Spring naar bijdragen

Mijn getuigenis


Aanbevolen berichten

Verslaafd, dat je er niet van af kan blijven. Bijv. je bent verslaafd aan roken, de geest van nicotine trekt je aan om weer te gaan roken. Als je niet rookt voel je je elendig.

Zo is volgens mij best goed uitgelegd.

Maar je andere zin snap ik niet wat je er mee bedoelt en waar het op slaat.

Quote:
Ik lees graag nog eens je mening als je de bijbel, tora en koran zult hebben gelezen! Volgens mij kan zelfs god soms niet mooier woorden zingen dan een enkel mens. Betovert zul je zijn

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 50
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Verslaafd, dat je er niet van af kan blijven. Bijv. je bent verslaafd aan roken, de geest van nicotine trekt je aan om weer te gaan roken. Als je niet rookt voel je je elendig.

Zo is volgens mij best goed uitgelegd.

Maar je andere zin snap ik niet wat je er mee bedoelt en waar het op slaat.

[...]

Een waarheid. zoals ze in de bijbel en koran staan, is bv.

God maakte de nacht om te rusten en de dag om te werken.

Ik citeer het nu niet exact. Dit is een waarheid. Maar geen verklaring. Tenslotte draait de aarde om de zon en draait de aarde om zijn as. Dat is de verklaring.

Een waarheid hoeft dus niet een verklaring te zijn maar als iemand een heleboel waarheden vertelt dan kan het lijken als een verklaring, dat het hele verhaal dat in mooie woorden word gesproken alles omvat.

Ik wil dus duidelijk maken dat woorden van 1 persoon als betoverend kunnen zijn. Het beantwoord al je vragen.

Kan je nu omschrijven hoeveel uren jij dat spelletje speelde? Want ik neem aan dat deze verslaving geen stofje nodig had zoals nicotine?

Feitelijk is nicotine een stof die receptoren in je hersenen prikkelen. De receptoren zullen er meer en meer om vragen en dus is het lastig om te stoppen omdat je lichaam er om vraagt. Dat is een verslaving.

Dan is er nog de gokverslaving

link

Gameverslaving komt dichterbij gokverslaving maar toch ook weer niet.

Dus hoe voelde jij je? hoeveel speelde je?

Link naar bericht
Deel via andere websites

is mijn vraag te simpel of te ingewikkeld?

Hoe voelde je je als je het spel speelde?

- Waarom speelde je dus

- Wanneer speelde je dus

- Wat voor motivatie had je om te spelen

- Tenslotte hoe voelde je je DAARBIJ.

Hoeveel speelde je het spel?

- Hoeveel uren per dag

- Hoeveel verschillende spellen?

- Speelde je multiplayer of singleplayer?

- Hoeveel dagen per week dan?

Ik zou dus graag wat meer daarover willen weten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

is mijn vraag te simpel of te ingewikkeld?

Hoe voelde je je als je het spel speelde?

- Waarom speelde je dus

- Wanneer speelde je dus

- Wat voor motivatie had je om te spelen

- Tenslotte hoe voelde je je DAARBIJ.

Hoeveel speelde je het spel?

- Hoeveel uren per dag

- Hoeveel verschillende spellen?

- Speelde je multiplayer of singleplayer?

- Hoeveel dagen per week dan?

Ik zou dus graag wat meer daarover willen weten.

- Verslaafd... xD

- Meestal bij me vrienden. Dan kon ik het meestal niet weerstaan

- Verslaving. Heb je dat nog nooit gehad ofzo?

- Kut als ik het weer had gespeeld

- verschillend hea

- Het gaat nu vooral om 1 duister spel, de rest heb ik geen last mee

- single of met vrienden (wat maakt dat uit dan??)

- Verschilled -.-'

Maar ik snap niet wat je met deze info wil..

Link naar bericht
Deel via andere websites

je geeft ook niet de juiste antwoorden.

Duister spel? Een spel is een spel.

Laat ik het eens op mezelf betrekken en korte antwoorden geven zoals ik de vragen bedoel.

- Ik speelde om beter te worden in het spel, te winnen, het uit te spelen, verder te komen in een missie of de nr1 te worden van de wereld. De doelen verschillenden maar er was altijd een doel bij gebaat.

- Ik speelde als ik erachter kon. In vakanties, als ik thuis kwam van school, als ik huiswerk af had (of gewoon niet wou maken).

- Ik wou dus beter worden, de beste worden.

- DAT spelen zelf, gaf me een voldaan gevoel als ik won, doelen haalde. Zodra ik vaker achter mekaar verloor (in multiplayer) kon ik het nog moeilijk uit staan. Moest ik mezelf herpakken en twijfelde ik waarom ik het spel nog speelde als ik toch slecht erin was.

- Indien ik vakantie had soms wel 8 uur per dag. Als ik van school kwam wel 3/4 uur per avond.

- Meestal 1 spel of 2. Waarin ik elk een doel stelde en die behaalde.

- Ik speel(de) voornamelijk multiplayer, waarin ik namelijk anderen kon verslaan en dus de beste probeerde te worden.

- Elke dag als ik thuis was.

Het is puur wetenschappelijk.

Waar komt zo'n "verslaving" vandaan? Waarom geef jij het de naam verslaving? Welke drift brengt dit te weeg?

Zo kan je erachter komen hoe je wel kan blijven gamen zonder dat je er verslaafd aan bent. Gamen is namelijk niet iets waar je snel verslaafd aan raakt.

Daarom wil ik ook weten welk spel je speelde. Een schietspel? Durf je de naam niet te noemen?

Bij deze, je hoeft niet te antwoorden. Als je het er liever verder niet over praat moet je het zeggen. Ik ben enkel geinteresseerd omdat ik vanuit je woorden hoor dat je het nogal vanuit God verklaart.

Waar tegenover ik denk dat (als) God je geschapen heeft, hij je een eigen wil en eigenschappen heeft gegeven waarmee je het dus ook alleen kan. Dus zou je elk moment dat spel moeten kunnen spelen zonder dat je er nooit meer vanaf kan blijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Eigenlijk verdien jij het om eens te gaan kettingroken en dan proberen te stoppen
widegrin.gif
Volgens mij is het allemaal niet zo simpel als jij schetst en moet je je socratische methodes eens wat meer afstemmen op jongeren.
yes.gif

Wat bedoel je met ik verdien het met eens te kettingroken? Mag je via PM sturen als je wilt.

Laten we het over hem houden ook al zou ik er graag op in gaan in het openbaar.

Socratisch lijkt me een erg complex begrip wat ik voor nu nog niet kende. Het zou je beter staan als je filosofisch gebruikte, als dat is wat je bedoelt?

Ik probeer deze jongen te begrijpen, nader toe met simpele vragen om er nieuw licht op te zetten.

Ik ken vele 15 jarige kinderen dus zeggen dat ik hem als een kind moet benaderen is wel wat teveel gezegd.

Tsja hoe moet ik het nu verder aftasten. Als jij vanuit God en het duister een spel als guitar hero gaat verklaren. Dan is er voor mij geen beginnen aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wat bedoel je met ik verdien het met eens te kettingroken?

Ergens aan verslaafd zijn en dan met je eigen wil gewoon stoppen met roken. Dan voel je dat het helemaal niet zo simpel is en de rationele wil tegen de lichamelijke wil en - noem het maar - de wil van de ziel, immers, je wilt wel toegeven aan je verslaving omdat het leuk/lekker/verkwikkend/oppeppend is. De wil is niet zo concreet eenduidig als jij hem nu presenteert aan 4given.

Quote:
Mag je via PM sturen als je wilt.

Als je je profiel invult kunnen mensen op je profiel reageren, pmmetjes doen we niet aan op dit forum knipoog_dicht.gif

Quote:
Laten we het over hem houden ook al zou ik er graag op in gaan in het openbaar.

Socratisch lijkt me een erg complex begrip wat ik voor nu nog niet kende. Het zou je beter staan als je filosofisch gebruikte, als dat is wat je bedoelt?

Heeft er mee te maken...

De socratische methode is beknopt gezegd wat jij probeert door met vragen mensen zelf hun conclusies te laten trekken. Het is een kunstgreep, maar niet de filosofie zelf.

Quote:
Ik probeer deze jongen te begrijpen, nader toe met simpele vragen om er nieuw licht op te zetten.

Ik ken vele 15 jarige kinderen dus zeggen dat ik hem als een kind moet benaderen is wel wat teveel gezegd.

Dat kan wel, ik ken alleen niet die andere kinderen, ik zie alleen het gesprek tussen jou en 4given. Ik zeg ook helemaal niet dat je hem als een kind moet benaderen. Maar 15 jaar is een nare leeftijd waarin een nog naarder spectrum aan geestelijke niveaus en communicatiemiddelen in schuilt.

Maar je huidige post was zeg maar een beetje eng en te direct, het leek alsof jij hem wou vangen in een intelligente post en hem eens om de oren slaan met het feit dat hij niet zo mal moet doen en hij God helemaal niet nodig had, want hij had zijn eigen wil.

Zie het maar als een opmerking over je postgedrag tot nu toe, we zien wel hoe het verder loopt allemaal.

smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

wel goed. Daarom wou ik dus een PM (personal message) zodat het niet een discussie hier zou worden.

Ik weet zelf nog zo weinig over God en zijn verschillende geloven. Daarom ben ik altijd benieuwd naar de mensen die er zo overtuigd van zijn dat God hun helpt.

Opwekkend, lekker etc. Dat zijn de gevoelens waar ik naar zocht bij 4given trouwens. Er is geen pm dus zal ik nog even kort antwoorden.

- Dat jij vind dat ik een verslaving nodig heb om het te begrijpen. dan zal je wel niet goed begrepen hebben wat ik bedoelde. Verslaving is een ruim begrip, net zoals depressie, het word soms te pas en te onpas gebruikt (zoals ik zelf ook heb ervaren). Daarom wou ik weten wat zijn verslaving in hield.

- Ik wou enkel de wetenschap van de verslaving delen. Natuurlijk klinkt dat simpel. Y = x2 klinkt ook simpel maar het kan best ingewikkeld worden.

- Misschien niet helemaal correct alles geformuleerd dan. Het ging me om de vragen en wil hem op geen enkel moment overrompelen.

Ik zal eerst wel wat lezen over dit duivelse.

Bij deze afgesloten en mijn excuses voor het "opstootje". Ik maak op uit 4given zijn posts dat hij niet verder erover wou hebben? Dat vroeg ik immers nog en je beantwoorde mijn vragen ook verder niet.

edit:

opmerking op mijn postgedrag zei je. Wel zo schrijf ik nu eenmaal graag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het spel heet Guitar Hero 3. Het lijkt niet slecht maar er zit duisternis in verborgen dan je denkt. Als je zon spel speeld laat je de duisternis tot je toe. Oordeel daar dus niet te snel over.

verbaasd.gif

ik ben dol op Guitar Hero 3 widegrin.gif

nog niets van de duisternis gemerkt overigens...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja... Op het menu heb ik nooit zo gelet moet ik zeggen... Daar klik ik snel doorheen, want het gaat mij toch meer om de lol van het giaar-spelen knipoog_dicht.gif

Bovendien is het als natuurlijk juist wel erg leuk dat je in de laatste battle de duivel moet verslaan widegrin.gif (tenzij het niet lukt natuurlijk puh2.gif)

Anyway, als het spel op jou een slechte invloed heeft, dan vind ik het heel goed dat je het niet meer speelt.

Maar om dan direct te zeggen dat het spel duistere invloeden heeft, vind ik wel weer erg ver gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid