Spring naar bijdragen

Hoe leefden de eerste christenen?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 66
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Dan doe ik het ook.
yes.gif
Ik vind dat Arabisch bijzonder spannend klinken.
widegrin.gif

hahaha deze vind ik grappig, leuk dat er nog mensen zijn die positief reageren big-smile.gif

Arabisch is ook bijzonder spannend hoor, Jhadiekoemoellaahoe wa joeslihoe balakoem(Moge Allah u leiden en u zaken regelen)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat de hoofddoeken betreft, ik zie het in Griekenland nog steeds bij de echte gelovigen ja, en bij oude vrouwen,maar waarom wil de nieuwe generatie dit niet meer dragen? HEt is toch een duidelijk voorschrift dat je moet volgen? Geloof valt niet te moderniseren toch?

Die passages zijn specifiek tegen de gemeente waaraan de brief geschreven is gericht om syncretisme te voorkomen. Da's de historische context die jij even bruut negeert knipoog_dicht.gif. Ik zou ook in zonde zijn met mijn lange haren, want de natuur leert dat immers niet enzo... Je kan de bijbel lezen en je kan de bijbel begrijpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Inderdaad.Deze figuur heeft geen flauwe notie hoe Christenen echt leven,heel deze draad is weer om te
widegrin.gifworshippy.gifworshippy.gifbye.gif

Ik zie niks weerlegd hoor, jij of je vriendje hebben nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag uiteindelijk


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Die passages zijn specifiek tegen de gemeente waaraan de brief geschreven is gericht om syncretisme te voorkomen. Da's de historische context die jij even bruut negeert
knipoog_dicht.gif
. Ik zou ook in zonde zijn met mijn lange haren, want de natuur leert dat immers niet enzo... Je kan de bijbel lezen en je kan de bijbel begrijpen.

Waarom dragen sommige christenen dan nog wel een hoofddoek ? en nonnen ook? en zelfs Maria wordt overal zo afgebeeld? jij die alles begrijpt gaat me er zeker een correct antwoord op geven zeker


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Mja misschien is het tegenovergestelde wel gebeurt en begint zij de waarheid nu te zien
big-smile.gif

Lief van je , maar ik sta iets te sterk achter mijn geloof .. ik ben niet voor niks van het christendom naar de Islam bekeerd .. Ik zag gewoon teveel fouten sorry..

Moge Allah jouw ook leiden,amien

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Waarom dragen sommige christenen dan nog wel een hoofddoek ?

Omdat ze op dezelfde wijze de bijbel lezen als zij, die christenen hebben dan de mazzel dat ze niet op credible posten widegrin.gif

Quote:

en nonnen ook? en zelfs Maria wordt overal zo afgebeeld?

Vraag een katholiek

Quote:
jij die alles begrijpt gaat me er zeker een correct antwoord op geven zeker

Omdat het internet is: Is dit stukje sarcasme waar nog een knipoog achter hoort of heb ik je beledigd?

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik weet dat je die wel probeert uit te leggen beste RobertF, maar als Jezus op zijn aangezicht valt, is dat toch niet meer neerbuigen?

En trouwens neerbuigen is ook een onderdeel van ons gebed, net voor we neerknielen, op onze knieën dus.

Ook over het begroeten, vind ik dat je wel de regels moet naleven, wie zijn wij om te oordelen of het erg is om een regel weg te laten of niet?

En over hoofddoek of handschudden zie ik niets..

maar voor de rest heb je goed weerlegd , het klopt ook wat je zegt, vele christenen vastten nog wel , de ene christen is de anderen niet zoals je opmerkt, en dat is waar...


Samengevoegd:

Quote:

[...]Omdat ze op dezelfde wijze de bijbel lezen als zij, die christenen hebben dan de mazzel dat ze niet op credible posten
widegrin.gif

[...]

Vraag een katholiek

[...]Omdat het internet is: Is dit stukje sarcasme waar nog een knipoog achter hoort of heb ik je beledigd?

Misschien hebben "zij" dan toch gelijk om de letterlijke Bijbelteksten te volgen?

ja sorry hoor met dat interet weet je nooit goed hoe een mens iets bedoelt e, doe maar een knipoogje dan knipoog_dicht.gifpuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is al veel gezegd over de aantijgingen die hier weer eens plaatsvinden. Ik ben toch wel benieuwd naar wat meer reactie hierop, want de weerlegging is tot nu toe marginaal te noemen.

En ik kan het toch niet laten om 1 stukje uit de lijst met aantijgingen nog even naar voren te halen.

Quote:

Ik wil u allen laten zien , beste christenen dat uw voorgangers leefden zoals de moslims nu.

Of nog een ander voorbeeld, de eerste christenen deden nog iets wat voor jullie misschien vreemd overkomt maar wat de moslims ook nog steeds toepassen (ware moslims natuurlijk) wat deden ze? Dat zegt Paulus zo mooi in zijn Eerste Brief Korinthe 7.1

Aangaande nu de dingen waarvan gij mij geschreven hebt: Het is een mens goed geeen vrouw aan te raken,...

Geen vrouw aanraken is meer dan geen handje geven.

En consistent toepassen hiervan leidt tot het einde van de mensheid clown.gifhamer.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja dat kan goed zijn, in de tijd van Mohamed was het een bepaalde tijd ook nog toegestaan tot er een openbaring kwam dat het verboden werd..

Waar is trouwens je bron, of ben je een getuige van een paar duizend jaar oud?
dood.gif

De bron van Sacerdos is de Schrift. Alwaar je vanuit de gewoonte van destijds mag afleiden dat Jezus ook wijn nuttigde, mede ingegeven door de bruiloft te Kanaän.

Quote:

Lief van je , maar ik sta iets te sterk achter mijn geloof .. ik ben niet voor niks van het christendom naar de Islam bekeerd .. Ik zag gewoon teveel fouten sorry..

Moge Allah jouw ook leiden,amien

Hoe goed heb je gekeken en waarom wil je de Schrift letterlijk lezen en alles 1 op 1 overnemen en doe je dat bij de Koran niet? Als je zegt fouten te zien in de Bijbel, waarom accepteer je dan klakkeloos de fouten in de Koran?

Waarom wil je leven zoals de eerste Christenen of Moslims? Maar dat doe je al niet, want je gebruikt Internet, electriciteit, rijdt zeker en vast ook auto. Of reis jij nog met een kameel?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik zie niks weerlegd hoor, jij of je vriendje hebben nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag uiteindelijk

Aangezien Sacerdos op mij reageerde neem ik aan dat je mij "zijn vriendje" noemt. Ik maak dan wel snel vrienden.

Maar heb ik nu werkelijk niets weerlegd? Je gaat op geen enkele manier in op mijn posts, die je af doet als "geen antwoord op je vraag". Dan moet je weten dat jouw vermogen om te zeggen dat ik geen antwoord geef op jouw vraag niet per definitie betekent dat ik dat ook niet doe. Je negeert de posts en negeert ook het grootste deel van de argumenten die tegen je in gebracht worden. Uiteindelijk doe je weer hetzelfde als altijd. Je legt een vage stelling neer met flinterdunne "argumenten" om christenen te bekeren tot de islam. Binnen no-time zijn er verschillende users die met goede argumenten je posts volledig onder uit halen en jij gaat er niet op in, herhaalt wat je eerder hebt gezegd of zegt dat de anderen niet ingaan op je posts. Inmiddels begint het wat flauw te worden, een discussie met jou gaat altijd hetzelfde en is telkens verspilde tijd

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
aleykoum salaam Robert F,

Sjaloom Nifaly,

Quote:
150psalmen zijn wel veel ja, ik weet niet hoelang dat duurt maar per gebed ben ik ook ongeveer toch zo een tien minuten bezig denk ik ..

Als je het volledige getijdengebed bidt, dan bidt je de psalmen verdeeld over vier weken. In het klooster bidden ze de psalmen verdeeld over twee weken. Zelf bidt ik enkel het morgengebed, avondgebed en de dagsluiting en per gebed ben ik zo'n twintig minuten bezig.

Quote:
maar om figuur te vergelijken met een Islamietisch persoon in deze tijd, bijv. een imaam, dan zie je dat die toch ook enkele uren per dag met aanbidding bezig is.

O, een béétje priester bidt ook het getijdengebed en probeert elke dag de Mis op te dragen. Kortom, ook hij is enkele uren met gebed bezig, want het gebed draagt het priesterschap.

Quote:
over kloosters met nonnen en monniken zeggen moslims dat zij van de christenen het dichtste bij god staaan omdat zij zich geheel overgeven ,maar het is niet toegestaan omdat zij niet normaal kunnen leven als man.

Zij hebben een andere roeping dan het huwelijk en dat kan prima.

Quote:
(hoeveel van hen zijn geen homo of pedofiel of bezoeken hoeren omdat ze hun drang niet kwijt kunnen)

Dit vind ik een erg vuile, insinuerende en op geen enkele grond gebaseerde beschuldiging jegens onze broeders en zusters in het klooster. Pas wel even op je woorden ja?

Quote:
En overdrijven in het geloof is ook niet toegestaan , zoals bijv. ook bij ons de De Talibaan of soenieten of andere extremen..

Kloosterlingen overdrijven niet. Zij leven over het algemeen juist heel rustig, heel spiritueel met God. Maar je hebt wel gelijk natuurlijk.

Quote:
Wat de hoofddoeken betreft, ik zie het in Griekenland nog steeds bij de echte gelovigen ja, en bij oude vrouwen,maar waarom wil de nieuwe generatie dit niet meer dragen? HEt is toch een duidelijk voorschrift dat je moet volgen? Geloof valt niet te moderniseren toch?

Blijkbaar is het voorschrift niet zo duidelijk. Daarbij leggen christenen minder de nadruk op de regeltjes en meer op de spiritualiteit, op de gemeenschap met God. Zo zul je op christelijke fora bijvoorbeeld geen hele discussies vinden over hoe ver je voeten van elkaar af moeten staan tijdens het gebed.

Waarmee vergelijk jij je relatie met God? De meeste christenen vergelijken het met een Vader-kindrelatie, of een bruid-Bruidegomrelatie. En in beide vormen van relatie zijn de regeltjes ondergeschikt aan de liefde tussen beide partijen, aan het met elkaar optrekken en zo een hechte band met elkaar smeden. Regeltjes zijn leuk als je er even niet uitkomt, maar zijn eigenlijk van ondergeschikt belang.

Quote:
Ik weet niet juist of de Koraan dit ook zegt hoor beste man, heb je daar toevallig een bewijsje van waar dat staat, want eerlijk gezegd denk ik niet dat een man dat moet.. Maar Allah weet het het beste..

Het staat in de Bijbel, waar jij hier toch ook je onderbouwing uit haalt. Je kunt het lezen in 1 Korintiërs 4:

Een man die onder het bidden of profeteren het hoofd bedekt houdt, doet zijn hoofd schande aan.

Duidelijke taal dan, toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Aangezien Sacerdos op mij reageerde neem ik aan dat je mij "zijn vriendje" noemt. Ik maak dan wel snel vrienden.

Maar heb ik nu werkelijk niets weerlegd? Je gaat op geen enkele manier in op mijn posts, die je af doet als "geen antwoord op je vraag". Dan moet je weten dat jouw vermogen om te zeggen dat ik geen antwoord geef op jouw vraag niet per definitie betekent dat ik dat ook niet doe. Je negeert de posts en negeert ook het grootste deel van de argumenten die tegen je in gebracht worden. Uiteindelijk doe je weer hetzelfde als altijd. Je legt een vage stelling neer met flinterdunne "argumenten" om christenen te bekeren tot de islam. Binnen no-time zijn er verschillende users die met goede argumenten je posts volledig onder uit halen en jij gaat er niet op in, herhaalt wat je eerder hebt gezegd of zegt dat de anderen niet ingaan op je posts. Inmiddels begint het wat flauw te worden, een discussie met jou gaat altijd hetzelfde en is telkens verspilde tijd

Waarom er dan nog tijd aan besteden niet doen totaal niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Jij hebt een ander idee over geloof dan ik , en ja ik heb duidelijk teksten gezet van uit de bijbel , als jij die wil ontkennen of niet wil opvolgen , is dat niet mijn , maar jouw probleem.

En als ik op jouw visie moet ingaan, dan zou ik zeggen dat moslims meer van Jezus houden dan christenen zoals jij , want als je van iemand houdt , leef je ook zoals hij leeft. Dan volg je zijn levenswijze (zeker als je beweert dat die God zelf is) Jezus staat duidelijk ook in de Koraan hoor!

Om het even door te trekken wat je zegt, moeten moslim mannen dus ook met meisjes van 9 trouwen? En meerdere vrouwen nemen dan, ookal heeft Allah gezegd dat je maar een vrouw mag hebben?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Nathalie,

Als jij beweert dat vele nonnen en christenen homo's en pedo's zijn (alsof je dat op één lijn kan zetten, maar ok), hoe staat het dan met moslimjongeren?

Pim Fortuin heeft laten weten dat vooral moslimjongeren op de homo-ontmoetingsplekken in het park kwamen, om aan hun behoefte komen. Hoe kan dat dan?

Waarom mogen moslimmeisjes niet uitdagend gekleed gaan, terwijl moslimjongeren elk uitdagend Westers meisje proberen te versieren die ze tegenkomen?

Waarom mag een moslimmeisje niet met een Westerse jongen trouwen, terwijl (nogmaals) moslimjongens Westerse meisjes betasten tijdens het uitgaan.

Waar is volgens de Koran eerwraak op gebaseerd?

Waarom zou je een niet-moslim wel iets mogen doen en een moslim zelf niet? Als je dan zo overtuigd bent van de fouten van het christendom dan snap ik niet waarom je een foute houding als deze dus goedkeurt.

Overigens ben ik hier nu generaliserend bezig, maar wellicht discussieert dit makkelijker. Op inhoudelijke, weloverwegen posts van RobertF ga je namelijk inhoudelijk niet in.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De eerste christenen vastten zoals Jezus heeft gevast, groetten elkaar zoals JEZUS heeft gegroet,kleedden zich zoals Jezus zich heeft gekleed..

Eigenlijk zien we een grote vergelijking met Moslims. Waar kunnne we dat vinden? Natuurlijk vinden we dat in de Bijbel, ondanks dat in de Bijbel veel verdraaid is.

We lezen in Lucas 22.41 het volgende:

En Hij scheidde Zich van hen af, omtrent een steenworp, en knielde neder en bad,

We zien hier dat

En een weinig voortgegaan zijnde, viel Hij op Zijn aanagezicht, biddende...

De evangelisten vertellen ons over Jezus'gebed en hoe hij dat deed.

Dokter Lucas schreef iets bijzonder in Lukas 6.12nl:

En het geschiedde in die dagen, dat hij uitging naar den berg om te bidden, en Hij bleef den nacht over in het gebed tot God.

Zo zien we dat Jezus de hele nacht door in gebed was, dat noemen we 'kiymoe leil' dat betekent heel de nacht voor God concentreren, bidden en smeekgebed doen als de mensen aan het slapen zijn.

En dat is wat profeten eigenlijk gewend zijn om te doen met hun gebeden. zij gingen altijd apart waar geen mensen zijn. Dat schrijft Matteus in hfdst. 14.23

En als de scharen van Zich gelaten had, klom Hij op den berg alleen ,om te bidden. En als het nu avond was geworden, zo was Hij daar alleen.

En zo ook met het vasten: Zo is het gebed van Jezus en zo is ook eht gebed van de discipelen. Zo is het ook met het vasten. Jezus vastte 40dagen lang. (mattheus 4.2) en de discipelen vastten ook in opdracht van Jezus. Jezus gaf die opdracht in Mattheus 6.16 tot en met 18. we lezen in de Handelingen der Apostelen 13.3 dat de discipelen de opdracht van Jezus opvolgden en vastten. We zien hier ook hoe de discipelen van Jezus het vasten zagen, namelijk als een offer en aanbidding om dichter bij God te komen.

De eerste christenen groetten elkaar zoals Jezus groette en hoe hij groette, lezen we in Lukas 24.36

En als zij van deze dingen spraken, stond Jezus zelf in het midden van hen, en zeide tot hen, Vrede zij u lieden.

Wie groet er vandaag de dag nog zoals Jezus dat deed, tegen zowel bekenden als onbekenden?

rara: ja inderdaad de moslims, wij zeggen, de vrede van Allah zij met u.( asaleymoulikoum)

Ik wil u allen laten zien , beste christenen dat uw voorgangers leefden zoals de moslims nu.

Of nog een ander voorbeeld, de eerste christenen deden nog iets wat voor jullie misschien vreemd overkomt maar wat de moslims ook nog steeds toepassen (ware moslims natuurlijk) wat deden ze? ze gaven vrouwen ook geen hand. Waarom niet? Omdat de hand van de vrouw de hand van de man naar de gedachte van overspel trekt. Dat zegt Paulus zo mooi in zijn Eerste Brief Korinthe 7.1

Aangaande nu de dingen waarvan gij mij geschreven hebt: Het is een mens goed geeen vrouw aan te raken,...

en Paulus zegt ook nog dat vrouwen bedekt moeten zijn wat betreft hun hoofd. hfdst. 11 van deze zelfde brief in vers 6;

Want indien een vrouw niet gedekt is, dat zij ook geschore worde: maar indien het lelijk is voor een vrouw geschoren te zijn of het haar afgesneden te hebben , DAT ZIJ ZICH DEKKE.

Waarom houden christenen zich niet meer aan deze regels? waarom hebben de christenen zich afgekeerd?

Is dat geen grote dwaling? Jawel want heeft Jezus niet duidelijk gezegd in mattheus 7.21-26 dat hij alle christenen die zijn woorden niet volgen hen niet zal erkennen en niet met hen zal spreken? jezus heeft het nochtans voorspeld..

waarom leven jullie de regels niet meer na?

En daarna zal ik eventueel zijn voorspelling neerpennen..

je kunt nog zo braaf doen wat Jezus deed, maar als je niet gelooft wat Jezus zei en deed, heb je er absoluut niks aan.

Je kunt heel braaf vasten, "vrede zij met u" zeggen en knielen, maar als je Jezus schoffeert door te ontkennen Wie Hij is, en te ontkennen dat Hij voor jou aan het kruis heeft gehangen én weer is opgestaan, dan heb je hoe dan ook een groot probleem.

Het zou best kunnen dat christenen het niet allemaal goed doen en door zonde of onkunde of onbenul of onwillendheid niet doen wat Jezus allemaal geboden heeft (en dat is heel erg als dat zo is), maar christenen erkennen in ieder geval het belangrijkste dat Jezus gedaan heeft: sterven voor onze zonden en weer opstaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid