JoostG 27 Geplaatst 28 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2008 Indien 'begrijpend lezen' wat moeilijk is dan laten we het hier inderdaad maar bij Link naar bericht Deel via andere websites
mohamed 0 Geplaatst 28 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2008 Quote: Op woensdag 28 mei 2008 11:50:53 schreef JoostG het volgende: Indien 'begrijpend lezen' wat moeilijk is dan laten we het hier inderdaad maar bij Ik begrijp je prima, naast archeologie zijn geschiedschrijvers uit die tijd een belangrijke bron, daarom bevestigt Josephus het bestaan van een aantal belangrijke personen uit de Bijbel! Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 28 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2008 Quote: Op woensdag 28 mei 2008 10:06:36 schreef mohamed het volgende: van flavius josephus een joodse expriester die leefde net na Jezus gekruisigd was en veel zaken uit de bijbel bevestigt met zijn boeken. Bevestigd? Mwah, hij haalt voor zijn geschiedschrijving veel uit het oude testament, maar dat bevestigd de authenticiteit van die verhalen niet en bevestiging voor de zaken uit het Nieuwe Testament bied hij ook nauwelijks. Link naar bericht Deel via andere websites
mohamed 0 Geplaatst 28 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2008 Quote: Op woensdag 28 mei 2008 12:08:53 schreef Machiavelli het volgende: [...]Bevestigd? Mwah, hij haalt voor zijn geschiedschrijving veel uit het oude testament, maar dat bevestigd de authenticiteit van die verhalen niet en bevestiging voor de zaken uit het Nieuwe Testament bied hij ook nauwelijks. Dan ben je vluchtig door zijn euvre gegaan en wat hij weglaat zijn vooral verwijzingen naar Jezus. Als joodse priester zijnde zal josephus geen volgeling zijn geweest. Verder noemt hij Johannes de doper, Jakobus, Herodus etc etc. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 28 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2008 Quote: Op woensdag 28 mei 2008 12:14:38 schreef mohamed het volgende: [...] Dan ben je vluchtig door zijn euvre gegaan en wat hij weglaat zijn vooral verwijzingen naar Jezus. Als joodse priester zijnde zal josephus geen volgeling zijn geweest. Verder noemt hij Johannes de doper, Jakobus, Herodus etc etc. Niks echt essentieels dus en zeker niets van relevantie voor de discussie met Michiel, Strootman en jouw persoon in dit topic. Link naar bericht Deel via andere websites
mohamed 0 Geplaatst 28 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2008 Quote: Op woensdag 28 mei 2008 12:19:42 schreef Machiavelli het volgende: [...]Niks echt essentieels dus en zeker niets van relevantie voor de discussie met Michiel, Strootman en jouw persoon in dit topic. En zeer relevante info mbt openbaring, maar ik merk aan alles wel dat je het niet (goed) hebt gelezen. Daarna wil ik wel verder met je keuvelen over Josephus! Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 28 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2008 Quote: Op woensdag 28 mei 2008 12:37:04 schreef mohamed het volgende: [...] En zeer relevante info mbt openbaring, maar ik merk aan alles wel dat je het niet (goed) hebt gelezen. Daarna wil ik wel verder met je keuvelen over Josephus! Ik ga niet weer zijn gehele werk doorlezen omdat jij meent dat Josephus kan helpen bij een theologische discussie voor jij aangeeft wat en waar hij zoiets heeft geschreven. Link naar bericht Deel via andere websites
mohamed 0 Geplaatst 28 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2008 Quote: Op woensdag 28 mei 2008 12:39:45 schreef Machiavelli het volgende: [...] Ik ga niet weer zijn gehele werk doorlezen omdat jij meent dat Josephus kan helpen bij een theologische discussie voor jij aangeeft wat en waar hij zoiets heeft geschreven. Laat je door mij vooral niet tegenhouden! Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 28 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2008 Quote: Op woensdag 28 mei 2008 12:42:16 schreef mohamed het volgende: [...] Laat je door mij vooral niet tegenhouden! Wil je uberhaupt een zinnige bijdrage leveren of slechts je stokpaardjes berijden zonder daarvoor verantwoording af te leggen? Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 28 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2008 Zullen we weer teruggaan naar de Handelingen 5 vraagstelling? En een discussie over/ omtrent Titus Flavius Josephus elders voort zetten. Link naar bericht Deel via andere websites
mohamed 0 Geplaatst 28 mei 2008 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2008 Quote: Op woensdag 28 mei 2008 12:43:29 schreef Machiavelli het volgende: [...] Wil je uberhaupt een zinnige bijdrage leveren of slechts je stokpaardjes berijden zonder daarvoor verantwoording af te leggen? Nee ik kom hier om te kibbelen met mannetjes zoals jij. Het interesseert me niet of jij iets van me aanneemt, als je het echt wilt weten had je de joodse oorlog wel gelezen. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten