Spring naar bijdragen

Welk boek beinvloedt jou?


Aanbevolen berichten

Ik ben een boekenfreak, zwaar. Mijn grote droom is dan ook mijn eigen bibliotheek.

Ik kan enorm genieten van boeken, er helemaal in kruipen, mee lachen met de hoofdpersonen of juist erom janken.

Maar ook kom ik zo af en toe een boek tegen die meer doen dan alleen dat. Ze zetten me aan het denken en het gaat op een gegeven moment mijn leven, al dan niet in grote mate, mijn leven beïnvloeden.

Zo heeft het boek 'Brieven van heer Foulgrin' van Randy Alcorn mij erg aan het denken gezet. In dit boek is heer Foulgrin een demon die brieven schrijft naar zijn ondergeschikte met strategieën om mensen de vernieling in te helpen. De manieren die beschreven worden herkende is, schrikbarend genoeg.

En sinds die tijd probeer ik om 'heer Foulgrin' geen stof te geven om succesverhalen over te schrijven. Mijn doel is geworden om te zorgen dat hij naar zijn ondergeschikten brieven moet schrijven als 'Sukkel! Het is helemaal de verkeerde kant op gegaan! In plaats van dat ze van onze vijand afkeerde, ging ze juist naar Hem toe!'

En stiekem vind ik dat dan kicken.

Maar ook hebben de boeken 'Duisternis aanwezig' en 'Licht door de Duisternis' ervoor gezorgt dat ik duidelijker kan uitleggen aan anderen hoe ik alles rondom geestverschijningen, beschermengelen, geestelijke gidsen en dergelijke zie, namelijk als demonen.

Maar buiten het christelijke heeft 'Nacht' van Elie Wiesel ook veel invloed op mij gehad. Dat mensen in de meest extreme omstandigheden veel kunnen. Zowel overleven als het totale onverwachte.

Zo even een snelle greep, want er zijn er nog zoveel!

Maar ik ben benieuwd: Welk boek beinvloedde jouw (geloofs)leven (en de bijbel is dan misschien wel een inkoppertje hier knipoog_dicht.gif) waardoor kwam dat en op welke manier zie je dat terug in je leven?

zomaar een post om bijna half 4 's nachts knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

"Modern Art and the Dead of a culture" van Hans Rookmaaker en de boeken van Francis Schaeffer hebben me heel erg beïnvloed. Schaeffer is een presbyteriaans theoloog en zijn boeken waren de eerste theologieboeken die ik ooit las. Rookmaaker is een gereformeerde kunsthistoricus en zijn boek heeft mij een begin gegeven om mijn geloofsbeleving en mijn kunstzinnige achtergrond op een lijn te krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@Nythe... dan zie ik jou vast op de Boekenmarkt in Wierden (Straattheater Plus) op 16 Augustus
knipoog_dicht.gif

Had met liefde gewild, maar ik zit dan al op Lowlands!

Quote:

Elk boek dat ik lees beïnvloed mij, of ik dat nu wil of niet.

Ik moet zeggen dat ik dat dus niet herken. Niet ieder boek kan me boeien. En zelfs al doen ze dat wel, dan heeft ook niet ieder boek het effect dat ik er weken later nog over na aan het denken ben smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid