Spring naar bijdragen

Vragen aan Moslims


Aanbevolen berichten

Quote:

ok inderdaad Islam, iemand vroeg me op de vorige bladzijde waarom ik denk dat de Koran wel de ultieme waarheid bevat zonder fouten.

yes.gif

Quote:

Hoe ben je ooit zover gekomen om te kúnnen denken dat de koran wel waar is en de bijbel niet?

Want daarvoor moet je, naast het volledig negeren van volkomen verkeerd weergegeven informatie, wel heel slecht zijn in begrijpend lezen en volledig de plank misslaan op het gebied van contextueel begrip?!

Quote:

Omdat er geen enkele tegenspraak in staat,

Nouuuu, weet je dat wel heel zeker? Of is het geoorloofd om bepaalde dingen door de vingers te zien?

Maar vooruit, geen tegenspraak in zichzelf misschien, maar in vergelijking met de Bijbel des te meer, en daar gaat het immers om, daar de koran beweert het vervolg te zijn. Dan zou je toch MINSTENS wel mogen verwachten dat de koran de dingen die christenen geloven goed beschrijft?!

Quote:
en in de Bijbel ondertussen wel.

Dat komt dus door wat ik bedoelde met het slecht begrijpend lezen en gebrek aan contextueel verstaan.

(Maar wat niet is, kan nog komen flower.gif )

Quote:
Omdat ik nooit (van kinds af)heb geloofd dat God een mens kan zijn.

Dat jij dat niet gelooft, maakt het nog niet minder waar hoor.

(Maar wat niet is, kan nog komen flower.gif )

Quote:
en dat bevestigd ook de Koraaan.

Tsja, of ook die heeft het mis; aangezien Mo het ook niet begreep... flower.gif

Quote:
Omdat ik nooit (van kinds af)heb geloofd dat God een mens kan zijn. en dat bevestigd ook de Koraaan.

En toch is het zo. En dat bevestigt de Bijbel..!

Quote:
Omdat ik verhalen uit de Koraan wat betreft voorgaande profeten veel gedetailleerder vind. En logischer.

Dat maakt het nog niet meer waar, alleen "gedetailleerder en logischer"...

Quote:
Omdat ik nooit heb begrepen waarom bisschoppen en Pauzen meer macht mogen hebben volgen het christendom dan andere mensen. Daaraan plakt dan ook waar zij het dan ook vandaan halen Concilies op te richten waar zij dan samenvattingen maken, die volgens hen wel ok zijn over belangrijke richtlijnen over het geloof.

Dat jij het niet begrijpt is jouw manco, dat maakt het nog niet raar ofzo.

(Maar wat niet is, kan nog komen flower.gif )

Verder is het nog maar de vraag of wat je hier schetst, wel helemaal correct is.

Quote:
Omdat de Kerk vele boeken verdoekt of geheimhoud.

Welke boeken zoal? En waarom dan volgens jou?

En btw, als ze verdoekt en geheim zijn, hoe weet jij dat dan? hamer.gif

Quote:
Omdat ik vanuit de Koraan vele dingen kan verklaren die mensen niet kunnen verklaren zoals geesten of djinns. Duivels of demonen.. engelen...zeg maar de spirituele wereld of onzichtbare wereld.

de Koraan verklaart ernorm veel over het hiernamaals, het graf,..

Nou, Mo danwel zijn kornuiten die het zaakje geschreven hebben, waren gewoon een mens hoor, dus wat er over al deze zaken beschreven staat komt dus gewoon van mensen. bye.gif

Quote:
Let op, ik zeg niet dat de Bijbel niet waar is, ik kan wel van dingen afleiden dat niet waar zijn, door de Koraan te hebben gelezen en bestudeerd.

Waarlijk, wat een scherpte: het ene boek klopt niet omdat de andere dat zegt... hamer.gif

Chapeau!

Quote:
Ik hoop dat iedereen dat het echt wil geleid zal worden,

Dat hoop ik ook voor jou, van harte.

pray.gif

Quote:
amien

Quote:

(Of is dat precies je antwoord?
widegrin.gif
)

Weliswaar met iets meer lettertjes, maar dat is dus inderdaad je antwoord... noparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 152
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Wij hebben maar een vraag aan de mohammedaan/moslim,gewoon CHRISTEN worden,gelukkig doen dat er ook velen over gaan tot het Christendom!!!
party.gifthumbsup.gif

ja zo is dat met vrije keuze,iedereen heeft van Allah swt verstand gekregen en die doet daarmee wat ie wil.

Juist daarom kan je dan ook ter verantwoording geroepen worden voor je daden omdat alles vrijwillig is.

Engelen daarintegen zijn zo gemaakt dat ze alleen bevelen van hun Heer kunnen opvolgen.


Samengevoegd:

@the eyes, ik vind jouw antwoorden echt kortzinnig en niet doordacht, vrij simpel dus, je vraagt mijn mening en ik geef die jouw, dan hoef je toch niet telkens af te doen met dat mijn mening niet belangrijk is ofzo..kijk ik heb het christendom genoeg gestudeerd en nog.. momenteel ben ik met de Jehova's bezig, ik vind dat die heel veel gemeen hebben met moslims. Zij hebben ook een Evangelie, nog een ander..

Ik kan jouw genoeg geheime boeken geven die de kerk verdoezeld, nog nooit van Judas zijn Evangelie gehoord of die van Barnabas en nog vele andere, er waren tenslotte vele apostelen , ik kan hier over blijven schrijven maar de bedoeling is dat we het over Islam hebben niet over jullie geloof..

Maar ja over mening kan je niet blijven discuteren e, ieder heeft zijn eigen mening, dus het beste ermee..

@Danny, amien is niet mijn naam maar is hetzelfde als amen, dat men dus zegt na een korte smeekbede of gebed.

mijn naam is Nathalie of Niftaly

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@the eyes, ik vind jouw antwoorden echt kortzinnig en niet doordacht, vrij simpel dus, je vraagt mijn mening en ik geef die jouw, dan hoef je toch niet telkens af te doen met dat mijn mening niet belangrijk is ofzo..

Ik vroeg niet je mening, ik vroeg hoe je zover hebt kunnen komen. Jij geeft vervolgens een rijtje met redenen. Ik laat je vervolgens zien dat daarvan geen reet klopt.

Dat is niet om je te pesten, maar om je in te laten zien dat die redenen dus de verkeerde zijn waarom je met de vijand heult moslim bent. Ik probeer, bij wijze van spreken, die hoofddoek voor je ogen weg te halen opdat je het Licht weer mag aanschouwen. flower.gif

Quote:
kijk ik heb het christendom genoeg gestudeerd en nog..

Daar geef je anders weinig blijk van, sorry.

Quote:
momenteel ben ik met de Jehova's bezig,

Ik dacht dat je met het christendom bezig was?

Quote:
ik vind dat die heel veel gemeen hebben met moslims.

Ja, pas maar op dat je niet ook daar intrapt.

Quote:
Zij hebben ook een Evangelie, nog een ander..

Zegt al genoeg...

Quote:
Ik kan jouw genoeg geheime boeken geven die de kerk verdoezeld, nog nooit van Judas zijn Evangelie gehoord of die van Barnabas en nog vele andere, er waren tenslotte vele apostelen ,

Ik had toch gehoopt op geheime en verdoezelde boeken, jammer.

Quote:
ik kan hier over blijven schrijven maar de bedoeling is dat we het over Islam hebben niet over jullie geloof..

Maar ja over mening kan je niet blijven discuteren e, ieder heeft zijn eigen mening, dus het beste ermee..

True, true, tot zover dan.

ps. een klein, ook goed bedoeld tipje, als 't mag, het is: discussie en discussieren. flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid