Spring naar bijdragen

Computer spel. (Christelijk)


Aanbevolen berichten

------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------

*Edited 22 july

------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------

Hey, ben ik weer. Ik mog geen nieuw topic starten dus moet ik hier verder gaan.

Ik heb al het oude gedelete en we gaan verder bij mijn onderstaande bericht (op pagina 3) met heel veel streepjes xD (je ziet wel wat ik bedoel).

Even kort samengevat:

Ik heb een idee nodig voor een spel wat ik kan maken waar helemaal GEEN duisternis in zit smile.gif Eerst hadden we een sims church bedacht maar dat kan uiteindelijk niet en vind ik nu tog saai xD Dus heb ik een nieuwe game nodig.

Alvast bedankt smile.gif

GOd bless!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 71
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ja, ontwerp gewoon een vechtspel waarin je uit alle bijbelpersonages kan kiezen, natuur ieder met

een eigen ding. Mozes met stok, Jozua met zwaard, Ezechiel met een koek van koeienstront, Judith met haar verleidelijke... ogen, Judas met touw en natuurlijk Jezus als superpoppetje zoals beschreven in de apocalyps. Een bonus Boedha erbij, Mohammed en let the games begin. yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja Jeroen, LOTR is occult, dat snap je toch wel jongen?
puh2.gif

K. LOTR is zeker niet occult. Het is zelfs bijzonder christelijk. Morgen zal ik je een podcast laten horen die aangeeft dat het ontzettend veel raakvlak heeft met het christendom. puh2.gif De schrijver was overigens ook een vroom katholiek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

The Exodus

Real Strategy Game. Je hebt een paar honderdduizend Israëlieten die in Egypte klaar staan voor de lange reis door de woestijn. Organiseer de kampen, zorg dat ze op tijd bij de juiste oases en plaatsen komen, zorg dat je niemand kwijtraakt en overwin alle gevaren en hindernissen om zo het Beloofde Land te bereiken. En probeer opkomende gouden kalveren binnen het kamp zo snel mogelijk neer te slaan, want o wee als de Toorn losbrandt...

The Pilgrim

Role Playing Game. Als eenzame pelgrim of als groep pelgrims ga je op bedevaart naar een bedevaartsoord naar keuze. Te voet, dwars door dichte wouden, hoge bergen, drukke steden, gevaarlijke gebieden en over de zee. Ga met de pelgrim of pelgrimsgroep op reis en probeer op tijd Rome te bereiken. Praat met mensen, vecht tegen wilde dieren, probeer op boten mee te komen, zoek slaapplaatsen, maar zorg ervoor dat je niet in één van de vele verleidingen valt...

Vision Angels

Fictieve simulatie. Alle hemelse visioenen worden door een vaste groep engelen geregisseerd. En jij staat aan het hoofd van deze Vision Angels. Zorg bij elk visioen voor het decor, de nodige acteurs, de special effects, de volgorde van akties en de plaats voor de ontvanger(s). Hou je aan de eisen van de Opdrachtgever, respecteer de hiërarchie in de Hemel en wie weet ben je na genoeg bijbelse visioenen wel klaar voor de grote Apocalyps...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja! Ja! Met ketterverbrandingen en beeldenstormen... Dat je online debatten kunt houden en als je niet kunt winnen kun je allerhande special forces (spiritueel of met knotsen en bijlen) op roepen..

* Raido richt als vast The Reformed Posse op.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja! Ja! Met ketterverbrandingen en beeldenstormen... Dat je online debatten kunt houden en als je niet kunt winnen kun je allerhande special forces (spiritueel of met knotsen en bijlen) op roepen..

* Raido richt als vast The Reformed Posse op.

* Machiavelli joins The Reformed Posse.Laten we die papen, anabaptisten en lutherse ketters een lesje leren devil.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

degelovige uhm sorry dat laatste is echt saai xD

tenminste, voor een 14jarige als ik. Ik ga een spel maken waarin je alle bijbelverhalen speeld.

Ik wil het wel on line maken maar dan weet ik niet echt wat het doel van het spel moet worden. Want je zit in verschillende tijd zones.. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

maar als je de bijbel goed kent dan is het saai, want je weet van te voren al wat er gaat gebeuren.
sleepey.gif

Dat is extra realistisch, aangezien God ook alles voorbepaald heeft smile.gif

Nee maar serieus, ik weet nooit zo goed wat je met een 'christelijke game' zou moeten doen. Je zou het hooguit een 'verantwoorde game' kunnen noemen, natuurlijk gaat er dan hier een heel debat vooraf wat dan verantwoord is..

Het moet niet te simplistisch zijn, het moet ook niet een goedkope jat zijn van een andere game. Dus geen Ages of Empires of Travian-kloon met David en de andere koningen..

Een beetje oldskool demonen schieten kun je al in Doom, dus ik weet het niet zo goed.. Elfjesachtige games zijn er ook al genoeg.. Als je zoiets zou willen aanpakken heb je denk ik een soort game nodig met een verborgen ondergrond, een soort 'Bijbelsaandoende' game, maar zonder het smijten met Bijbelteksten..

Zoals LOTR bijvoorbeeld zijn christelijke ondertoon heeft zonder duidelijk aanwezig te zijn.. Ahoewel ik me afvraag of je ook maar iets zou kunnen maken op technische gebied wat hier in de buurt van komt..

Welke programmeertaal spreek je? Welke Engines? Welke tools? 3DModeling? etcetra..

Link naar bericht
Deel via andere websites

uhm, als 1e wil ik even duidelijk maken dat ik 14 jaar ben en nog emateur he. Maar als ik een goed idee krijg ga ik een team samenstellen van wat geadvanceerde programmeurs en samen die game maken.

En als 2e is het heel moeilijk om een originele game te verzinnen met een heel nieuwe gameplay etc.

En als 3e puh2.gif Ik wil elke voorm van duisternis uit dit spel hebben. Dus zeker NIET dat je tegen demonen ofzo moet vechten! puh2.gif

verder gaat zo onge3veer al het 3D game in python puh2.gif dus dat kan ik aardig. Ik gebruik helaas een amateur engine blender. Ik ben verder wel goed in modeling.

Wat ik op dit forum zoek ik een goed idee, dan komen wel de details.

*edited

Ik ben trouwens nu ff weg maar ik check morge wel weer puh2.gif

God bless! big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, als je absoluut geen monsters, demonen en een tikje duisternis in het spel wilt hebben, dan wordt het wel lastiger natuurlijk. Of je moet net zulke geniale Mario-achtige spellen als Nintendo kunnen maken, maar zoveel genialiteit in de kop is maar héééél weinig mensen weggelegd en die weinige mensen werken bij Nintendo. En waar zóú je trouwens ook geen duistere elementen in het spel willen hebben? De Bijbel staat er immers vol mee...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

uhm, als 1e wil ik even duidelijk maken dat ik 14 jaar ben en nog emateur he. Maar als ik een goed idee krijg ga ik een team samenstellen van wat geadvanceerde programmeurs en samen die game maken.

Ok knipoog_dicht.gif

Quote:

En als 2e is het heel moeilijk om een originele game te verzinnen met een heel nieuwe gameplay etc.

Daar kan ik mij in vinden, dat is inderdaad erg moeilijk.. Maar wie weet, met al die mafkezen hier.. puh2.gif

Quote:

als 3e
puh2.gif
Ik wil elke voorm van duisternis uit dit spel hebben. Dus zeker NIET dat je tegen demonen ofzo moet vechten!
puh2.gif

Ergens begrijpelijk, alleen de meeste games hebben toch een soort 'Bad Guys'... Dat hoeven niet direct hyperevil superdemonen te zijn, maar misschien is er wat op te verzinnen hier..

Quote:

verder gaat zo onge3veer al het 3D game in python
puh2.gif
dus dat kan ik aardig. Ik gebruik helaas een amateur engine blender. Ik ben verder wel goed in modeling.

Ik kan/ken Python, maar dan echt alleen op networkscripting gebied en ik heb ook een onderbuik gevoel dat Python hoe dan ook niet de perfecte taal is om (geavanceerde!) (3D!) games te bouwen..

Ik zou dan eerder denken aan C++ met de opensource OGRE library (OpenGL en DirectX).. En nee, ik ben absoluut geen programmeur smile.gif

Quote:

Wat ik op dit forum zoek ik een goed idee, dan komen wel de details.

Geef ons wat tijd, er komen vast maffe ideeën, ons kennende... Misschien een idee om dit topic te verkassen naar de Koffiebar zodat we kunnen ahoeren over 'Credible Da Game' puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

**Daar kan ik mij in vinden, dat is inderdaad erg moeilijk.. Maar wie weet, met al die mafkezen hier..

haha xD

maarja puh2.gif Ik wil echt gewoon een spel maken dat iets anders is dan vecht schiet moord etc.

(een voorbeeld, maar als je zoiets bedenkt ben je briliant, is Spore. Het is een wereld waar je zelf beesten mee kan maken en dan een hele stad beheersen zechmaar. Maar lijkt totaal niet op age of empires etc.)

Ik denk niet dat wij zoiets kunnen bedenken maar is wel goed voorbeeld puh2.gif

Enne, ik ben ondertussen al best bekend met de engine blender en die gaat alleen maar op python puh2.gif Dus ik denk dat ik die maar hou smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom 4given,

Probleem natuurlijk is dat zo'n beetje elke gameplay al eens is geprobeerd. Soms met succes, vaak zonder succes. Ik weet niet wat voor publiek je wilt bereiken, maar de gemiddelde gamer zit eigenlijk niet op originaliteit te wachten. Gamers zeggen van wel, maar ze gaan liever op safe en kopen dus vooral games waarvan ze echt zeker weten dat ze de gameplay leuk vinden.

Dat hoeft dan niet beperkend te zijn, want er zijn heel veel soorten gameplay. Schietspellen, strategiespellen, puzzelspellen, roleplaying, platformspellen, vechtspellen, racespellen, sportspellen, noem maar op. De kunst is dan om zo'n bekende gameplay te pakken en deze op een heel eigen manier, in je eigen stijl uit te werken. Waarbij je je best door andere games mag laten inspireren, zolang het maar niet teveel opvalt of plagiaat wordt.

Als ik jou was zou ik dus niet teveel blijven hangen op originaliteit of per se geen duistere elementen willen. Pak gewoon een bestaande gameplay en werk deze op een eigen en geweldige wijze uit. En vergeet alsjeblieft het element humor niet, om te voorkomen dat je er zo'n zware, moralistische game van maakt met evangelische doeleinden. Geloof me, zo'n spel wil niemand, ook je christelijke medegamer niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid