Sacerdos 0 Geplaatst 19 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 19 augustus 2008 Kerk en staat horen een te zijn dus de staatskerk niet meer dan normaal.De staat moet zich niet bemoeien met het huwelijk. Daar het huwelijk een Heilig Sacrament is is dit ook aan de Kerk voorbehouden . Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 19 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 19 augustus 2008 Quote: Op dinsdag 19 augustus 2008 16:47:20 schreef Sacerdos het volgende: Kerk en staat horen een te zijn dus de staatskerk niet meer dan normaal.De staat moet zich niet bemoeien met het huwelijk. Daar het huwelijk een Heilig Sacrament is is dit ook aan de Kerk voorbehouden . Als Kerk en Staat één zijn is er geen onderscheid te maken tussen de taken van de Kerk en van de Staat. Je post is dus behoorlijk bevreemdend. Link naar bericht Deel via andere websites
Sacerdos 0 Geplaatst 19 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 19 augustus 2008 Quote: Op woensdag 14 mei 2008 00:47:15 schreef degelovige het volgende: Even een kleine opmerking: Scheiding tussen Kerk en staat een katholieke uitvinding? Dat is geheel nieuw voor mij... Ik meen te weten dat het Vaticaan voorheen en eigenlijk nog altijd in Italië invloed heeft op de politiek. In frankrijk en andere katholieke landen is dat natuurlijk wat minder, maar beginpunt van scheiding tussen kerk en staat is natuurlijk Amerika (zowel katholiek als protestant) waardoor er een noodzaak voor scheiding ontstond.. Van mij mogen mensen zelfs trouwen zonder dat ze naar het stadhuis of naar de kerk gaan, laat ze dat toch lekker zelf bepalen wat ze willen Vindt al plaats alleen het werk niet helmaal zal ook nooit werken ook. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten