vrijeFreddy 0 Geplaatst 13 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2008 Laatst hoorde ik voor het eerst het lied Clean again van Racoon en iemand vertelde mij dat het gaat over een meisje van lichte zeden. Toen ik me eenmaal in de tekst verdiepte, moest ik huilen. Ik ben hem zowat dagelijks aan het luisteren en voel me zo betrokken bij de clip dat het me inspireert om hier eens een topic over te beginnen. Ik zou willen vragen wat jullie van de tekst en/of video vinden: link Ik zou er zelf heel wat over kunnen zeggen en ergens vind ik de boodschap van deze clip bijbels. Wat vinden jullie? Ik weet verder even niet zo goed hoe ik dit onderwerp zo goed mogelijk van start kan laten gaan. Ik zou daarom zo veel mogelijk ruimte willen geven voor opmerkingen, suggesties, gelijkenissen, meningen, discussies, toevoegingen, enz. aan deze clip. Ik heb ook zelf een vertaling van de tekst gemaakt. Voor het gemak plak ik die even hieronder: Er is een flinke en gevoelloze starende blik in zijn ogen. Ze lacht maar om de damp die van dit gezicht uitgaat. Maar deze dwaas leeft in de wolken. Zij houdt er niet van hem te betalen, maar ze zal wel moeten. Er wordt veel over haar gepraat, achter haar rug om. Ja, ze is mooi genoeg om te nemen, maar nooit om te respecteren. Ze noemen haar zoals ze willen, Maar als ze klaar zijn, kunnen ze betalen. Als ze maar betalen. Niet meer voelen. Ze wil het niet, ze kan het niet gebruiken. Ze zal haar gevoel uitschakelen. Want ze heeft geen betere rede nodig, Geen rede om het tegen te houden. O Jenny. Nou, er zijn echtgenoten en er zijn rechtsgeleerden en er zijn fabrieksarbeiders. Er zijn raadsmannen en er zijn burgemeesters met hun presidentiele manier van kijken. Er zijn eenzame zielen en leugenaars, die er op uit zijn om haar te kopen. Maar zij geeft er niks om. Oh, niet meer voelen. Want ze wil het niet, ze kan het niet gebruiken. Ze zal haar gevoel uitschakelen. Ze doucht zich en heren geloof het Ze zal weer schoon zijn, opnieuw schoongewassen. Jennifer zit rechtop en gaat op en neer Ze werkt voor de dikkop Oh, Jenny doet echt alles Zolang haar kinderen maar kunnen eten Betaal af, want ze maakt je vrolijk Afbetalen en ze zal je o zo vrolijk maken. Vreemde gedachten, wat doe ik hier toch Ze begrijpt zijn manier van denken niet Ze kijken alsmaar naar haar achterste Je kunt haar noemen zoals je wilt Angie, Roos of zelfs Bill Maar zeker, wat jij wilt Al de echtgenoten, al de rechtsgeleerden, al de fabrieksarbeiders De raadsmannen en de burgemeesters Zo verbluffend... hoe kunnen ze Ja, ze durven ook nog te beweren dat ze het beter weten De vuile blikken die zij op haar werpen Het zijn allemaal haar klanten. Oh, niets meer voelen. Omdat ze het gewoon niet wilt en niet nodig heeft. Ze zal haar gevoel uitschakelen Ze doucht zich en jong geloof het Ze zal weer schoon zijn. Opnieuw schoongewassen. Jennifer zit rechtop en gaat op en neer Ze werkt voor de rijke stinkerd Oh, Jenny doet vanalles Zolang haar kinderen maar kunnen eten Betaal af, want ze maakt je vrolijk. Afbetalen en ze zal je o zo vrolijk maken Alweer een smerige herinnering erbij... Link naar bericht Deel via andere websites
Zion13 0 Geplaatst 13 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2008 Mooi nummer. Racoon vind ik een erg goede band. Hele luchtige nummers, maar ook sommige met een behoorlijke diepgang. Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 13 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2008 Ik vind het een mooi nummer. De clip wat minder. Racoon vind ik ook een goede band. Het accent van de zanger vind ik wel mooi. Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 13 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2008 Ik heb nu zelf muziek opstaan dus ik heb het liedje niet geluisterd, maar op basis van jouw vertaling lijkt het wel een behoorlijk pakkend nummer, ook al is de tekst niet helemaal mijn stijl. Wel één klein praktisch dingetje: "Want ze heeft geen betere rede nodig, Geen rede om het tegen te houden." Die snap ik precies niet echt, het woord 'rede' lijkt daarin gewoon nogal vreemd? Of is het een typfout voor 'reden'? Link naar bericht Deel via andere websites
Zion13 0 Geplaatst 13 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2008 In het liedje is het reason, dus inderdaad reden ipv rede. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 13 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2008 Dit nummer ook maar eens kijken, Love You More vind ik al een paar jaar een geweldig nummer Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 13 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2008 Clean Again vind ik trouwens geen zitvlak aan. Voor de tekst ga ik hem ook niet doen, helaasch... Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 16 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2008 Racoon is geweldig! Clean again mooi nummer, maar bijbels vind ik het niet echt Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 18 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2008 Admod note: Offtopic reacties verwijderd. Graag bij het onderwerp blijven. Dit topic is niet bedoeld om verschillende bands te bekritiseren maar het gaat specifiek over het nummer dat genoemd wordt in de openingspost. Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 20 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2008 Goed. Slecht nummer met een slechte tekst van een matige band. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten