Spring naar bijdragen

hoe doe je bijbelstudie


Aanbevolen berichten

Quote:

Ik wil deze vakantie is goed de bijbel bestuderen.. Ik heb ook wat boekjes gekocht om in te lezen en onderzoeken.

Maar ik kom er niet zo goed uit, ik weet hoe ik het beste kan beginnen en hoe ik dat moet aanpakken.

Ik vind het wel fijn om door middel van een "opdracht" of zoiets dergelijks iets te onderzoeken..

Dus mijn vraag: hoe pakken jullie dit aan, en heeft er iemand misschien een idee tip voor mij wat ik kan onderzoeken en hoe ?

Je zal afgelopen vakantie wel wat gevonden hebben neem ik aan.

Toen ik hetzelfde wilde, ben ik eerst naar een evangelische boekwinkel in de Raadhuisstraat gegaan.

Van het boekje dat ik daar vond werd ik niet veel wijzer, het leek wel een soort propaganda-pamflet. knipoog_dicht.gif

Daarna vond ik wat interessante boekjes in een New Age winkeltje in de Warmoesstraat, maar ook daar kwam ik niet echt verder mee.

Uiteindelijk werd mijn honger naar inzicht in de bijbel pas echt bevredigd toen ik theologische studies onder ogen kreeg in de universiteitsbibiliotheek. puh2.gif

Ik heb toen ook wat boeken aangeschaft van diverse theologen met name over het ontstaan van de oudste evangelies en over het synoptische vraagstuk (wie nam wat van wie over en hoe?).

Het kostte me wel aardig wat, maar nu heb ik meer inzicht in de teksten dan ik ooit voor mogelijk heb gehouden. big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid