

In hun land hebben zij onschuldig bloed vergoten,

20 maar Juda blijft altijd bewoond

en ook Jeruzalem, van generatie op generatie.

21 Hun bloed zal Ik wreken;

Ik laat het niet ongestraft vergieten.’

En de HEER woont op de Sion.

Inspirerende versen, vinden jullie niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Hoi,

Dit is inderdaad een 'eindtijdprofetie'

Petrus bracht die op zijn tijd in vervulling, echter, ik zie geen vervulling van de tekenen in zon en sterren en maan.

Handelingen 2

15 Want het is niet, zoals u denkt, 'deze mannen zijn dronken', want zie, het is tot nu tot [maar] negen uur in de morgen!

16 maar dit is wat gesproken is door de profeet Joël:

17 'In de laatste dagen', zei God, 'zal ik mijn geest over alle personen uitstorten, en al uw zonen en dochters zullen profeteren, jonge mannen zullen visioenen zien en uw ouderen zullen dromen zien.20 De zon zal in duisternis veranderen en de maan in bloed, totdat de grote buitengewone dag van Jehova komt.

Het enige moment dat dit op onnatuurlijke wijze gebeurde was bij Jezus dood. Er is echter geen enkel verslag, dat de maan rood werd, bijvoorbeeld.

Matteus 24

29 En onmiddellijk, na het lijden van die dagen, zal de zon worden verduisterd, en de maan zal het licht niet schijnen. En de sterren zullen uit de hemel vallen en de krachten van de hemel zullen worden geschud.

30 Daarna zal het teken van de Mens aan de hemel worden gezien en zullen alle stammen van de aarde rouwen en zullen zij de Mens zien die komt op de wolken van de hemel met kracht en grootse glorie.

31 En hij zal zijn engelen uitzenden met een grote trompet. En zij zullen zijn verkozenen vergaderen uit de vier windstreken, van het uiterste van de hemel tot het andere uiterste.

Openbaring noemt dit feit weer.

Openbaring 6

12 Toen hij het zesde zegel opende zag ik dat er een grote aardbeving was en de zon werd zwart als een juten zak en de maan werd geheel als bloed.

Joël profeteert blijkbaar naar iets in de verre toekomst. Het moment dat de uitverkorenen, naar de hemel weggerukt zullen worden, dan zal in die tijd, iedereen ook doorhebben, dat er wel een Schepper is, en die is dan boos.

Ik vraag me af hoe dit begrepen moet worden. Sterren kunnen nooit letterlijk vallen.

Echter, de oude Chinezen, hebben, las ik op creationscience.com, gedocumenteerd dat 'de sterren van plaats verschoven'.

Vanaf de aarde gezien, zou een ramp, zo iets als de vloed (als we dat ook letterlijk nemen) of een kanteling van de aardas, veroorzaken dat de sterrenbeelden heel snel vallen.

De maan, zou rood als bloed kunnen worden, door een enorme vulkaan uitbarsting.

Slechts wat doem-denkbeelden.

Toch, ga ik vannacht weer lekker slapen smile.gif want ik vertrouw erop dat God zulke dingen goed regelt...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Edit


Samengevoegd:

*** si -boek Uitgegeven door Jehovah's Getuigen blz. 147-148 par. 13-14 Bijbelboek nummer 29 — Joël ***

Er zijn treffende overeenkomsten te zien tussen de door Joël beschreven sprinkhanenplaag en de in Openbaring hoofdstuk 9 voorzegde plaag. Opnieuw wordt de zon verduisterd. De sprinkhanen lijken op ten strijde toegeruste paarden, ze maken een geluid als dat van wagens en ze hebben tanden als die van leeuwen (Joël 2:4, 5, 10; 1:6; Openb. 9:2, 7-9). Joëls profetie in Joël 2:31, waar staat dat de zon in duisternis verandert, vindt als gebeurtenis een parallel in datgene wat wordt gezegd in Jesaja 13:9, 10 en Openbaring 6:12-17, en ook in Mattheüs 24:29, 30, waar Jezus laat zien dat de profetie van toepassing is op de tijd waarin hij als de Zoon des mensen met macht en grote heerlijkheid komt. Klaarblijkelijk wordt in Maleachi 4:5 verwezen naar de woorden uit Joël 2:11, „de dag van Jehovah is groot en zeer vrees inboezemendâ€. Parallelle beschrijvingen van deze ’dag van duisternis en dikke donkerheid’ zijn ook in Joël 2:2 en Zefanja 1:14, 15 te vinden.

De profetie in Openbaring wijst vooruit naar „de grote dag†van goddelijke gramschap (Openb. 6:17). Joël profeteert ook over die tijd en laat zien dat wanneer de grote „dag van Jehovah†over de natiën komt, degenen die hem voor bescherming en redding aanroepen, ’veilig zullen ontkomen’. „Jehovah zal een toevlucht zijn voor zijn volk.†De Edense welvaart zal hersteld worden: „En het moet op die dag geschieden dat de bergen zullen druipen van zoete wijn, en zelfs de heuvels zullen vloeien van melk, en zelfs de stroombeddingen van Juda zullen alle vloeien van water. En uit het huis van Jehovah zal een bron uitgaan.†Bij het weergeven van deze schitterende beloften van herstel verheerlijkt Joël ook de soevereiniteit van Jehovah God en smeekt hij hen die oprecht van hart zijn, op basis van Zijn grote barmhartigheid: „Keert terug tot Jehovah, uw God, want hij is goedgunstig en barmhartig, langzaam tot toorn en overvloedig in liefderijke goedheid.†Allen die gehoor geven aan deze geïnspireerde smeekbede, zullen eeuwige voordelen oogsten. — Joël 2:1, 32; 3:16, 18; 2:13.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Gaat deze hoofdstuk niet over ons? Wat vinden jullie hiervan? Ik denk dat dit Gog en Magog is...

Ik denk overigens ook niet dat God of Jezus terugkomt om vrede te herstellen integendeel hij zal het zwaard zenden en de wereld oordelen...

Joël 4

1 Want in die dagen, in die tijd,

als Ik Juda en Jeruzalem herstel,

2 breng Ik alle volken bijeen

en laat hen afdalen naar het dal van Josafat.

Daar begin Ik met hen een rechtsgeding

over mijn volk en mijn erfdeel, Israël,

dat zij onder de volkeren hebben verspreid;

zij hebben mijn land verkaveld

3 en mijn volk verloot;

jongens geruild voor hoeren,

meisjes verkocht voor wijn, om zich te bedrinken.

4 En wat denken jullie wel van Mij, Tyrus en Sidon,

en alle gewesten van het Filistijnenland?

Denkt u dat u wraak kunt nemen op Mij?

U bent nog niet met uw wraak op Mij begonnen,

of Ik laat die daad van u

neerkomen op uw eigen hoofd.

5 U hebt mijn zilver en goud meegenomen

en mijn kostelijke schatten naar uw tempels gebracht.

6 Mensen uit Judea en Jeruzalem

hebt u aan de mensen uit Jawan verkocht,

om ze weg te voeren,

ver van de grenzen van hun land.

4 En wat denken jullie wel van Mij, Tyrus en Sidon,

en alle gewesten van het Filistijnenland?

Denkt u dat u wraak kunt nemen op Mij?

U bent nog niet met uw wraak op Mij begonnen,

of Ik laat die daad van u

neerkomen op uw eigen hoofd.

5 U hebt mijn zilver en goud meegenomen

en mijn kostelijke schatten naar uw tempels gebracht.

6 Mensen uit Judea en Jeruzalem

hebt u aan de mensen uit Jawan verkocht,

om ze weg te voeren,

ver van de grenzen van hun land.

7 Maar Ik, Ik roep hen terug

uit de plaats waar u hen verkocht hebt

en Ik laat die daad van u neerkomen op uw eigen hoofd.

8 Door de mannen van Juda laat Ik uw zonen en dochters verkopen

aan de Sabeeën,

aan een volk ver hier vandaan.

Want zo heeft de HEER het gezegd.

9 Roep dit om onder de volken:

Maak u gereed voor de heilige oorlog,

werf de dappere mannen.

Laat ze aantreden en oprukken,

al de soldaten.

10 Smeed uw ploegscharen om tot zwaarden,

uw snoeimessen tot lansen.

Laat zelfs de zwakkeling zeggen: ?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>Å“Ik word een held!?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>Â

11 Haast u om te komen, verzamel u met alle volken uit de omgeving

en kom allemaal samen.

HEER, laat uw helden komen!

12 De volken moeten zich in beweging zetten,

naar het dal van Josafat gaan,

want daar zal Ik zetelen om recht te spreken over alle volken uit de omgeving.

13 Sla met de sikkel,

want de oogst is rijp.

Begin maar te persen,

want de perskuip is vol.

De bakken lopen over,

want hun slechtheid is groot.?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>â„¢

14 Massa?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>â„¢s, massa?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>â„¢s,

in het dal van het oordeel,

want de dag van de HEER is nabij

in het dal van het oordeel.

15 De zon en de maan verduisteren,

de sterren verliezen hun licht.

16 De HEER buldert vanuit Sion,

uit Jeruzalem weerklinkt zijn stem:

hemel en aarde sidderen.

Maar voor zijn volk

is de HEER een toevlucht,

voor de mensen van Israël is Hij een vesting.

17 ?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>ËœDan zult u erkennen,

dat Ik, de HEER uw God ben,

Ik, die woon op de Sion, mijn heilige berg.

Jeruzalem zal heilige grond zijn,

geen vreemden trekken er meer door.

18 En op die dag zal het gebeuren,

dat de bergen van druivennat druipen,

dat de heuvels stromen van melk,

dat al de waterlopen van Juda

een overvloed aan water hebben,

want uit het huis van de HEER zal een bron ontspringen,

die het dal van de acacia?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>â„¢s bevloeit.

19 Egypte wordt een woestenij,

Edom een kale wildernis,

vanwege hun gewelddaden

tegen de mensen van Juda.

In hun land hebben zij onschuldig bloed vergoten,

20 maar Juda blijft altijd bewoond

en ook Jeruzalem, van generatie op generatie.

21 Hun bloed zal Ik wreken;

Ik laat het niet ongestraft vergieten.?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>â„¢

En de HEER woont op de Sion.

Inspirerende versen, vinden jullie niet?

Bedankt voor je mailtje, wel vreemd dat je niet gemerkt heb dat ik christelijk ben knipoog_dicht.gif

On topic:

Nee het is geen profetie over de eindtijd, alle profetieën zijn volgens Jezus vervuld:

Luk 16,16       

De wet en de profeten zijn tot op Johannes; van die tijd af wordt het Koninkrijk Gods verkondigd

Mat 11,13

Want al de profeten en de wet hebben tot Johannes toe geprofeteerd.

Het is duidelijk welke geschriften Jezus naar verwijst. Alles wat daar instaat zou dus in Johannes vervuld worden, tenminste dat is wat Lukas uit de mond van enkele ooggetuigen opgetekend heeft:

Luk 21,22       

Want deze zijn dagen der wraak, opdat alles vervuld worde, dat geschreven is.

We mogen toch aannemen dat bij zo'n belangrijk statement Lukas meerdere mensen om bevestiging gevraagd heeft?

Welke geschriften Jezus exact naar refereerde is het uitzoeken waard, doch wat volgens mij niet ter discussie staat, is dat Hij sowieso de Hebreeuwse Bijbel bedoelde.

Kortom, wij kunnen de profetieën uit het OT niet meer op het heden betrekken om de eindtijd mee te verdedigen, want de eindtijd waarover de profeten in het OT profeteerden, is in Johannes vervuld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Edit


Samengevoegd:

*** si -boek Uitgegeven door Jehovah's Getuigen blz. 147-148 par. 13-14 Bijbelboek nummer 29 — Joël ***

Aimée, kun jij niet gewoon je mening geven ipv deze copy-paste uit je wachttoren CD?


Samengevoegd:

Quote:

Kortom, wij kunnen de profetieën uit het OT niet meer op het heden betrekken om de eindtijd mee te verdedigen, want de eindtijd waarover de profeten in het OT profeteerden, is in Johannes vervuld.

Wat, Mohammed, als een profetie 2x is vervuld, of met andere woorden, als deze wordt herhaald?

(Volgens Peshitta)

Openbaring 10

10 Ik nam de kleine boekrol uit de hand van de engel en ik at het. Het was honingzoet in mijn mond. Nadat ik het doorslikte werd het bitter in mijn buik.

11 En hij zei me: "Je moet opnieuw eindtijd voorzeggen tot de natiën, mensen talen en vele koningen."

Johannes moest het nog een keer doen. (Ja, ik geloof dat openbaring het slot v.d. 1e eeuw samenvatte, maar ook de toekomst weer voorzegt).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Aimée, kun jij niet gewoon je mening geven ipv deze copy-paste uit je wachttoren CD?


Samengevoegd:

[...]

Wat, Mohammed, als een profetie 2x is vervuld, of met andere woorden, als deze wordt herhaald?

(Volgens Peshitta)

Openbaring 10

10 Ik nam de kleine boekrol uit de hand van de engel en ik at het. Het was honingzoet in mijn mond. Nadat ik het doorslikte werd het bitter in mijn buik.

11 En hij zei me: "Je moet opnieuw eindtijd voorzeggen tot de natiën, mensen talen en vele koningen."

Johannes moest het nog een keer doen. (Ja, ik geloof dat openbaring het slot v.d. 1e eeuw samenvatte, maar ook de toekomst weer voorzegt).

Jezus zegt duidelijk tot Johannes, vergelijk dat met Zacharia 13 en er is geen ontkennen aan!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Zo vind ik het soms goed.Dit om de halve waarheden die verdraaid worden tot leugens en laster goed te maken die overal over ons verspreid worden!

Dit is off-topic, maar als jij leugens weerlegt, vertel je waarheid, maar moet je de waarheid onder ogen zien.

Ontken de waarheid niet. Bijvoorbeeld, dat het genootschap 10 jaar lang NGO-lid van de VN was.

Ten tweede is het eerder andersom. Er worden leugens over exJG verteld. Bijvoorbeeld, dat zij opstandig tegen God zijn. Echter, zij stellen Jezus alleen maar -boven- de het Wachttorengenootschap

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dit is off-topic, maar als jij leugens weerlegt, vertel je waarheid, maar moet je de waarheid onder ogen zien.

Ontken de waarheid niet. Bijvoorbeeld, dat het genootschap 10 jaar lang NGO-lid van de VN was.

Dat heb ik nooit ontkend!

Maar velen maken daar een drama van!

U zult wel weten dat menselijke heerschappij door wrede beesten wordt voorgesteld in de Schrift.

Maar mag ik daarom niet de voordelen halen uit mijn Belgisch staatsburgerschap,net zoals Paulus het deed met zijn Romeinse?

Mag men dan ook geen voordelen halen uit 'het beeld van het wilde beest'de VN?Wanneer ik nu in Afrika moest wonen zou ik geen beroep of Unicef mogen doen voor bepaalde hulp voor mijn kinderen?Mogen wij als NGO daar dan geen andere voordelen uit halen?

Lid zijn als NGO is niet meedoen aan het actieve bestuur me dunkt!

Zij die het beeld van het beest aanbidden zien daar naar uit als het 'enige forum 'voor vrede op aarde (een namaakkoninkrijk door Satan in het leven geroepen)

Er is maar 1 koninkrijk waar Jehovah's Getuigen naar opzien voor vrede en dat is Gods koninkrijk.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Er worden leugens over exJG verteld. Bijvoorbeeld, dat zij opstandig tegen God zijn. Echter, zij stellen Jezus alleen maar -boven- de het Wachttorengenootschap

Als ik voor mijn geestelijk voedsel op Ex getuigen zou moeten vertrouwen zou ik nog lang moeten wachten.

Ik ben blij dat er een Getuige bij mij aan de deur is geweest,en vele nabezoeken heeft gebracht!

Wat doen vele Ex?

Ze leren door de organisatie (te vergelijken met een moeder)de bijbel kennen ,ze leren Gods Woord hanteren als een zwaard.

Maar wat gebeurd er na een tijdje ?Op een bepaald moment keren ze zich om en steken hun eigen moeder met dat zwaard!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Aimée,

Je vergelijk het WTG met 'je moeder'. Iets dergelijks leert de bijbel niet.

Jezus is jouw leider, dat alleen.

God brengt volken bijeen, door zijn _zoon_, niet door 'zijn moeder', of een 'moeder organisatie'

(Handelingen 4:12)

Ten tweede, is het behoorlijk hypocriet, dat JG niet aan politieke verkiezingen mogen doen, er hun leven (in malawi!) voor hebben moeten

betalen, maar ondertussen, is het Wachttorengenootschap in het geheim NGO.

Een NGO is behoorlijk politiek! Je ondersteunt daardoor, het programma 'van Satan', want het Openbaring-boek leert dat Satan achter de VN zit.

Met andere woorden, Aimée, mag je gebruik maken van satan, als het in het voordeel van het WTG is.

link

link (zie onderaan!)

link

Kijk maar even in je ontwaakt van 1998, 'a long job finished' die ontwaakt is gebruikt om reclame te maken voor de VN!

Met deze ontwaakt!, hebben wij reclame gemaakt voor de VN, NIET voor het koninkrijk van God. Ik ben daarmee van deur tot deur gegaan.

Een NGo, moet namelijk de VN-doelstellingen onderstrepen. Dus ook de werelddoelstellingen onderstrepen.

Het 'openbaringboek' beelt het 'beest' af met een hoer, en het beest is de VN, weet je nog?

Het is dus overspel, te vergelijken met Israël, dat een _politiek_ bondgenootschap met Egypte sloot, om zich te beschermen tegen Syrie en Babylon.

Het geestelijk voedsel dat het WTG jou geeft, is fastfood. Vandaag is iets 'het laatste licht' en komt er nieuw licht, moet je zonder protest meegaan. Wist je dat de theorie dat 144.000 _vol_ zijn sinds 1935, weer teruggedraaid is? Vóór 1935, werd geloofd dat iedereen, in principe deel kon uitmaken v.d. 144.000. Jouw geestelijk voedsel, smaakt dus naar oude wormen.

ps: Het WTG is nooit mijn moeder geweest. De tweede doopvraag, geeft echter te denken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ze leren door de organisatie (te vergelijken met een moeder)de bijbel kennen ,ze leren Gods Woord hanteren als een zwaard.

Maar wat gebeurd er na een tijdje ?Op een bepaald moment keren ze zich om en steken hun eigen moeder met dat zwaard!

Bedoelt u te zeggen dat uw organisatie 'ongewapend' demonstreert hoe men het zwaard hanteert? widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat, Mohammed, als een profetie 2x is vervuld, of met andere woorden, als deze wordt herhaald?

Ik zal pogen in een notedop te gieten waarom Openbaring zich niet op het heden laat betrekken.

Zacharia 13 gaat over de tijd van Johannes de Doper (Zach 13,1) en in die dagen zal het volgende geschieden:

'En het zal geschieden in het ganse land, spreekt de HEERE, de twee delen daarin zullen uitgeroeid worden, en de geest geven; maar het derde deel zal daarin overblijven.'(zach 13,8)

Vergelijk dat eens met de volgende passage:

Openbaring 8:

7 En de eerste blies de bazuin, en er kwam hagel en vuur, vermengd met bloed, en het werd op de aarde geworpen; en het derde deel van de aarde verbrandde en het derde deel van de bomen verbrandde en al het groene gras verbrandde.

8 En de tweede engel blies de bazuin, en er werd iets als een grote berg, brandend van vuur, in de zee geworpen, en het derde deel van de zee werd bloed, 9 en het derde deel van de schepselen in de zee, die leven hadden, stierf, en het derde deel van de schepen verging.

10 En de derde engel blies de bazuin, en er viel een grote ster, brandend als een fakkel, uit de hemel, en zij viel op het derde deel der rivieren en op de bronnen der wateren. 11 En de naam der ster wordt genoemd Alsem. En het derde deel der wateren werd alsem en vele van de mensen stierven van het water, omdat het bitter geworden was.

12 En de vierde engel blies de bazuin, en het derde deel van de zon werd getroffen en het derde deel van de maan en het derde deel van de sterren, zodat het derde deel daarvan verduisterd werd, en de dag voor het derde deel geen licht had en de nacht desgelijks.

13 En ik zag en hoorde een arend vliegen in het midden des hemels, die met luider stem zeide: Wee, wee, wee hun, die op de aarde wonen, vanwege de overige stemmen van de bazuin der drie engelen, die nog bazuinen zullen!

Bedenk goed dat Jezus zei dat alles in Johannes generatie zou geschieden.

Luk 21,32       

Voorwaar Ik zeg u, dat dit geslacht geenszins zal voorbijgaan, totdat alles zal geschied zijn.

We weten dat Openbaring daarna is geschreven, maar betekent dit dat we het woord 'alles' wat Jezus in deze vers in de mond wordt gelegd moeten bagatelliseren?

alles - pas

1) individually

a) each, every, any, all, the whole, everyone, all things, everything

2) collectively

a) some of all types

link

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Mo, wanneer zijn die schalen dan uitgegoten?

Jezus uitspraak, dat er een verdrukking zou zijn, zoals dat nooit eerder is geweest, is dan grootspraak.

Want wat dacht jij van de verovering van Lutetia door Ceasar, Julius, wat ook meer dan een jaar duurde?

Vrouwen met kinderen stierven tussen de poort en de omheining, een lange belegering.

De mannen verdedigden de stad Lutetia, maar stierven uiteindelijk toch (ze wilden zich niet overgeven).

De verovering van Jeruzalem in 70 na 4 jaar belegering, kunnen we niet bepaald, een wereldschokkende gebeurtenis noemen.

"Zie, ik maak alle dingen nieuw." Welke dingen zijn nieuw? Nee Mo, nu is je bijbelinterpretatie niet bijster logisch.

Lukas 21: 27 Daarna zullen ze de Mens zien, die met de wolken zal komen, met kracht en grootse glorie.

Wanneer is dit gebeurd mo?

Volgens mij, is dit een nieuwe profetie

En de profeten zijn vervuld in het NT. Daar kan ik in meekomen.

Maar Genesis 3:15, is nog -lang- niet vervuld? Satan stapt nog steeds op de aarde rond?

24 En ze zullen vallen door de scherpte van het zwaard en weggevoerd worden naar elk land. En Jeruzalem zal onder de voeten gelopen worden door de natiën tot de tijden van de natiën zijn voltooid.

sommigen (zoals de vrienden van Aimée) hebben geprobeerd de lengte van de tijden van de natiën te berekenen, maar het Jeruzalem van toen, heeft nooit meer zijn vrede teruggehad.

Als je de bijbel leest, alsof alles in Johannes generatie is uitgekomen, dan is de bijbel ook niets meer dan een geschiedenisboek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mo, wanneer zijn die schalen dan uitgegoten?

Jezus uitspraak, dat er een verdrukking zou zijn, zoals dat nooit eerder is geweest, is dan grootspraak.

Want wat dacht jij van de verovering van Lutetia door Ceasar, Julius, wat ook meer dan een jaar duurde?

Vrouwen met kinderen stierven tussen de poort en de omheining, een lange belegering.

De mannen verdedigden de stad Lutetia, maar stierven uiteindelijk toch (ze wilden zich niet overgeven).

De verovering van Jeruzalem in 70 na 4 jaar belegering, kunnen we niet bepaald, een wereldschokkende gebeurtenis noemen.

"Zie, ik maak alle dingen nieuw." Welke dingen zijn nieuw? Nee Mo, nu is je bijbelinterpretatie niet bijster logisch.

Lukas 21: 27 Daarna zullen ze de Mens zien, die met de wolken zal komen, met kracht en grootse glorie.

Wanneer is dit gebeurd mo?

Volgens mij, is dit een
nieuwe profetie

En de profeten zijn vervuld in het NT. Daar kan ik in meekomen.

Maar Genesis 3:15, is nog -lang- niet vervuld? Satan stapt nog steeds op de aarde rond?

24 En ze zullen vallen door de scherpte van het zwaard en weggevoerd worden naar elk land.
En Jeruzalem zal onder de voeten gelopen worden door de natiën tot de tijden van de natiën zijn voltooid.

sommigen (zoals de vrienden van Aimée) hebben geprobeerd de lengte van de tijden van de natiën te berekenen, maar het Jeruzalem van toen, heeft nooit meer zijn vrede teruggehad.

Als je de bijbel leest, alsof alles in Johannes generatie is uitgekomen, dan is de bijbel ook niets meer dan een geschiedenisboek.

Dus de verzen die ik je heb aangetoond kunnen er uitgescheurd?

Het komen op de wolken is apocalyptische taal, waarmee Jezus duidelijk verwijst naar het OT:

Jes 19,1       

De last van Egypte. Ziet, de HEERE rijdt op een snelle wolk, en Hij zal in Egypte komen; en de afgoden van Egypte zullen bewogen worden van Zijn aangezicht, en het hart der Egyptenaars zal smelten in het binnenste van hen.

Is God ook letterlijk op een wolk gekomen? Het antwoord is nee (Jes 19,2) God liet zijn vonnis voltrekken door de Egyptenaars en is volgens Jezus (Joh 1,18) door niemand gezien.

'Hij zal komen in de heerlijkheid van Zijn Vader, met de heilige engelen.'(Mar 8,38)

Wanneer Jezus dus zou komen op dezelfde manier als Zijn Vader, die nog nooit door iemand gezien is, hoe kun jij dan een visuele wederkomst verwachten? Dat is pas onlogisch egbert!

Jezus liet zijn vonnis voltrekken door de Romeinen, dat is geschiedenis ja, maar tevens in overeenstemming met wat Hij zei:

Mat 23,35       

Opdat op u komt al het rechtvaardige bloed, dat vergoten is op de aarde, van het bloed van de rechtvaardige Abel af, tot op het bloed van Zacharía, de zoon van Barachía, die gij gedood hebt tussen de tempel en het altaar.

Denk je soms dat dit loze woorden waren die Jezus niet meende?

Het waren de joden die geoordeeld werden beste bert en wij kunnen dus rustig chillen, want het einde der tijden is geweest!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ow ja:

Quote:

De verovering van Jeruzalem in 70 na 4 jaar belegering, kunnen we niet bepaald, een wereldschokkende gebeurtenis noemen.

Het totale aantal slachtoffers van deze oorlog wordt geschat op 600.000 tot 1.300.000 doden. De Romeinen slachtten hele families af, waaronder iedereen die ze ervan verdachten een afstammeling te zijn van het huis van David. link

Besef je wel dat de wereldbevolking toen een stuk lager lag als tijdens de 2e wereldoorlog? Op schaal bekeken heeft de oorlog van 66-70 de wereld vele malen zwaarder getroffen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dit is off-topic, maar als jij leugens weerlegt, vertel je waarheid, maar moet je de waarheid onder ogen zien.

Ontken de waarheid niet. Bijvoorbeeld, dat het genootschap 10 jaar lang NGO-lid van de VN was.

Ten tweede is het eerder andersom. Er worden leugens over exJG verteld. Bijvoorbeeld, dat zij opstandig tegen God zijn. Echter, zij stellen Jezus alleen maar -boven- de het Wachttorengenootschap

idd off topic. Maar misschien is het wel boeiend als jullie hierover een topic openen? Ik vind het fanatisme van ex-JG's vaak nogal fascinerend, waarbij me vooral opvalt dat naast de fanatieke toon die al bekend was, er nog iets vijandigs, bijna haatdragends bij komt. De mildheid die je zou verwachten klinkt vaak wat minder door.

Hoe dan ook, misschien zou het boeiend zijn, ook voor meelezers, als jullie deze discussie niet in de marge van andere discussies, maar voluit zouden voeren?

Link naar bericht
Deel via andere websites

God brengt alle volken bijelkaar en zullen oorlog voeren tegen God, zij dagen God uit volgens God zelf..

4 En wat denken jullie wel van Mij, Tyrus en Sidon,

en alle gewesten van het Filistijnenland?

Denkt u dat u wraak kunt nemen op Mij?

U bent nog niet met uw wraak op Mij begonnen,

of Ik laat die daad van u

neerkomen op uw eigen hoofd.

Zelfs de kleine durft zelfs tegen God te zeggen:

10 Smeed uw ploegscharen om tot zwaarden,

uw snoeimessen tot lansen.

Laat zelfs de zwakkeling zeggen: “Ik word een held!â€

11 Haast u om te komen, verzamel u met alle volken uit de omgeving

en kom allemaal samen.

HEER, laat uw helden komen!

Doet me denken aan Openbaringen 16;13 Toen zag ik dat uit de bek van de draak, uit de bek van het beest en uit de mond van de valse profeet drie onreine geesten tevoorschijn kwamen in de vorm van kikkers. 14 Dat zijn demonische geesten die tekenen verrichten en eropuit gaan om alle koningen op aarde bijeen te brengen voor de strijd op de grote dag van de almachtige God.

15 ‘Ik kom onverwacht als een dief!’

Bijbelse profetieen is net een puzzelstukje.. je moet geleid worden door de heilige geest om de juiste puzzelstukjes bij elkaar te verzamelen en de puzzel proberen af te maken door telkens te bidden.

smile.gif


Samengevoegd:

16 Ze brachten hen bijeen op de plaats die in het Hebreeuws Harmagedon heet.

HET dal van Josafat is harmagedonn

!


Samengevoegd:

Volgens bijbelboek Joel zullen alle volken bijelkaar komen en openbaringen geeft aan dat er een 1 wereldregering zal komen en dat er een 1heid heerst onder gezag van de het Eerste Beest door behulp van de Antichrist.

En de Antichrist zorgt ervoor:

16 Verder liet het bij alle mensen, jong en oud, rijk en arm, slaaf en vrije, een merkteken zetten op hun rechterhand of op hun voorhoofd. 17 Alleen mensen met dat teken – dat wil zeggen de naam van het beest of het getal van die naam – konden iets kopen of verkopen.

En dit zijn dus de volken die een pak slaag krijgen van God...

Wat vinden jullie hiervan, zijn we niet dichtij NEW WORLD ORDER.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Dus de verzen die ik je heb aangetoond kunnen er uitgescheurd?

Het komen op de wolken is apocalyptische taal, waarmee Jezus duidelijk verwijst naar het OT:

Jes 19,1
      

De last van Egypte. Ziet, de HEERE rijdt op een snelle wolk, en Hij zal in Egypte komen; en de afgoden van Egypte zullen bewogen worden van Zijn aangezicht, en het hart der Egyptenaars zal smelten in het binnenste van hen.

Is God ook letterlijk op een wolk gekomen? Het antwoord is nee (Jes 19,2) God liet zijn vonnis voltrekken door de Egyptenaars en is volgens Jezus (Joh 1,18) door niemand gezien.

'Hij zal komen in de heerlijkheid van Zijn Vader, met de heilige engelen.'(Mar 8,38)

Wanneer Jezus dus zou komen op dezelfde manier als Zijn Vader, die nog nooit door iemand gezien is, hoe kun jij dan een visuele wederkomst verwachten? Dat is pas onlogisch egbert!

Jezus liet zijn vonnis voltrekken door de Romeinen, dat is geschiedenis ja, maar tevens in overeenstemming met wat Hij zei:

Mat 23,35
      

Opdat op u komt
al
het rechtvaardige bloed, dat vergoten is op de aarde, van het bloed van de rechtvaardige Abel af, tot op het bloed van Zacharía, de zoon van Barachía, die gij gedood hebt tussen de tempel en het altaar.

Denk je soms dat dit loze woorden waren die Jezus niet meende?

Het waren de joden die geoordeeld werden beste bert en wij kunnen dus rustig chillen, want het einde der tijden is geweest!

Tuurlijk niet mo, effe niet zo dramatisch.

600.000 tot 1.000.000

is misschien wel 1% v.d. bevolking geweest, en toen Abel werd vermoord, was het misschien wel 20% v.d. wereldbevolking!

Jij snapt hem wel!

Verder wil ik niet dat als ik jouw jouw visie negeer, het gelijk stelt met het negeren van Jezus woorden is dat afgesproken?

Ik stelde gewoon, dat alle profetiën golden tot Johannes.

En dat er -daarna- nieuwe profetiën zijn geuit.

Klein bewijsje. Zoals jij weet, is daniel, wbt de koning van het noorden en zuidne uiterst nauwkeurig uitgekomen, tot de geboorte van Jezus. Maar Jezus haalt gewoon een gebeurtenis eruit, die van het 'walgelijke ding' en plaatst het in de toekomst. Een tweede vervulling.

Ik zeg, dat ik begrijp dat openbaring voor de helft samenvat wat er met jeruzalem gebeurt, maar voor de andere helft de toekomst voorzegt.

(partial preterist)

Nogmaals, niet gaan drammen, of dramatisch doen mo! Daar schat ik je te nuchter voor in.

Ik zie mijzelf als een 'partial preterist' en jij lijkt me een 'full preterist'

Die discusie is al eeuwenoud, en zelfs Paulus schreef over mensen die beweerden dat de wederkomst al was geweest.

Eén ding, als je mij de huid vol scheld met dat ik Jezus woorden negeer, dan bewijs je daarmee, dat Christendom een grap is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid