Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik hoorde gisteren een jongen zeggen dat hij zo snel mogelijk uit het katholiekeregister wil, want de RKK bleek naar iemands (salaris)schaal te kijken en je had volgens hem meer of minder kansen op de arbeidsmarkt:S Ik snapte eigenlijk niet echt wat hij bedoelde dus ik wilde vragen aan de katholieken onder ons wat de RKK eigenlijk kan met dat register en wat dat voor consequenties heeft in de praktijk? Word je trouwens sowieso geregistreerd als je gedoopt bent in de RKK? Alvast bedankt!

gr. mackie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, je bent geregistreerd, en nee het register is niet voor iedereen vrijelijk toegankelijk. Het is dus pure onzin dat een werkgever hier naar zou kijken. Om maar even een voorbeeld te geven. Ik moest zelf een aanvraag indienen voor mijn eigen gegevens. Vervolgens laat het antwoord enige tijd op zich wachten. Er staat overigens ook vrijwel geen informatie in, maar goed.

Tevens snap ik niet wat een loonschaal hiermee van doen heeft. Misschien zou betreffende jongen hier even uitleg kunnen geven. Het lijkt mij het zoveelste fabeltje wat ten ronde gaat.

Overigens, als je je geloof verloochend om zo'n reden (register) dan is het idd tijd om je maar eens uit te laten schrijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid