Spring naar bijdragen

Handelingen 5


Aanbevolen berichten

Quote:

van flavius josephus een joodse expriester die leefde net na Jezus gekruisigd was en veel zaken uit de bijbel bevestigt met zijn boeken.

Bevestigd? Mwah, hij haalt voor zijn geschiedschrijving veel uit het oude testament, maar dat bevestigd de authenticiteit van die verhalen niet en bevestiging voor de zaken uit het Nieuwe Testament bied hij ook nauwelijks.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Bevestigd? Mwah, hij haalt voor zijn geschiedschrijving veel uit het oude testament, maar dat bevestigd de authenticiteit van die verhalen niet en bevestiging voor de zaken uit het Nieuwe Testament bied hij ook nauwelijks.

Dan ben je vluchtig door zijn euvre gegaan en wat hij weglaat zijn vooral verwijzingen naar Jezus. Als joodse priester zijnde zal josephus geen volgeling zijn geweest. Verder noemt hij Johannes de doper, Jakobus, Herodus etc etc.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dan ben je vluchtig door zijn euvre gegaan en wat hij weglaat zijn vooral verwijzingen naar Jezus. Als joodse priester zijnde zal josephus geen volgeling zijn geweest. Verder noemt hij Johannes de doper, Jakobus, Herodus etc etc.

Niks echt essentieels dus en zeker niets van relevantie voor de discussie met Michiel, Strootman en jouw persoon in dit topic.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Niks echt essentieels dus en zeker niets van relevantie voor de discussie met Michiel, Strootman en jouw persoon in dit topic.

En zeer relevante info mbt openbaring, maar ik merk aan alles wel dat je het niet (goed) hebt gelezen. Daarna wil ik wel verder met je keuvelen over Josephus!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

En zeer relevante info mbt openbaring, maar ik merk aan alles wel dat je het niet (goed) hebt gelezen. Daarna wil ik wel verder met je keuvelen over Josephus!

Ik ga niet weer zijn gehele werk doorlezen omdat jij meent dat Josephus kan helpen bij een theologische discussie voor jij aangeeft wat en waar hij zoiets heeft geschreven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wil je uberhaupt een zinnige bijdrage leveren of slechts je stokpaardjes berijden zonder daarvoor verantwoording af te leggen?

Nee ik kom hier om te kibbelen met mannetjes zoals jij. Het interesseert me niet of jij iets van me aanneemt, als je het echt wilt weten had je de joodse oorlog wel gelezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid